Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@22:48:45 GMT

تقویت سیستم ایمنی بدن با شیرین‌بیان

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۲۳۵۶۹

تقویت سیستم ایمنی بدن با شیرین‌بیان

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، گیاه دارویی شیرین‌بیان گیاه بومی مناطق مدیترانه است و در اکثر نقاط کشور ایران می‌روید، شیرین‌بیان گیاهی چند ساله و دارای ساقه‌ای به طول یک متر است که در نواحی معتدل تا ارتفاع ۲ متر می‌رسد.

ریشه شیرین بیان به طور خیلی عمیق در زمین فرو می‌رود. پوسته ریشه گیاه شیرین‌بیان قهوه‌ای سیر و سیاه است و مغز ریشه زرد رنگ بوده و طعم آن بسته به انواع مختلف تغییر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیرین‌بیان برای سلول‌های سرطانی اثر مهارکنندگی دارد و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است. همچنین برای درمان سرماخوردگی، سرفه و آنفلوآنزا اثرات مفیدی دارد.

مهم‌ترین بخش مورد استفاده این گیاه ریشه آن است که در پاییز سال سوم برداشت می‌شود، شیرین‌بیان به دلیل وجود مواد شیمیایی خاص خاصیت مشابه اثر هورمون آدرنالین در بدن دارد.

درمان زخم اثنی‌عشر و معده با ریشه شیرین‌بیان

ریشه شیرین‌بیان برای درمان زخم اثنی‌عشر و معده اثرات مفیدی دارد، برای برطرف کردن سنگینی معده و هضم غذا بعد از غذا یک فنجان از جوشانده شیرین‌بیان میل شود. شیرین‌بیان ورم معده را برطرف می‌کند تنگی نفس را تسکین می‌دهد و برای درمان سوء هاضمه و از بین بردن نفخ شکم مفید است.

این گیاه ضد سم، نیروبخش، نرم کننده سینه است. این گیاه برای ناراحتی‌های طحال، جراحت گلو، درمان جوش و کورک و ناراحتی‌های پوستی به صورت استعمال خارجی اثرات بهبودی مفیدی از خود نشان می‌دهد. برای درمان تب، بیماری‌های کبدی، ضد افزایش کلسترول خون، مشکلات کلیوی، نفریت، درد مثانه، عفونت ادراری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، زخم دهان را ترمیم کرده و باعث مرطوب شدن دهان و رفع عطش می‌شود.

رفع گرفتگی صدا و خشونت حلق با شیرین‌بیان

در موارد گرفتگی صدا و خشونت حلق نیز می‌توان از دم کرده ریشه شیرین‌بیان استفاده کرد، شیرین‌بیان ضد سم قوی بوده برای درمان مشکلات ناشی از ترمیم زخم، کاهش حساسیت، آرتریت و رماتیسم از آن استفاده می‌شود.

شیرین‌بیان صفرا‌آور، ضد تهوع بوده و از پوسیدگی دندان‌ها جلوگیری کرده و در تقویت اعصاب موثر است. مخلوط پودر شیرین‌بیان با رازیانه و شکر اگر روزانه به مدت ۷ تا ۱۰ روز مصرف شود برای درمان نفخ معده، باز شدن رنگ چهره و رفع سردرد مفید خواهد بود.

معجزه شیرین‌بیان برای درمان استرس

شیرین‌بیان در جلوگیری از نقص عملکرد غده‌ها و هورمون‌های بدن بسیار مؤثر است؛ مصرف این ماده می‌تواند هورمون استرس را در فرد کنترل کند.

چه کسانی باید از مصرف شیرین بیان خودداری کنند؟

* کسانی که فشار خون دارند از خوردن شیرین‌بیان خودداری کنند.

* برای بیماران دیابتی شیرین‌بیان ممنوع است.

* کسانی که بحران‌های کبدی دارند من جمله صفرا و سیروز کبدی نباید استفاده کنند.

* مدت استفاده شیرین‌بیان نباید بیش از ۳ هفته باشد.

تهیه دم کرده شیرین‌بیان

برای درست کردن دم کرده شیرین‌بیان باید ۵۰ گرم ریشه شیرین‌بیان بدون پوست را آسیاب کنید و در یک لیتر آب جوش بریزید و بگذارید مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد، برای درست کردن جوشانده شیرین‌بیان نیز باید ۵۰ گرم ریشه شیرین بیان بدون پوست را آسیاب کرده و در ۱۰۰ گرم آب بریزید و آنقدر بجوشانید که دو سوم آن باقی بماند.

