Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@19:20:30 GMT

«تحلیل شخصی» یک آهنگساز آلبوم شد/ آرامش با تک نوازی پیانو

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۲۴۷۹۵

«تحلیل شخصی» یک آهنگساز آلبوم شد/ آرامش با تک نوازی پیانو

به گزارش خبرنگار مهر، امیر شهابی مدرس دانشگاه، نوازنده و آهنگساز موسیقی در تازه‌ترین فعالیت موسیقایی خود آلبوم «تحلیل شخصی» را در قالب ۱۱ قطعه بی‌کلام تک نوازی پیانو منتشر کرد. عمده قطعات این پروژه نیز مبتنی بر قطعات ملایم در حال و هوایی آرامش‌بخش هستند.

«اندیشه پدری»، «مرور»، «آمیخته»، «دست باز»، «آینه ها»، «تراکنش»، «احتمال»، «دو دقیقه»، «اسرار»، «مرز»، «عبور» قطعاتی هستند که در این آلبوم گنجانده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره این آلبوم توضیح داده است: «آلبوم تحلیل شخصی همان گونه که از نامش پیداشت نگاه من به موسیقی است که تمامی قطعات آن با پیانو اجرا شده. زمان تولید تا حد ممکن از بداهه بهره جستم که شاید بارز ترین فصل مشترک قطعات بداهه وار بودن اغلب آنهاست. امیدوارم تحلیل شخصی من با نگرش ما همپوشانی داشته باشد.»

امیر شهابی از جمله هنرمندانی است که موسیقی را از کودکی با گرایش موسیقی کلاسیک اروپا آغاز کرد و پس از چندین سال تلاش در این شاخه و نیز گذراندن دوره های مختلف، آموخته‌های خود را تا مقطع کارشناسی ارشد موسیقی با تخصص نوازندگی پیانو ادامه داد. وی با گرایش به بداهه‌نوازی، تغییرات هارمونی و پیگیری حرکت موسیقی اوایل قرن بیستم در ایالات متحده، علاقه‌مند به سبک جز شد و بسیاری از بداهه‌نوازی‌های آثار استاندارد موسیقی جز را نت نویسی  کرد.

این هنرمند و پژوهشگرنخستین مجموعه تصویری آموزش مقدماتی پیانو جز به زبان فارسی را در سال ۹۶ تهیه و منتشر کرد. این در حالی است که حضور در برنامه‌های رسانه ملی به‌عنوان کارشناس، منتقد و پژوهشگر در حوزه‌های مختلف، از جمله بررسی سبک‌های موسیقی مثل امپرسیونیسم، نئو کلاسیک، جز و همین طور معرفی کتب منتشر شده و گفتگو با نویسندگان و مترجمان و بررسی برخی آلبوم‌های بی‌کلام در ژانرهای گوناگون، از تلاش‌های او برای هرچه آشناتر کردن مخاطب با موسیقی است.

 همکاری با گروه های موسیقی در سبک‌های مختلف از دیگر فعالیت های امیر شهابی بوده است. وی تجربه اجراهای متعدد در داخل و خارج از کشور را در قالب فستیوال، مسابقات و کنسرت را نیز به کارنامه حرفه ای خود افزوده است.

امیر شهابی که فارغ التحصیل رشته مهندسی الکترونیک است از چندی پیش فعالیت و پژوهش در حوزه مهندسی صدا، ضبط و پردازش سیگنال های صوتی را با جدیت پیگیری و به شکلی مستقل در این شاخه فعال است. 

کد خبر 4914764 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: آلبوم موسیقی موسیقی کلاسیک موسیقی ایرانی ویروس کرونا موسیقی ایرانی برنامه تلویزیونی تئاتر ایران برنامه رادیویی فیلم سینمایی رادیو نمایش ماه مبارك رمضان رادیو تک آهنگ شبکه دو سیما فیلم کوتاه تحلیل شخصی امیر شهابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۴۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحلیل روند بازار سهام در هفته‌ای که گذشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، نماگر‌های تالار شیشه‌ای هفته‌ای که گذشت را با بازدهی منفی به پایان رساندند. ارزش معاملات خرد در هفته دوم اردیبهشت پس از ۱۰ روز از کانال ۳ هزار میلیارد تومان خداحافظی کرد و در سطح ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان قرار گرفت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سفیر نیوزلند در ایران: از سفر به قزوین هیجان زده شده ام
  • تحلیل فولاد ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • آلبوم «عشق ناباور» به زودی منتشر می‌شود
  • آلبوم «عشق ناباور» آماده شد
  • «عشق ناباور» با رهنمودهایی از محمدرضا لطفی شنیدنی شد
  • تقویم نجوم ۱۴۰۳ (بخش هفتم) + دانلود جدول رصد
  • تقویم نجوم 1403 (بخش هفتم) + دانلود جدول رصد
  • تحلیل روند بازار سهام در هفته‌ای که گذشت
  • ماه و سیاره مریخ به یکدیگر نزدیک می‌شوند
  • تماشای یک منظومه عاشقانه و انسانی در تهران/ چرا کارگردان شدم؟