Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر سابق بهداشت ضمن اشاره به دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت و نقش آن در کاهش مرگ های ناشی از کرونا در کشور، در عین حال از دولت و مجلس خواست که اجازه ندهند از این طرح تنها نام و گذشته ای پرافتخار باقی بماند و با اصلاح ایرادات آن کمک کنند تا مردم طی ۱۰ تا ۱۵ سال آینده و با تکمیل و توسعه بیشتر آن، از نظام سلامت و بیمه درمانی کارآمد برخوردار شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی همزمان با ۱۵ اردیبهشت ماه و سالروز اجرای طرح تحول نظام سلامت، در صفحه اینستاگرام خود نوشت: « ۱۵ اردیبهشت ماه مصادف با سالروز شروع طرح تحول سلامت است. اهداف مهم این طرح بزرگ اجتماعی که در سال ۹۳ آغاز شد، در کنار ارتقا خدمات بهداشتی، درمانی، آموزشی و تحقیقاتی علوم پزشکی، کاهش هزینه های مردم هنگام مراجعه به مراکز درمانی و افزایش دسترسی ایشان به خدمات بهداشتی و درمانی در سراسر کشور، به ویژه مناطق محروم بود.

قریب به پنج سال تلاشی فراوان و مثال زدنی به منظور توسعه زیر ساخت ها برای استقرار نظام ارجاع، پزشک خانواده، تشکیل پرونده الکترونیک سلامت، افزایش حمایت های بیمه ای و بیمه کردن تمام ایرانیان (بویژه ۱۱ میلیون حاشیه نشین شهرها) انجام شد. همزمان اقدامات ارزشمندی در خصوص حذف دریافت های غیرقانونی، نجات اکثر بیمارستان های دولتی از ورشکستگی از طریق اصلاح تعرفه های درمانی (پس از ۲۷ سال)، افزایش و تامین منابع مالی پایدار برای حوزه سلامت و ده ها پروژه دیگر در حوزه های آموزشی، پژوهشی و دارو و تجهیزات پزشکی طراحی و به مرحله اجرا درآمد.

علیرغم کم لطفی برخی و برخورد سیاسی برخی دیگر، شاهد بودیم که در پایان چهار سال اول اجرای این طرح، برای اولین بار در کشور، هزینه مردم در مراجعه به مراکز دولتی از رقم فزاینده ۵۸ درصد در پایان سال ۹۱ به رقم غیرقابل باور ۳۴.۸ درصد کاهش یافت.

اکنون و در جریان مبارزه با بیماری کرونا، مردم شریف ایران ضمن قدرشناسی از مجاهدت های بی نظیر کادر بهداشت و درمان، قدردان زحمات تمام کسانی هستند که با تکمیل شبکه بهداشت در قالب ساخت و تجهیز و بهره برداری از ۹هزار خانه و پایگاه بهداشت و مراکز جامع خدمات سلامت، تعمیر و بازسازی ۱۷هزار مرکز بهداشتی و نیز تکمیل نیروی انسانی مورد نیاز شامل بهورزان و مراقبین سلامت، ماما و پزشک خانواده، زیرساخت مناسبی برای کنترل این بیماری در اختیار وزارت بهداشت قرار دادند.

همچنین با ساخت و راه اندازی بیش از یکصد بیمارستان در قالب ۳۲ هزار تخت بیمارستانی و هزاران تخت ویژه و ICU جدید و ۲۵۰۰ تخت تجهیز بیش از ۵۰۰ بیمارستان دولتی، بدون تردید از مرگ تعداد قابل توجهی از هموطنان عزیز مبتلا به کرونا پیشگیری شد.

درود و رحمت بی پایان خداوند بر همه عزیزانی که در اجرای این طرح نقش داشته و به تحقق اهداف آن کمک کردند.

امید که مجلس و دولت اجازه ندهند از طرح تحول سلامت تنها نام و گذشته ای پرافتخار باقی بماند و با اصلاح ایرادات آن کمک کنند تا مردم بزرگوار ایران طی ۱۰ تا ۱۵ سال آینده و با تکمیل و توسعه بیشتر این طرح، از نظام سلامت و بیمه درمانی کارآمد برخوردار شوند. »

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: درمان کروناویروس طرح تحول نظام سلامت کروناویروس نظام سلامت طرح تحول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۳۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!

به گزارش "ورزش سه"، این بازیکن سابق در سال ۲۰۲۱ به لاوال در لیگ دو فرانسه پیوست اما پس از مصدومیت‌های پرشمار در اواخر فصل گذشته مجبور به بازنشستگی شد.

مهاجمی که اکنون بازنشسته شده استدلال کرده است که او نه یک نظریه‌پرداز با توهم توطئه است و نه یک ضد واکسن، اما او مایل است دادگاه بررسی کند که آیا ارتباطی بین آسیب‌دیدگی او و واکسن وجود دارد یا خیر.

او گفت:«می‌خواهم بفهمم چرا دیگر بدنم به خوبی کار نمی‌کند.» این بازیکن سابق مدعی شد که در همان زمانی که در برابر بیماری واکسینه شده بود، صدمات و مصدومیت‌های زیادی متحمل شده است.

او علاوه‌بر اینکه از شرکت‌های فایزر و بیونتک که تولید واکسن کرونا را برعهده داشتند، شکایت کرده، بلکه علیه فدراسیون فوتبال فرانسه هم اقدام قانونی انجام داده. وکیل این بازیکن گفت:«ابتدا واکسن برای همه اجباری نبود اما بعد از مدتی واکسیناسیون برای بازیکنان حرفه‌ای هم اجباری شد. من فکر می‌کنم که فدراسیون فوتبال در این ماجرا مسئولیت دارد.»

جلسه‌ای در دوم ژوئیه در پاریس برگزار می‌شود که در آن دادگاه به کمک هیئتی از کارشناسان تصمیم خواهد گرفت که آیا بین مصدومیت‌های وی و واکسیناسیون رابطه علت و معلولی وجود دارد یا خیر.

دیگر خبرها

  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند
  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • افتتاح ۲ خانه بهداشت روستایی در تالش
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • طب ایرانی می تواند زمینه توریسم درمانی به کشور باشد