Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@22:20:29 GMT

۱۱۹ هزار رأس دام عشایر استان سمنان بیمه شدند

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۲۳۸۶۳

۱۱۹ هزار رأس دام عشایر استان سمنان بیمه شدند

مراد خادم در گفتگو با خبرنگار مهر، بابیان اینکه درمجموع یک‌میلیون و ۷۴ هزار رأس دام سبک متعلق به خانواده‌های عشایری استان سمنان است، اظهار داشت: درمجموع ۱۱۹ هزار و ۲۰۰ رأس دام بیمه شدند که در صورت تلف شدن دام براثر حوادث طبیعی مثل بارندگی بیمه به آنان خسارت پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بارندگی‌های اخیر و جاری شدن سیلاب ۱۰۰ رأس دام را در میامی تلف‌کرده است، تصریح کرد: بر اساس سرشماری سال ۹۷ در کل استان سه هزار و ۱۸۱ خانوار عشایری زندگی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشکلی برای تأمین نهاده دامی عشایر استان سمنان وجود ندارد

مدیرکل امور عشایری سمنان با تأکید بر اینکه مشکلی برای تأمین نهاده‌های دامی دام‌های عشایر وجود ندارد، گفت: طی یک سال گذشته ۲۲ هزار و ۸۶۳ تن انواع نهاده‌های دامی بین عشایر توزیع‌شده است.

خادم بابیان اینکه فقدان مرتع یکی از مهم‌ترین چالش‌های عشایر استان سمنان محسوب می‌شود، تصریح کرد: عشایری که برای تأمین مراتع خود باید به خارج از استان کوچ کنند دچار مشکلاتی برای تأمین مرتع هستند که پیگیری برای رفع این مشکل در دستور کار قرار دارد و در حال حاضر برای حمایت از آن‌ها توزیع نهاده‌های دامی ادامه دارد.

وی افزود: ۱۷ هزار و ۴۵۸ تن جو، سه هزار و ۴۵۰ تن کنسانتره، ۴۵۵ تن یونجه و یک هزار و ۵۰۰ تن سیلاژ بین عشایر استان سمنان توزیع‌شده است.

مدیرکل امور عشایری سمنان با تأکید بر اینکه به‌زودی عشایر استان باید مناطق قشلاقی را ترک کنند و به سمت ییلاق کوچ کنند، خاطرنشان کرد: توزیع ماسک، گندزدایی مسیر کوچ و آبشخورها و اتراقگاه‌ها و اطلاع‌رسانی دستورالعمل‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس در جامعه عشایری در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 4915950

منبع: مهر

کلیدواژه: امور عشایری استان سمنان نهاده های دامی کوچ عشایر ویروس کرونا ماه مبارك رمضان بوشهر شیراز شیوع کرونا قزوین ایلام کمک به نیازمندان شهرکرد بیرجند مواسات گرگان بارش باران جهش تولید عشایر استان سمنان برای تأمین رأس دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۳۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران در آذربایجان غربی

مدیر کل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر آذربایجان غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: در مرحله نخست ثبت نام بیمه رایگان مادران غیرشاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن در مناطق روستایی و عشایری استان ۳۴ هزار نفر در آذربایجان غربی ثبت نام کردند.

سیروس محمودیان گفت: در اجرای ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مرحله نخست ثبت نام بیمه رایگان مادران غیرشاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن در مناطق روستایی و عشایری نزد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر آغاز شده است و تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری تمدید شد.

وی افزود: در این مرحله مادرانی که فرزند سوم و بالاتر آنان بعد از تاریخ اول فروردین ماه سال ۱۳۹۶ متولد شده باشند می‌توانند با مراجعه به سایت صندوق به نشانی www.roostaa.ir و ورود به بخش "ثبت نام مادران روستایی و عشایری (غیرشاغل) و یا مراجعه به ۷۱ کارگزاری صندوق در سطح استان نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی استان خاطر نشان کرد: فرآیند تکمیل ثبت نام متقاضیان مشمول این قانون پس از اخذ استعلام از سازمان ثبت احوال و تأیید استعلام سایر صندوق‌ها مبنی بر عدم بیمه پردازی و مستمری بگیر بودن متقاضی، نهایی می‌گردد و اولویت تکمیل ثبت نام با افرادی است که منطبق بر فراخوان شرایط لازم را احراز و زودتر نسبت به ثبت نام اقدام نموده اند.

محمودیان ادامه داد: در خصوص مادران غیر شاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن مناطق روستایی و عشایری صد در صد (۱۰۰%) حق بیمه توسط دولت پرداخت می‌شود و با تولد فرزند چهارم و پنجم به ازای هر فرزند دو سال به سوابق بیمه‌ای بیمه‌گذار افزوده می‌شود.

وی اظهار داشت: همسر و فرزندان مادران سه فرزند از ۱۸ الی ۵۰ سال نیز می‌توانند به صورت جداگانه در این صندوق عضو شوند و درآینده همزمان از مزایای بیمه اجتماعی برخوردار شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران غیرشاغل مناطق روستایی و عشایری
  • ثبت نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران در آذربایجان غربی
  • عشایر لرستان سالانه ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می‌کنند
  • روایت خبرنگار صداوسیمای لرستان از کوچ عشایر
  • جشنواره روستایی و عشایری در استان قزوین برگزار می‌شود
  • رعد و برق بلای جان دام‌های عشایر در فارس شد
  • تلف شدن ۵۰ راس گوسفند عشایر در اثر رعد و برق
  • رعد و برق ۵۰ راس گوسفند عشایر حومه شیراز را تلف کرد
  • آذرخش، ۵۰ رأس دام عشایر فارس را تلف کرد
  • رعدوبرق، جان دام‌های عشایری را در فارس گرفت