تهیه جوشانده شیرین‌بیان برای رفع نفخ، ریفلاکس و ترشی معده

به این منظور ریشه شیرین‌بیان را کوبیده و به میزان دو قاشق سوپ‌خوری به همراه یک قاشق نعناع پودر شده، یک قاشق بابونه، یک قاشق پونه و یک قاشق زیره سبز مخلوط کرده و بعد از هر وعده غذا، یک قاشق مرباخوری از این ترکیب را با یک لیوان آب جوش ۱۰ دقیقه دم کرده به جای چای بنوشید.

دمنوش ریشه شیرین بیان

امروزه استفاده از برگ‌های خشک و خردشده‌ی گیاه شیرین‌بیان به‌صورت دمنوش طرفدار دارد. می‌توانید این نوع دمنوش‌ها را در سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی بهداشتی خریداری کنید.

از دمنوش شیرین‌بیان برای بهبود سلامت دستگاه گوارشی، تنفسی و غدد فوق کلیوی استفاده می‌شود. معمولا در دمنوش‌های موجود برای سلامت سیستم نایژه‌ای و تنفسی و پاک‌سازی و سم‌زدایی، شکلی از شیرین‌بیان وجود دارد. برای درمان گلودرد نیز می‌توانید با ترکیب‌کردن ریشه گل‌ختمی، ریشه شیرین‌بیان و پوست درخت نارون دمنوش تهیه کنید. البته مصرف بیش از ۲۵۰ گرم دمنوش شیرین بیان در روز توصیه نمی‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت گیاهان دارویی شیرین بیان ریشه شیرین برای درمان دم کرده یک قاشق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۳۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص‌های ایمنی صادرات در پایانه‌های نفتی ارتقا یافت

به گزارش خبرنگار مهر، عباس غریبی ظهر چهارشنبه در بازدید از سایت ۲ پایانه میعانات گاز پارس جنوبی در منطقه کنگان با اشاره به توان متخصصان داخلی اظهار داشت: به همت و تلاش متخصصان شرکت پایانه‌های نفتی ایران سیستم تله‌متری گوی شناور شماره ۴ پایانه میعانات گازی پارس جنوبی (منطقه کنگان) تعمیر و در سرویس قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با بیان اینکه وظیفه ۱۰۰ درصد صادرات میعانات گازی تولیدی در منطقه پارس جنوبی بر عهده شرکت پایانه‌های نفتی ایران است، افزود: باید با بروز رسانی تجهیزات، تعمیر، بازسازی و ایمن سازی فرایند بارگیری و صادرات در مسیر ارتقا شاخص‌های ایمنی گام برداریم.

غریبی به تلاش شبانه روزی متخصصان در این شرکت اشاره کرد و با تاکید بر اعتماد به تجارب و تخصص کارشناسان داخلی ابراز داشت: متخصصان شرکت پایانه‌ها نفتی ایران با تلاش و همت بالای خود موفق شدند مشکلات سیستم تله‌متری گوی شناور که نقش مهمی در ایمن سازی فرایند بارگیری میعانات گازی به کشتی‌ها دارد را رفع کرده و در سرویس عملیاتی قرار بدهند.

وی با بیان اینکه هم اکنون این سیستم در مدار قرار گرفته است، افزود: در حال حاضر اطلاعات مربوط به وضعیت شیرهای کنترلی منتهی به گوی شناور به صورت آنلاین در اتاق کنترل ساحل قابل مشاهده بوده و در صورت بروز مشکل در فرایند بارگیری این سیستم می‌تواند ضمن توقف خودکار بارگیری، از بروز هرگونه حادثه‌ای که منجر به خسارت شود، جلوگیری کند.

غریبی در پایان از متخصصان فعال در رفع عیب و عملیاتی کردن سیستم تله‌متری گوی شناور تجلیل و قدردانی کرد.

کد خبر 6094136

دیگر خبرها

  • (عکس) یک اورانگوتان زخمی با گیاه دارویی خود را درمان کرد!
  • فواید این گیاه خوراکی در کاهش وزن و حفاظت از قلب
  • رفتار انسانی یک «اورانگوتان» برای اولین‌بار؛ تهیه ضماد برای درمان زخم!
  • کشف رفتار جالب یک اورانگوتان در مواجهه با زخم
  • ارتقای شاخص‌های ایمنی صادرات در شرکت پایانه‌های نفتی ایران
  • هوش مصنوعی بی طرف نیست ؛ چشم بسته در جنگ شلیک می کند
  • شاخص‌های ایمنی صادرات در پایانه‌های نفتی ارتقا یافت
  • ۹ میوه مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن
  • ۹ میوه فوق‌العاده برای تقویت سیستم ایمنی بدن
  • بهترین میوه برای تقویت سیستم ایمنی بدن