Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت علمی دانشگاه جندی شاپور اهواز و نماینده مامایی در نظام پزشکی استان خوزستان گفت: در این بحران کرونا نفقش ماما‌ها بسیار پرنگ بود، زیرا آنان همزمان مسوول جان ۲ نفر هستند و باید بگوییم سلامت خانواده در دستان آنان است. منتظری دکترای مامایی عضو هیئت علمی دانشگاه جندی شاپور اهواز و نماینده مامایی در نظام پزشکی استان خوزستان درگفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، ا اشاره به روز ماما گفت: از نظر ما مامایی آمیزه‌ای از علم هنر و عشق است و شاغلینی که اشتغال دارند خادمینی هستند عالم به علوم مدرن روز و عامل به ارایه خدمات حرفه‌ای و عاشق در ارایه خدمات یعنی ما دوست داریم این مفهوم در جامعه و دانشجو و همه نهادینه شود که شاغلین این حرفه خادمینی عالم عامل و عاشق در ارایه خدمات هستند مامایی علم و هنر و عشق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: در اینجا جا دارد که از همه همکاران عزیزم در تمام بخش‌های بهداشت و درمان که در شرایط سخت و بحرانی پاندمی کووید ۱۹ در کنار سایر حرف پزشکی، پزشکان، پرستاران، علوم آزمایشگاهی و تمام بهداشت محیط‌ها و بهداشت در سطح مختف همکاری می‌کنند که بتوانند از مردم در مقابل این ویروس ناشناخته و کشنده حمایت و حفاظت کنند.

منتطری بیان کرد: توصیه‌ای که برای تمام آحاد جامعه داریم توصیه‌های خاصی هستند که همه گروه پزشکی برای افراد انجام می‌دهند، ولی ما در گروه خودمان یک گروه آسیب پذیررا داریم که همان‌ها مادرانی هستند که ما ضامن سلامتی هر دو نفر یعنی مادر و نوزادش هستیم و متاسفانه در بسیاری از موارد مادرانی که دچار کووید ۱۹ مثبت هستند در اوایل علایمی ندارند بعد می‌بینید در پروسه زایمان به شدت به سمت بدحالی و پیامد‌های بد میل می‌کنند ما توقع داریم که آثار آسیب پذیر مادرانی که بیماران مزمن دارند یا مشکلی دارند که آن‌ها را برای این که در رویایی با کووید ۱۹ نتوانند سیستم دفاعی خودشان را به خوبی به کار ببرند و اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند تا حد امکان از حضور در اجتماعات جلوگیری کنند مراقبت خودشان را به موقع انجام بدهند و نگذارند از زمان انجام مراقبت بگذرد سعی کنند با مراکز بهداشتی که تحت پوشش آن هستند ارتباط بگیرند و در ساعت‌هایی که مشخص می‌کنند در یک زمان‌های خاص با هماهنگی منشی وارد شوند که زمان توقف آن‌ها در یک فضای بسته کم شود و برای ورود به این مناطق تمام مسائل پیشگیرانه از جمله زدن ماسک و پوشیدن دستکش و رعایت فاصله اجتماعی که از همه مهمتر است را در نظر بگیرند.

عضو هیئت علمی دانشگاه جندی شاپور اهواز عنوان کرد: در این حیطه شیوع کرونا پرسنل مامایی مثل بقیه پرسنل در کنار مردم بودند اکنون بیمارستان رازی مخصوص بیماران مبتلا به کوید ۱۹ این ناحیه است و پرسنل مامایی دوشادوش با بقیه پرسنل پزشکی حتی در پست‌های غیرتخصصی خودشان خدمت می‌کنند یعنی در قسمت‌هایی از بیمارستان رازی که زایشگاه هست حتی ما از بیماران مرد هم پذیرایی می‌کنیم و ارایه خدمت می‌کنیم به قولی بخش‌هایی که هیچ وقت مرد بستری شده را در خودشان ندیده بود الان این بخش‌ها به بیماران مرد هم اختصاص داده شده و پرسنل مامایی دوشادوش بقیه از این افراد محافظت می‌کنند.

وی گفت: مسلما در رویارویی اولیه با این ویروس پرسنل از آموزش‌های لازم و امکانات کافی بهره‌مند نبودند، ولی به نظر می‌رسد بیمارستان‌هایی که سانس کووید ۱۹ هستند از تجهیزات دچار کمبود نیستند، ولی آنچه ما را نگران کرده این است که علاوه بر تجهیز کردن بیمارستان باید پرسنل مامایی نیز از لحاظ ماسک، گان و لباس ایزوله تجهیز شوند، زیرا اولین برخورد‌ها در سطح بهداشت با این افراد اتفاق می‌افتد برای پیشگیری از انتقالش به پرسنل ماماییلازم است حتی باید به صورت دوره‌ای از این افراد تست سلامت گرفته شود.

منتظری می‌گوید: در رابطه با سایر حرف پزشکی فرق ماما این است که به طور همزمان سلامت دو نفر را به عهده دارند اگر مادری مبتلا بشود باید بگوییم خانواده‌ای مبتلا شده و آن چه هم در معرض ویروس ممکن است باشد اطلاعات پزشکی که باید بگوییم اثراتش روی جنین و نوزاد به چه گونه‌ای است که هنوز به اندازه کافی دستمان نیست، ولی مادران با توجه به اینکه مسئول سلامت خودشان هستند و هم مسئول سلامت نوزاد و سلامت خانواده نیاز است به خصوص برای این گروه آسیب پذیر امکانات رایگان یا حتی ماسک داده شود تا میزان ابتلا این‌ها و به دنبال آن نوزاد و خانوادهکم شود.

وی گفت: ما به مادران کووید ۱۹ می‌گوییم به نوزاد شیر بدهند و اگر در این ارتباط نزدیک مادر با نوزاد تجهیزات کافی نباشد بچه را ممکن است مبتلا شوند خود پس باید پکیج‌های پیشگیرانه در اختیار ماما‌ها قرار دهیم آنان نیز به مادران آموزش دهند تا نوزاد دچار ویروس کرونا نشود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ماما روز ماما ویروس کرونا کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۴۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با انشعاب‌های غیر مجاز آب در شوشتر

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، آقای احمدی گفت: با تلاش پرسنل واحد اجرائیات مشترکان اداره آب و فاضلاب شوشتر، ۷۰ انشعاب غیر مجاز در روز‌های گذشته در این شهرستان شناسایی و قطع شد.

وی افزود: همچنین یک انشعاب غیر مجاز ۴ اینچ در منطقه صحرای بلبل توسط پرسنل آبفا شوشتر کشف و قطع شد.

احمدی ادامه داد: برخی افراد سودجو با اقداماتی، چون نصب انشعابات غیر مجاز، ضمن تضییع بیت المال و آسیب رسانی به شبکه آب آشامیدنی، موجب از بین رفتن حقوق مشترکان مجاز و آلودگی آب می‌شوند که در این رابطه از شهروندان درخواست می‌شود با مشاهده چنین مواردی در اسرع وقت نسبت به اعلام آن در سامانه ۱۲۲ اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • «طرح نفس» جان ۱۴ نوزاد کرمانشاهی را نجات داد
  • «در پا به ماه» نسخه نپیچیدیم بچه‌دار شوید/ تولد ۲۰ نوزاد را دیدیم
  • روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه + تاریخ، معرفی رشته مامایی و بازار کار
  • آغاز فعالیت کمیته ایمنی و سلامت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • برخورد با انشعاب‌های غیر مجاز آب در شوشتر
  • نتانیاهو مانع از انعقاد توافق درباره جنگ غزه می‌شود
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • اعزام هوایی نوزاد دلیجانی
  • ابلاغ یک مصوبه مهم در حوزه ایمنی پایتخت | تهران امن‌تر می‌شود؟
  • فعالیت‌های حوزه بهداشت و سلامت از ارزشمندترین کارها است