Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@13:29:02 GMT

قم|فراخوان جشنواره سراسری عکس اعتکاف اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۲۳۰۴۷

قم|فراخوان جشنواره سراسری عکس اعتکاف اعلام شد

دبیر عکس جشنواره سراسری اعتکاف گفت: مهلت شرکت در این جشنواره پانزده رمضان ۱۴۴۱ (۲۰ اردیبهشت) هم‌زمان با میلاد امام حسن مجتبی(ع) و اعلام نتایج اولیه هفته پایانی خرداد است. ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۲ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

امیر حسامی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار بود جشنواره سراسری عکس اعتکاف سال گذشته پیش از شروع مراسم معنوی اعتکاف برگزار شود که با توجه به ویروس کرونا این موضوع محقق نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با برنامه‌ریزی که حجت‌الاسلام تکیه‌ای در دبیرخانه سراسری اعتکاف این جشنواره فرهنگی و هنری به مدت 6 سال برگزار و مورد استقبال جامعه هنری قرار گرفته است.

رئیس انجمن عکس بسیج قم با اشاره به افزایش جوایز جشنواره سراسری عکس اعتکاف بیان کرد:  سعی کردیم که جوایز نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کند که بر این اساس به نفر اول لوح افتخار جشنواره و مبلغ 20  میلیون ریال، نفر دوم  لوح افتخار جشنواره و مبلغ 15 میلیون ریال و نفر سوم لوح افتخار جشنواره و مبلغ10  میلیون ریال پرداخت می‌شود.

دعوت امام جمعه تهران از مردم برای شرکت در جشنواره کتابخوانی رضویشاه‌حسینی: «به کودکان شلیک نکنید» را به جشنواره می‌رسانمقم| جشنواره رضوی فرصتی برای گسترش و ترویج معارف اهل بیت(ع) است

دبیر بخش عکس جشنواره سراسری اعتکاف ادامه داد: سعید فرجی، محمدصادق حیدری و مهران مافی بردبار 3 داور برتر کشوری هستند که برای داوری آثار این جشنواره انتخاب‌شده‌اند.

حسامی نژاد عنوان کرد: مهلت شرکت در جشنواره عکس  پانزده رمضان 1441 (20 اردیبهشت) هم‌زمان با میلاد امام حسن مجتبی(ع) و اعلام نتایج اولیه هفته پایانی خرداد است و همچنین در پایان نیز عکس‌های برتر جشنواره به‌صورت کتاب عکس چاپ می‌شود.

وی ﻗﻮاﻧﯿﻦ این جشنواره و  ﺷﺮاﯾﻂ و ﻧﺤﻮه ﺷﺮﮐﺖ در ﺑﺨﺶ ﻋﮑﺲ را به شرح ذیل اعلام کرد: 

1. ﺷﺮﮐﺖ در این ﻓﺮﺍﺧﻮﺍن ﺑﺮﺍی ﺗﻤﺎم ﻋﮑﺎﺳﺎن حرفه‌ای و آﻣﺎﺗﻮر آزﺍد ﺍﺳﺖ.

2.هر عکاس می‌تواند ﺑﺎ ﺣﺪﺍﮐﺜﺮ  12 ﺍﺛﺮ به‌صورت ﺗﮏ ﻋﮑﺲ در ﺍﯾﻦ روﯾﺪﺍد ﺷﺮﮐﺖ ﮐﻨﺪ.

3.کیفیت عکس‌ها باید برای استانداردهای چاپ افست قابل‌قبول باشد. ضلع کوچک اندازه عکس‌ها می‌بایستی حداقل 30 سانتیمتر و با رزولوشن 300Dpi  باشد.

4.عکس‌ها می‌تواند به‌صورت رنگی و یا سیاه‌وسفید ارائه گردد.

5.عکس‌های دست کاری شده از مرحله انتخاب حذف می‌شود.

6.تغییرات در عکس فقط در محدوده اصلاح رنگ و نور(ویرایش و پردازش برای چاپ) لازم است. ویرایشی که منجر به مخدوش شدن اصالت و محتوای عکس شود، قابل‌قبول نخواهد بود. در صورت لزوم تمام عکاسان راه‌یافته به مرحله نهایی، موظف هستند اصل فایل را جهت بررسی به دبیرخانه مسابقه ارائه دهند.

7.درج هرگونه امضا، قاب، واترمارک، تاریخ، لوگو و… روی عکس، منجر به حذف اثر از مسابقه خواهد شد.

8.لازم است شرکت‌کنندگان به همراه عکس‌های ارسالی، یک فایل Word ورد، حاوی مشخصات صاحب اثر (نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره تلفن همراه) و همچنین مشخصات هر عکس شامل کپشن کامل (‌تاریخ عکس‌برداری، عنوان، نام مکان یا افراد و…) را ارسال کنند.

9.شرکت در فراخوان و ارسال عکس به‌منزله اعلام مالکیت معنوی عکس‌ها توسط شرکت‌کننده است. در صورت اثبات خلاف این امر، عواقب حقوقی و جزایی آن بر عهده شرکت‌کننده خواهد بود.

10. برگزارکننده نسبت به استفاده عکس‌ها در اقلام تبلیغاتی و کتاب عکس مجاز است.

11.قوانین ذکرشده الزام‌آور و ارسال اثر به معنای پذیرش تمامی قوانین این فراخوان است. تصمیم‌گیری در مورد مسائل پیش‌بینی‌نشده به عهده برگزارکننده است.

12.به‌تمامی صاحبان آثار راه‌یافته‌، گواهی پذیرش اعطا می‌گردد و همچنین به هر اثر راه‌یافته به نمایشگاه مبلغ یک‌میلیون ریال به‌عنوان حق التالیف تعلق می‌گیرد.

13.در صورت چاپ کتاب به‌تمامی صاحبان آثار راه‌یافته ، یک نسخه از آن کتاب اعطا می شود.

رئیس انجمن عکس بسیج قم افزود: ستاد برگزاری اعتکاف برای فعالیت عکاسان ارزش قائل است و امیدواریم عکاسانی که در کشور در زمینهٔ اعتکاف فعالیت داشتند آثار قابل قبولی ارائه بدهند.

دبیر بخش عکس جشنواره سراسری اعتکاف تصریح کرد: مهم‌ترین هدفی که در این جشنواره پیگیری می‌شود این است که عکاسان برای سال‌های آینده حتماً با نگاه خاص به مراسم معنوی اعتکاف نگاه کرده و به روایت تصویر بپردازند.

حسامی نژاد گفت: برای عکاسی از این مراسم معنوی تا جایی که بتوانیم در سراسر کشور هماهنگی‌های لازم انجام می‌شود تا عکاسان به‌خوبی این اتفاق بزرگ معنوی را ثبت کنند و جشنواره سال‌های آینده پربارتر باشد.

وی با اشاره به علت دیر اعلام‌شدن فراخوان جشنواره سراسری عکس اعتکاف ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا و اینکه عکاسان درگیر عکس از سوژه‌های کرونایی هستند و همچنین عکاسان از مراسم معنوی اعتکاف عکس در آرشیو ذخیره دارند، در این مدت می‌توانند با سلکت کردن تصاویر عکس‌های مدنظر خود را برای دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

رئیس انجمن عکس بسیج قم با اشاره به نحوه شرکت در جشنواره سراسری اعتکاف بیان کرد: علاقه‌مندان باید کلیه فایل‌ها را به نشانی دبیرخانه دائمی جشنواره اعتکاف و وبگاه اینترنت www.Etekaffestival.ir و یا رایانامه‌‌ etekafqom@gmail.com  و یا در قالب لوح فشرده  CD ارسال کنند.

دبیر بخش عکس جشنواره سراسری اعتکاف خاطرنشان کرد: دبیرخانه این جشنواره در قم، بلوار 45 متری شهید صدوقی،کوچه 56، پلاک 25، واحد 1 واقع‌شده است و کد پستی: 74163 – 37131، صندوق پستی:  1445 – 37195، شماره پیامک:  30000197 و تلفکس: 32910338 – 025 از جمله راه‌های ارتباطی با دبیرخانه جشنواره است.

انتهای پیام/452/ ز

R7854/P/S6,62/CT2

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میلیون ریال مراسم معنوی راه یافته عکس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۳۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز دومین جشنواره عکاسی سنندج

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری سنندج عصر امروز در آیین آغاز به کار دومین جشنواره ملی عکاسی که در سالن شماره ۲ پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد، اظهار کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری سنندج در راستای گرامیداشت ۶ اردیبهشت ماه روز سنه ویژه برنامه‌های مختلفی در حوزه‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی تدوین و اجرا می‌شود.

سرکوت نجفی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های شاخص این ایام برگزاری دومین جشنواره ملی عکاسی در سنندج است که امروز آیین افتتاحیه این جشنواره در نخستین روز از هفته سنه با حضور ۵۰ نفر از عکاسان برجسته برگزار شد.

نجفی افزود: این جشنواره به صورت اردو محور در یک بخش با موضوع بنا‌های تاریخی سنندج، مستندنگاری و طبیعت و فضای گردشگری سنندج برگزار می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری سنندج بیان کرد: عکاسان مطرح ملی و بین‌المللی برای شرکت در این جشنواره رزومه خود را از ۲۷ فرودین ماه تا سوم اردیبهشت ماه جاری به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده اند.

نجفی با بیان اینکه در بازه زمانی تعیین شده در مجموع ۲۴۷ نفر از عکاسان مطرح در کل کشور رزومه خود را برای شرکت در این جشنواره ارسال کردند، گفت: براساس تصمیم گیری تیم داوری متشکل از ۵ داوران بومی و غیربومی مطرح کشور ۵۰ نفر از عکاسان شرکت کننده که بهترین و بالاترین رزومه را ارائه کرده بودند انتخاب و در این فستیوال یک هفته‌ای با هم به رقابت می‌پردازند.

به گفته وی، ۳۵ نفر از شرکت کنندگان در این جشنواره از استان‌های مختلف، آذربایجان شرقی، ارومیه، سیستان و بلوچستان، تهران، همدان، خوزستان، اراک، مشهد، مازندران و ... هستند که دارای رزومه ملی و بین المللی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • واکنش موسویان به تجمع علیه خودش در دانشگاه امریکایی
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • موسویان: «فراخوان بزرگ» تبدیل به «فضاحت بزرگ» شد
  • برگزاری رویداد استارتاپی شتاب در قم
  • آغاز دومین جشنواره عکاسی سنندج
  • «رویداد استارتاپی شتاب» در پارک علم و فناوری قم برگزار شد
  • راهیابی ۲ نمایش از البرز به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد
  • فراخوان جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره‌سراسری گیلاس در اشنویه
  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره سراسری گیلاس اواخر خرداد در اشنویه