Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، بحث تدوین چرخه رقابتهای انتخابی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی مدتی است در محافل کشتی مطرح شده که گویا فدراسیون در نظر دارد هر چه زودتر آن را نهایی و اجرایی کند. فرایندی مهم و تاثیرگذار که علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی هم به تازگی بر آن تاکید کرد و گفت: «از سال گذشته برنامه من این بود که کشتی گیران به شکلی عادلانه راهی رقابت های جهانی و المپیک شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس با کمک متخصصین و افراد فنی به دنبال این هستیم چرخه انتخابی که یک پکیج کامل برای مشخص شدن ملی پوشان اعزامی به المپیک و جهانی است، تدوین و اجرایی شود. در این چرخه کشتی‌گیر مدال آور، کشتی‌گیر ملی پوش و دیگر کشتی‌گیران جایگاهشان مشخص است و هرکدام در جایی از این چرخه وارد می شوند، اما کسی بدون مسابقه و رقابت برون مرزی به المپیک اعزام نخواهد شد. »

بدین ترتیب باید منتظر ماند تا این چرخه وعده داده شده از سوی فدراسیون کشتی هر چه سریعتر تدوین و نهایی شود تا اهالی کشتی در جریان روند دقیق راهیابی آزاد و فرنگی کاران به ترکیب تیم های ملی قرار گیرند.

در این راستا، علیرضا رضایی سرمربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد با تاکید بر انتخابی تیم ملی و تدوین چنین چرخه ای از سوی فدراسیون به خبرنگار مهر گفت: بی تردید برگزاری رقابتهای انتخابی طبق یک چرخه و فرایند مشخص و قانونی، اجتناب ناپذیر و مهم خوانده می شود که گویا به تازگی در دستور کار فدراسیون کشتی قرار گرفته است.اما نباید فراموش کرد که این موضوع به منزله یک چالش و دغدغه بزرگی برای متولیان کشتی خواهد بود.

وی تصریح کرد: رسیدن به اجماع برای نهایی شدن چرخه انتخابی، مستلزم همفکری و حرکت در مسیری مشخص از سوی اعضای کادر فنی تیم های ملی و مسئولان فدراسیون است، چرا که این موضوع یک نگاه جدی و هدف مشترکی را طلب می کند. جامعه کشتی سالهاست که انتظار اجرای چنین فرایندی را دارد و به همین دلیل فدراسیون می بایست به عنوان یک اولویت در برنامه های خود به این مساله توجه کند.

نایب قهرمان المپیک آتن ادامه داد: شاید برخی از مربیان بر این باور باشند که می توان با اعزام گزینه های تیم ملی به تورنمنت های بین المللی، آنها را بطور دقیق و جامع محک زد و در صورت موفقیت آنها را در ترکب تیم ملی قرار داد. اما واقعیت این است که همین کشتی گیران در داخل ایران هم مدعیان و رقبای سرسختی را پیش رو دارند که باید در میدانی به نام رقابتهای انتخابی تیم ملی با آنها هم دست و پنجه نرم کنند. ضمن اینکه نگاه ویژه به نتایج رقابتهای انتخابی هم بسیار مهم است و عملکرد مدعیان در این میدان داخلی باید به خوبی آنالیز و در نظر گرفته شود.

رضایی در پایان ادامه داد: ما اگر داعیه برنامه های مدون و آینده نگری در کشتی را داریم، بی شک باید به فکر برگزاری قانونمند رقابتهای انتخابی هم باشیم تا هیچ ابهام و شبه های در خصوص ارنج ترکیب تیم های ملی بوجود نیاید. مطمئنا صحنه کشتی ایران بارها شاهد آن بوده که برخی از کشتی گیران مستعد و مستحق تیم ملی با نظرات شخصی و اتفاقات مختلف از رسیدن به هدفشان محروم شدند. در نتیجه عدالت و منطق حک می کند باید چرخه رقابتهای انتخابی بطور دقیق تدوین و اجرایی شود.

کد خبر 4916310 علیرضا هنرمنش

منبع: مهر

کلیدواژه: فدراسیون کشتی انتخابی تیم ملی علیرضا رضایی تیم فوتبال استقلال تهران تیم فوتبال پرسپولیس ویروس کرونا لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه پرسپولیس وزارت ورزش و جوانان فدراسیون کشتی کشتی آزاد فدراسیون فوتبال تیم فوتبال سپاهان اصفهان تیم ملی فوتبال ایران کشتی فرنگی فیفا تیم ملی والیبال ایران رقابتهای انتخابی فدراسیون کشتی تیم های ملی کشتی گیران تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۴۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرایی به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی دعوت شد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، با درخواست کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی و موافقت فدراسیون کشتی محمدعلی گرایی در وزن ۸۲ کیلوگرم به اردوی این تیم دعوت شد.

دیگر خبرها

  • گرایی به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی دعوت شد
  • کدام کشتی گیران ایرانی با ملیت های خارجی در انتخابی المپیک شرکت می کنند؟
  • خداحافظی 4 قهرمان توکیو با المپیک پاریس!
  • چین از مدل هوش مصنوعی تبدیل متن به ویدئو رونمایی کرد
  • کامران قاسم‌پور کجای ماجراست؟
  • 5 چالش اصلی کسب و کارهای کوچک
  • حسن یزدانی در المپیک پاریس برابر قاتل تیلور؛ اشتباه یا احترام؟
  • اماواگر‌های ۲ مسابقه حساس در مسیر پاریس-آلبانی برای برادران گرایی؛ انتخابی با پایانِ باز!
  • نقدینگی بزرگ‌ترین چالش صنعت دارو/ بانک‌ها وام نمی‌دهند
  • علاوه بر ۲ انتخابی بزرگ؛ چه فرنگی‌کارانی به بوداپست می‌روند؟