Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@19:54:39 GMT

پنج عضو الحشد العشائری در دیاله عراق شهید یا مجروح شدند

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۲۳۰۸۷

پنج عضو الحشد العشائری در دیاله عراق شهید یا مجروح شدند

یک مقام امنیتی گفت که درگیری‌های سنگین در ناحیه «العظیم» در شمال استان دیاله بین داعش و الحشد العشائری منجر به کشته و زخمی شدن پنج عضو از جمله یکی از فرماندهان بسیج عشایری شد.
از سوی دیگر، وزارت کشور عراق شامگاه امروز از دستگیری یکی از رهبران عملیاتی داعش به نام «ابوطلحه الانصاری» توسط نیروهای اطلاعاتی و ضد تروریسم در استان شمالی نینوا خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور عراق، این تروریست معروف به موجب مفاد ماده چهار قانون مبارزه با تروریسم تحت تعقیب قرار داشت.  
در همین حال، معاون فرمانده تیپ ۳۵ الحشدالشعبی، «فرحان خدیر الدیر» شامگاه امروز اعلام کرد که سه تروریست داعشی در عملیات امنیتی در امتداد رودخانه دجله در استان صلاح الدین به هلاکت رسیدند.
همچنین امروز یگان‌های بخش اطلاعات ارتش در لشکر ۱۶ با همکاری تیپ ۷۵ و پیگیری دقیق اطلاعاتی موفق به دستگیری ابوعبدالملک تروریست معروف داعش در منطقه «حمام العالی»، واقع در جنوب موصل شدند.
وی به عنوان یکی از عناصر خفته داعش در عملیات تروریستی حضور داشت و طبق مفاد ماده چهار قانون مبارزه با تروریسم از سوی دستگاه قضایی و امنیتی عراق تحت تعقیب بود.
از سوی دیگر، امروز چهار تروریست در جریان یک عملیات جست و جو در استان شمالی کرکوک دستگیر شدند.
به گزارش منابع امنیتی، تیپ ۶۱ ویژه با همکاری پلیس فدرال و سرویس‌های اطلاعاتی در عملیات تعقیب و جست و جوی افراد مشکوک این چهار تروریست داعشی را دستگیر کردند.
عناصر پراکنده گروه تروریستی داعش در طول ۲ روز گذشته در مناطق مختلفی از عراق دست به تحرکات تروریستی تازه زدند که مهمترین این تحرکات در استان «صلاح‌الدین» در بامداد شنبه اتفاق افتاد و منجر به کشته شدن ۱۱ نیروی «الحشدالشعبی» و زخمی شدن ۲۰ تن دیگر شد.
این گروه تروریستی در همین مدت در استان «دیاله» نیز دست به حمله تروریستی زد که حاصل آن کشته شدن پنج تن از نیروهای امنیتی و زخمی شدن ۱۰ تن دیگر شد.
داعش بامداد امروز نیز قصد داشت تا از طریق بیابان‌های استان «الانبار» به کربلا حمله کند که با واکنش به موقع نیروهای امنیتی با تحمل خساراتی در صفوف نیروهایش ناچار به فرار شد.
تعدادی از رهبران سیاسی عراق در واکنش به تحرکات اخیر داعش، خواهان بازنگری در طرح‌های امنیتی مقابله با این گروه تروریستی و تقویت فعالیت‌های اطلاعاتی و کنترل مرزها و سرکوب هسته‌های خفته داعش شده‌اند.

برچسب‌ها تروریسم گروه تروریستی داعش عراق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تروریسم گروه تروریستی داعش عراق تروریسم گروه تروریستی داعش عراق گروه تروریستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۳۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات داعش در عراق شروع شد

همزمان با تهاجم آمریکا به خاک عراق ، تروریست‌های داعشی به مواضع ارتش و الحشد الشعبی در غرب استان الانبار حمله کردند. ناطقان: به نقل از شبکه المیادین، درگیری‌های ارتش و الحشد الشعبی با تروریستهای داعشی در بزرگراهی در منطقه الصکار در غرب استان الانبار ادامه دارد.

این یورش ساعاتی پس از حمله آمریکا به منطقه القائم و عکاشات در غرب عراق صورت می‌گیرد.

جمعه شب آمریکا مناطقی در شرق سوریه و غرب عراق را هدف حملات هوایی قرار داد.

در جریان حمله آمریکا به منطقه القائم وعکاشات در غرب عراق سه تن کشته و ۱۱ تن دیگر زخمی شدند.

همچنین حمله آمریکا به شرق سوریه و شهرهای المیادین و البوکمال نیز ۱۰ کشته و ۱۸ زخمی برجای گذاشته است.

آمریکا مدعی است که این حملات در اقدامی تلافی جویانه نسبت به کشته شدن ۳ نظامی این کشور در پایگاهی در شمال شرق اردن صورت گرفته است.

یحیی رسول سخنگوی نیروهای مسلح عراق بامداد شنبه با تأیید حمله آمریکا به غرب کشورش گفت که این حملات نقض حاکمیت و تضعیف تلاش دولت بغداد برای برقراری ثبات در کشور است. منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد
  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • حملات داعش در عراق شروع شد
  • بمباران بامدادی رفح در جنوب نوار غزه/ شهادت شماری از فلسطینیان