Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد اسلامی وزیر راه وشهرسازی در گفت وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه به هیچ عنوان حکم دادگاهی برای تخلیه واحدهای مسکونی تاکنون صادر نشده است گفت: از ابتدای سال تا اواسط فروردین تمامی دادگاه ها تعطیل بوده بنابراین مالکان حکمی برای تخلیه واحدهای مسکونی نگرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شایعه که حکم تخلیه برای تعدادی از مستاجران صادر شده را به صورت کامل رد می کنم.

او ادامه داد: نباید به شایعه ها درباره تخلیه واحدهای مسکونی دامن زد و باید مسئولانی که چنین مطالبی را مطرح می کنند و باعث نگرانی مستاجران می شود به موضوعات بیشتر توجه کنند.

بیشتر بخوانید: ساخت ۳ هزار و ۶۰۰ واحد مسکن ملی در پرند کلید خورد

وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اینکه طرحی را برای حمایت از مستاجرانی که در این ایام آسیب دیده اند را به ستاد ملی مبارزه با کرونا ارائه کرده ایم و روز گذشته تصمیماتی هم در این خصوص گرفته شده است گفت: برای حمایت از مستاجران اقدامات موثری در این بخش انجام شده و امیدواریم بتوانیم حمایت معناداری از مستاجران در این ایام انجام دهیم و بخشی از مشکلات در این حوزه برای مستاجران برطرف شود.

اسلامی به طرح جدید دولت برای جذب بیشتر بخش خصوصی و سرمایه گذاران برای رونق بخشیدن به بازار مسکن هم اشاره کرد و افزود: از سازندگانی که پروژه های نیمه تمام دارند دعوت می شود که طرح های خود را برای تکمیل شدن به طرح اقدام ملی مسکن منتقل کنند.

وزیر راه وشهرسازی یاد آور شد: این یک طرح جدید مسکنی است که در آینده نزدیک جزئیات آن اعلام می شود.

اسلامی درباره طرح اقدام ملی مسکن هم گفت: ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن آغاز شده و ثبت نام متقاضیان انجام و پالایش و غربالگری از متقاضیان هم انجام شده است.

گفتنی است رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا از اخذ تصمیات در راستای حمایت از مستاجران آسیب دیده بر اثر کرونا خبر داده است.

همچینن ساخت ۱۷۰ هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان فردا با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزرای راه و شهرسازی و آموزش و پرورش در ۱۱ استان کشور کلنگ‌زنی می‌شود. در راستای طرح اقدام ملی بخشی از این واحد‌ها در قالب تفاهم نامه با دستگاه‌های مختلف به امضا رسیده انجام می‌شود.

در این تفاهم‌نامه مقرر شد دستگاه‌های مختلف با تجمیع خدمات و امکانات که تحت پوشش خود دارند بتوانند برای خانه دار شدن کارکنان خود اقدامات لازم را انجام دهند. یکی از این دستگاه‌ها، وزارت آموزش و پرورش بوده است که برای تامین مسکن فرهنگیان فاقد واحد مسکونی، این واحد‌ها را می سازد.

طبق فراخوانی که اعلام شده ۳۰۹ هزار متقاضی برای این طرح معرفی شدند که در پالایش اولیه ۷۵ هزار متقاضی واجد شرایط بودند و ۱۴۵ هزار متقاضی شرایط لازم را نداشته و ۲۷ هزار نفر هم اعتراض کرده و اطلاعات ثبت نام ۸۷ هزار متقاضی هم تکمیل  بوده است که در مراحل بعدی پالایش و تکمیل اطلاعات متقاضیان تعداد واجدان شرایط افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مسکن بازار مسکن حمایت از مستاجران طرح اقدام ملی هزار متقاضی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۳۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ درصد اسناد تک برگی اراضی زراعی استان اردبیل صادر شد

یوسف خدادادی امروز در نشست بررسی آخرین وضعیت حدنگاری در گرمی (مغان) گفت: پارسال به طور میانگین برای ۱۹ درصد اراضی زراعی این شهرستان اسناد رسمی صادر شد که امسال به ۳۰ درصد افزایش یافت و تلاش می‌شود تا پایان سال این رقم به ۴۵ درصد برسد.

معاون دادگستری استان اردبیل با اشاره به اولویت اجرای قانون حدنگاری در دستگاه قضایی و اهتمام به اجرای دقیق و کامل آن، افزود: پیشرفت‌های خوبی در سایه همکاری و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های مرتبط از جمله در بحث صدور اسناد زراعی انجام شده است.

به گفته او، اجرای قانون حدنگاری و تثبیت مالکیت موجب شفافیت و پیشگیری از بروز فساد و وقوع جرم می‌شود و در کاهش اختلاف‌های ملکی و میزان ورودی پرونده‌ها به محاکم نیز بسیار موثر است؛ از این رو موضوع در شورای حفظ حقوق بیت‌المال تا رسیدن به نتیجه به جد پیگیری می‌شود.

خدادادی اظهار کرد: اراده جدی بین مسئولان شهرستان گرمی برای اجرای کامل قانون حدنگاری وجود دارد که انتظار می‌رود در سایه این اراده و انجام هماهنگی‌های لازم، به هدفگذاری‌های ترسیم شده در راستای صدور اسناد مالکیت اراضی زراعی این شهرستان دست یابیم.

او با بیان اینکه تصمیم‌هایی نیز در مورد بافت‌های مسکونی گرفته شده است، افزود: در همین راستا سه هزار و ۴۰۰ فقره پرونده در حال رسیدگی بوده و هماهنگی لازم برای سرعت‌بخشی به صدور اسناد این زمین‌ها انجام شده است.

معاون دادگستری استان اردبیل بیشترین مشکل در صدور اسناد اراضی زراعی را کمبود نیروی انسانی واحدهای ثبتی و نبود اداره ثبت در بخش انگوت عنوان کرد و ادامه داد: این موضوع در نشست‌های کمیته استانی مطرح می‌شود تا نسبت به برطرف کردن آن اقدام لازم صورت گیرد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • ۵۰ چادر برای اسکان حادثه دیدگان آتش‌سوزی روستای امام‌زاده ابراهیم برپا می‌شود
  • اعزام ۷ اکیپ ارزیاب برای بررسی خسارت حریق در امامزاده ابراهیم(ع)
  • اعزام ۷ اکیپ ارزیاب جهت بررسی خسارات حریق در امامزاده ابراهیم(ع)
  • عیادت وزیر خارجه ایران از دیپلمات سوری آسیب دیده در حمله تروریستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق
  • یک پلیس انگلیسی به خاطر حمایت از حماس دادگاهی می‌شود
  • ۳۰ درصد اسناد تک برگی اراضی زراعی استان اردبیل صادر شد
  • ۲۵۰ میلیارد تومان برای ساخت دیوار و پل روستای بیشه پیشنهاد دادیم
  • جابه‌جایی ۱۵ هزار و ۸۳۲ دستگاه خودروی ترانزیتی
  • ۳۶۰۰ معلم در اصفهان استخدام می‌شود/تخلیه ۴۲ مدرسه به دلیل فرونشست
  • انتقاد دیده‌بان‌ حقوق بشر از سرکوب حامیان فلسطین در آمریکا