Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی رییس دانشگاه فردوسی مشهد گفت:‌ برای دانشجویانی که نیاز مالی دارند، ظرفیتی فراهم شده تا هزینه اینترنت خود را از معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه دریافت کنند.

محمد کافی، شب گذشته در برنامه تلویزیونی اشاره سیمای خراسان رضوی در خصوص وضعیت دانشگاه‌ها در شرایط بحرانی کرونا و ادامه فعالیت آنان اظهار کرد: دانشجویان دانشگاه فردوسی از سراسر کشور هستند و خطر آلودگی در دانشگاه بسیار زیاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین از 28 ملیت مختلف دانشجو داریم. این موضوع بیان‌گر این است که باید در خصوص بیماری‌های واگیر بسیار حساس باشیم. دانشگاه‌ فردوسی مشهد بلافاصله پس از کسب اطمینان از اپیدمی این ویروس به سمت برگزاری کلاس‌های مجازی روی آورد. تا کنون تقریبا یک روز و یک جلسه را هم از دست نداده‌ایم. پیش از نوروز 99، کلاس‌های مجازی دانشگاه آغاز شد. خوشبختانه در دانشگاه فردوسی زیر ساخت آموزش مجازی از گذشته وجود داشت و حدود هزار دانشجو در دوره‌های مجازی هر ساله ثبت‌نام می‌کردند. تعدادی از اساتید با این موضوع آشنایی داشتند و سایر اساتید نیز خیلی زود با دانشگاه فردوسی همکاری کردند. در شرایط بحران باید همه کمک کنند تا بحران مدیریت شود. در دانشگاه همانند مدارس نیز تعلیم و تربیت وجود دارد. ممکن است بتوان تعلیم و دانش را به صورت مجازی ارائه داد، اما قطعا فراگیری تربیت و چیزهایی که دانشجو از محیط دانشگاه می‌آموزد در آموزش مجازی امکان پذیر نیست.

پوشش 90 درصدی تمام دانشگاه‌های استان در آموزش مجازی

وی افزود: علاوه بر دانشگاه فردوسی، رییس شبکه دانشگاه‌های استان هستم و گزارش روزانه را از برگزاری کلاس‌های مجازی در موسسات آموزش عالی مختلف می‌گیریم. بیش از 90 درصد دانشگاه‌های سطح استان تحت پوشش آموزش مجازی قرار گرفته است. این آمار در برخی از مراکز مانند دانشگاه فردوسی به بیش از 95 درصد رسیده است. خوشبختانه تلاش بر این است به جز دروس کارگاهی، عملی، آزمایشگاهی، کارورزی و کارآموزی، سایر دروس تا پایان ترم به وسیله آموزش مجازی پوشش داده شود.

رییس دانشگاه فردوسی مشهد در خصوص وضعیت برگزاری امتحانات خاطرنشان کرد: دانشگاه سناریوهای مختلفی پیش‌رو دارد. اصلی‌ترین سناریوی برگزاری امتحانات به صورت مجازی است. اساتید همزمان با تدریس، دانشجو را ارزیابی کرده و در انتهای نیم‌سال تحصیلی به هر روشی که صلاح می‌دانند امتحان خواهند گرفت. اگر ستاد مرکزی مدیریت کرونا اجازه برگزاری امتحانات به صورت حضوری را دهد، احتمال برگزاری امتحانات حضوری پس از 20 خرداد وجود دارد. برخی از دروس خواه‌ناخواه در طول ترم جاری به پایان نخواهند رسید. به اساتید تا پایان مرداد ماه فرصت داده شده تا نمرات را رد کنند، اگر باز هم زمینه آن فراهم نشد، می‌توانیم آن را تا شهریور ماه تمدید کنیم. بعضی از دروس دانشگاه، بخشی از آن تئوی و بخشی عملی است. بخش تئوری تکمیل خواهد شد و برای تکمیل فرایند بخش عملی منتظر خواهیم ماند تا امتحان گرفته شده و نمره رد شود. دانشگاه ترم تابستانی نخواهد داشت، اما تمام دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی خراسان رضوی موظف هستند در بازه نیم سال دوم تحصیلی سال جاری دروس را تکمیل و امتحانات را برگزار کنند.

دانشگاه هزینه اینترنت دانشجویان را تامین خواهد کرد

کافی در مورد وضعیت اینترنت سایت‌های آموزش مجازی عنوان کرد: تعدادی از اپراتورها پیگیری کردند و استفاده از سایت‎‌های آموزش مجازی برای این اپراتورها رایگان شده است. پیگیری متمرکز توسط وزارت علوم برای سایر اپراتورها نیز انجام گرفته است. اگر از زیرساخت‌های دانشگاهی و مسیر مجاز استفاده شود، استفاده از سایت‌ها رایگان خواهد بود. با این وجود دانشگاه فردوسی مشهد برای دانشجویانی که نیاز به کمک مالی دارند، ظرفیتی فراهم کرده تا این دانشجویان به معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه مراجعه کرده و هزینه اینترنت آنان فراهم شود.

