Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@12:18:59 GMT

زمین خواران گیلان امان نمی یابند

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۲۴۷۵۸

زمین خواران گیلان امان نمی یابند

ساسان کفایی روز  دوشنبه  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : در روزهای اخیر یک هکتار از اراضی منطقه حفاظت شده سیاه درویشان  شهرستان صومعه سرا و هفت هزار متر مربع از اراضی ملی تالاب جوکندان  تالش توسط نیروهای یگان حفاظت این اداره کل از دست زمین خواران رفع تصرف شد.
وی هشدار داد: هیچ گونه اجازه سوء استفاده از شرایط کرونایی به متخلفان زیست محیطی در استان داده نخواهد شد و هر گونه اقدام به تخریب، تسطیح یا آتش زدن عمدی نیزارهای تالاب از چشم یگان حفاظت محیط زیست، پنهان نمی ماند و با متخلفان بدون اغماض برخورد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
کفایی با قدردانی از مردم طبیعت دوست گیلان به دلیل نقش انکار ناپذیر آنان در حفظ انفال الهی و همراهی و همدلی با حفاظت محیط زیست گیلان  از آنان خواست هر گونه تخریب، تصرف غیر مجاز و تجاوز به عرصه های زیست محیطی را به نزدیکترین پاسگاه یا ادارات حفاظت محیط زیست استان، به منظور پیگیری موضوع و جلوگیری از روند تخریب گزارش دهند.
وی تاکید کرد: اقدامات حفاظتی این یگان با قاطعیت کامل و با همراهی نیروی انتظامی استان و حمایت کامل دستگاه قضایی ادامه خواهد یافت.
مناطق حفاظت شده سیاه درویشان  و سیاه کشیم در حوزه جنوب غربی و جنوب تالاب انزلی است و این مناطق طبیعی جایگاه مناسبی برای تخم ریز ماهیان ،مهاجرت پرندگان و لانه گذاری و زادآوری پرستوی دریایی هستند ؛ تالاب  جوکندان با مساحت ۳۹۰ هکتار در شرقی ترین نقطه منطقه حفاظت شده لیسار تالش در ساحل دریای خزر قرار دارد.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست گیلان یگان حفاظت محیط زیست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست گیلان یگان حفاظت محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست گیلان یگان حفاظت محیط زیست حفاظت محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۴۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا بابایی اظهار کرد: ۱۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در منطقه گشت رودخان رفع تصرف شد.

بابایی همچنین از تخریب چند بنای غیر مجاز ساخته شده در این زمین‌ها خبر داد و افزود: با باز پس گیری این زمین‌ها ۲ متصرف به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه ارزش این زمین‌ها در این منطقه حداقل متری ۸ میلیون تومان است، افزود: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان فومن برای صیانت از عرصه‌های طبیعی و ملی شبانه روز در حال گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت هستند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن از شهروندان و دوستداران محیط زیست خواست: در صورت مشاهده تخریب، تصرف و آلودگی محیط زیست موارد را در اسرع وقت به نزدیک ترین اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

کد خبر 6088915

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله | مقاومت محیط‌ بانی در برابر اقدام غیر قانونی میراث فرهنگی | توضیحات فرمانده یگان محافت محیط زیست
  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم/ معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک
  • پاکسازی حاشیه و تالاب پیرسلمان
  • برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در میانکاله برای یکدیگر
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن