Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@15:29:57 GMT

وضعیت مناسب خراسان رضوی در شاخص فلاکت

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۲۴۲۰۵

وضعیت مناسب خراسان رضوی در شاخص فلاکت

علی رسولیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نرخ شاخص فلاکت خراسان رضوی براساس آمار اعلام شده در سال جاری ۳۹.۱ درصد است که بعد از استانهای فارس با نرخ ۳۶.۲ درصد و سمنان با ۳۸.۸ درصد جایگاه سوم را به دست آورده است.

وی اضافه کرد: نرخ فلاکت مزبور با توجه به نرخ بیکاری و تورم محاسبه می‌شود و براساس آمار مزبور استان لرستان با ۵۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ درصد بدترین جایگاه را در نرخ فلاکت کشور برخوردار است.

شاخص فلاکت یک نشانگر اقتصادی است که وضعیت اقتصادی و اجتماعی یک جامعه را نشان می‌دهد و به طور معمول برای به دست آوردن شاخص فلاکت، نرخ بیکاری و نرخ تورم را با هم جمع می‌زنند.

نرخ تورم فروردین ماه در خراسان رضوی در کل خانوارهای استان ۳.۶ درصد است که نسبت به اسفندماه سال گذشته ۹ دهم درصد افزایش یافته که این شاخص برای خانوارهای شهری استان ۳.۵ درصد و برای خانوارهای روستایی استان ۴.۲ درصد است و به ترتیب نسبت به اسفندماه سال گذشته ۱.۱ درصد و ۲ دهم درصد افزایش یافته است.

نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به فروردین ماه امسال در کل خانوارهای خراسان رضوی ۳۰.۲ درصد است که نسبت به ماه قبل ۲.۸ درصد کاهش یافته، این شاخص برای خانوارهای شهری استان ۲۹.۱ و برای خانوارهای روستایی استان ۳۴.۹ درصد است که به ترتیب ۲.۶ و۳.۲ درصد کاهش یافته است.

میزان تورم ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ماه ۱۳۹۸ در این استان برابر با ۳۳ درصد، میزان مشارکت اقتصادی آن در فصل زمستان پارسال نیز ۴۳.۹ درصد و میزان بیکاری فصل زمستان سال ۱۳۹۸ در استان ۸.۹ درصد بود.

برچسب‌ها سمنان لرستان نرخ تورم فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان لرستان نرخ تورم فارس سمنان لرستان نرخ تورم فارس برای خانوارهای خراسان رضوی ۲ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۴۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد

مصطفی مهدوی ارفع گفت: ۲۱۱ هزار و ۱۸۴ داوطلب پارسال به مراکز اهدای خون خراسان رضوی مراجعه کردند که از این تعداد ۱۶۰ هزار و ۹۴۱ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی با بیان اینکه ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند، ادامه داد: اهدا کننده مستمر خون به کسی گفته می‌شود که حداقل ۲ بار در سال خون اهدا کند و این تعداد در سال گذشته بیش از ۸۵ هزار و ۸۱۸ نفر در استان گزارش شده است.

مسوول اداره روابط عمومی انتقال خون استان خراسان رضوی بیان کرد: بیش از ۲۹ درصد اهدا کنندگان خون استان در این بازه زمانی «با سابقه» و حدود ۱۸ درصد اهداکننده «بار اولی» هستند.

وی با بیان اینکه در کشور‌های توسعه یافته زنان نیمی از اهداکنندگان خون را شامل می‌شوند، افزود: بانوان سال گذشته ۵.۳۵ درصد معادل هشت هزار و ۶۱۵ نفر از اهداکنندگان خون استان را تشکیل داده اند.

مهدوی ارفع افزود: شاخص اهدای خون ۲۷.۲۸ نفر به ازای هر هزار نفر جمعیت کشور است.

هم‌اکنون ۱۴ پایگاه انتقال خون در مشهد و دیگر شهر‌های خراسان رضوی فعالیت دارند که از این تعداد ۶ پایگاه امام رضا (ع)، شهید سلیمانی، شهید کریمی، سناباد، امید و مهر در مشهد و پنج پایگاه در شهر‌های سبزوار، تربت‌حیدریه، نیشابور، قوچان و گناباد استقرار دارند و ۲ مرکز اهدای خون نیز در شهرستان‌های تربت‌جام و کاشمر فعال است.

استان ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفری خراسان رضوی، سومین تولیدکننده خون در کشور پس از استان‌های تهران و فارس است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان‌رضوی مطلوب است
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • تورم نقطه به نقطه تولید در فروردین ۲۳.۸ و سالانه ۳۱.۲ درصد شد
  • تداوم کاهش تورم شاخص بهای تولیدکننده در فروردین‌ماه ۱۴۰۳
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • شروع سال جدید با کاهش نرخ تورم در استان آذربایجان شرقی
  • کاهش تورم نقطه به نقطه فروردین ماه در آذربایجان شرقی
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد پاک است