وی ادامه داد: باید قبول کنیم که با یک شرایط بحرانی مواجه  و شتاب‌زده وارد آموزش مجازی شدیم. بسیاری از زیرساخت‌ها و ظرفیت‌ها فراهم نیست و آماده شدن‌ آن‌ها زمان خواهد برد. دانشگاه فردوسی برای حل مشکل کسانی که به هر دلیلی از امکانات آموزش مجازی دور هستند، تصمیم گرفته تا امکان حذف تک‌درس و کل ترم بدون احتساب سنوات و بازگشت شهریه برای دانشجویان تا پایان اردیبهشت ماه فراهم باشد.

رییس دانشگاه فردوسی در پاسخ به این سوال که آیا فرجه‌ای برای زمان ارائه پایان‌نامه‌های دانشجویی در تمام مقاطع تحصیل در نظر گرفته شده یا خیر، گفت: در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری این فرصت فراهم شده است و دانشجویان انتخاب‌های مختلفی پیش‌رو دارند که به صورت مجازی یا حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دفاع کنند. همچنین دانشگاه تمهیداتی برای آزمون‌های مختلف زبان به دلیل این شرایط خاص لحاظ کرده است.

احتمال تاخیر مجدد در برگزاری کنکور سراسری

کافی در مورد زمان مشخص شده کنکور سراسری بیان کرد: برای کنکور سراسری روزبه‌روز سناریوهای جدیدی مطرح می‌شود و تاریخ آن به تعویق می‌افتاد. آزمون دکتری به تیرماه موکول شده و احتمالا کنکورهای سراسری در گروه‌های مختلف به طور جداگانه برگزار خواهد شد، اما هنوز جزئیات آن اعلام نشده، احتمال تاخیر در برگزاری کنکور سراسری باز هم وجود دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد کروناویروس اينترنت تعطیلی دانشگاه برگزاری امتحانات دانشگاه فردوسی هزینه اینترنت کنکور سراسری آموزش مجازی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۳۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته هدیه اینترنت ۳۰ گیگا بایتی دولت به معلمان+ جزئیات

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای معلمان عزیزی که از طریق شاد با دانش‌آموزان در ارتباط هستند، یک بسته هدیه اینترنت در نظر گرفته‌ایم و تا سقف ۳۰ گیگابایت می‌توانند رایگان استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عیسی زارع‌پور امروز_ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در حاشیه جلسه هیئت وزیران و در جمع خبرنگاران با تبریک روز معلم گفت: برای معلمان عزیزی که از طریق شاد با دانش‌آموزان در ارتباط هستند یک بسته هدیه اینترنت در نظر گرفتیم و تا سقف ۳۰ گیگابایت می‌توانند رایگان استفاده کنند.

وی افزود: این بسته به صورت اتوماتیک برای کسانی که در شاد هستند، فعال می‌شود و نیازی به ثبت‌نام ندارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با بیان اینکه پایگاه پرتاب جدیدی که در جنوب کشور در حال ساخت است، در همین دولت کلید خورد، اظهار کرد: امیدواریم امسال بتوانیم فاز اول آن را به اتمام برسانیم و اولین پرتاب را تا پایان سال از پایگاه فضایی جدید انجام دهیم که پایگاه بسیار راهبردی و استراتژیکی در حوزه صنعت فضایی کشور خواهد بود.

زارع‌پور گفت: پایگاه پرتاب فضایی چابهار، بسیار پایگاه استراتژیک و راهبردی در حوزه صنعت فضایی کشور خواهد بود.

کد خبر 749655

دیگر خبرها

  • راهکارهای بهبود فضای بالکن
  • برگزاری مراسم گرامیداشت فردوسی ترکمن‌ها در همه شهرستان‌های گلستان
  • بسته ویژه اینترنت دولت برای معلمان
  • بسته هدیه اینترنت ۳۰ گیگا بایتی دولت به معلمان+ جزئیات
  • (ویدیو) امکان تماس تصویری بدون نیاز به اینترنت در ایران!
  • برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری علمی پژوهشی مفتاح کاپ در دانشگاه فردوسی مشهد
  • توزیع 180 بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی
  • ۲۳ کیلومتر شبکه فیبر نوری منازل در پلدختر اجرا شد
  • چرایی برگزاری امتحانات پایه نهم در روزهای پنجشنبه
  • مدرک تی تی سی چقدر هزینه دارد؟