Web Analytics Made Easy - Statcounter

منتخب مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس یازدهم گفت: طی رایزنی با وزرات بهداشت و درمان همچنین دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مقرر شد بیمارستان فورگ تا شهریور ماه جاری تجهیز شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از داراب، جواد عسکری طی بازدید از پروژه بیمارستان فورگ از توابع شهرستان داراب اظهار داشت: طی رایزنی با دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مقرر شد بیمارستان فورگ تا شهریور ماه امسال تجهیز شده و امکانات درمانی به آن ارائه شود تا مردم برای نیازهای درمانی خود ناچار به طی مسافت طولانی نباشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به گازرسانی به تمام روستاهای فورگ تا پایان سال جاری گفت: منطقه فورگ ظرفیتهای منحصر به فردی در حیطه تولید و اشتغال دارد و از آنجا که امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال جهش تولید معرفی شده است، بر توانمندسازی منطقه فورگ در حوزه‌های درمان، اشتغال، صنایع تبدیلی همچنین ارتقا زیرساخت‌های تعلیم و تربیت، تاکید داریم.

 عسکری ضمن تاکید بر هموارسازی مسیر صادرات محصولات بخش فورگ، بیان کرد: با توجه با کیفیت تولیدات زراعی، باغی و دامی بخش فورگ، دولت را مکلف به خرید تضمینی همه محصولات کشاورزی کرده چرا که خرید تضمینی می‌تواند وضعیت کشاورزان را تثبیت کند.

منتخب مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس یازدهم  خاطرنشان کرد: تلفیقی از صنعت و کشاورزی می‌تواند رونق فورگ را به دنبال داشته باشد و به همین منظور طی رایزنی با وزیر جهاد کشاورزی مقرر شد، نگهداری محصولات کشاورزی در سردخانه همچنین بیمه محصولات در جهت حمایت از خسارت‌دیدگان این بخش تا پایان سال جاری انجام شود.

 وی با اشاره به استفاده از نیروی انسانی بخش فورگ و در نظر گرفتن توانمندی‌های موجود در این منطقه، گفت: به دلیل بعد مسافت، تصمیم داریم نمایندگی اداره‌ها را یکی پس از دیگری در بخش فورگ مستقر کنیم تا دسترسی مردم به اداره‌ها و سازمان‌ها راحت‌تر صورت گیرد.

عسکری از لزوم افزایش اعتبارات فرهنگی بخش فورگ سخن گفت و تصریح کرد: رونق فضای فرهنگی، ارتقا فضای اقتصادی و اجتماعی را به دنبال دارد و همه این ابعاد مکمل یکدیگر هستند بنابراین ظرفیت‌های بالقوه فرهنگی در این خطه باید بالفعل شود و مسؤولان باور کنند که این ظرفیت‌ها وجود دارد.

منتخب مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس یازدهم  بیان کرد: به منظور ارتباط و تعامل بهتر با مردم منطقه فورگ، رابط ما در این منطقه مستقر می‌شود و بازدید ماهیانه را نیز در برنامه قرار داده‌ایم.

انتهای پیام/983110

منبع: فارس

کلیدواژه: فورگ داراب مردم ظرفیت کشاورزی بخش فورگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۴۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز چاه‌های کشاورزی خراسان رضوی به پنل خورشیدی

استاندار خراسان رضوی گفت: چاه‌های کشاورزی این استان برای رفع چالش کم آبی در ایام تابستان به پنل‌های خورشیدی مجهز می شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، یعقوبعلی نظری امروز در مراسم سالروز تاسیس شورای اسلامی و روز شوراها اظهارداشت: در خراسان رضوی  نیاز به احیای 3هزار قنات داریم و اگر منتظر کمک دولت باشیم، برای احیای قنات ها سالها طول می‌کشد؛ لذا شوراها ظرفیت روستاها را پای کار بیاورند تا از ظرفیت مردمی برای لایروبی قنات ها و رفع چالش آب بهره مند شویم.

وی افزود: برای تثبیت جمعیت در روستاها، باید موضوع تامین معیشت و مسکن روستایی فراهم شود و یکی از نکات تاثیر گذار نیز تامین آب شرب و کشاورزی است.

نظری تصریح کرد: چاههای کشاورزی این استان برای رفع چالش کم آبی در ایام تابستان به پنلهای خورشیدی مجهز می شوند که این اقدام برای چاههای کشاورزی که شرایط تامین مالی دارند، در مدت یک ماه نصب خواهد شد؛ پس از گذر از اوج مصرف برق، تولیدات پنل نیز خریداری می‌شود و این موضوع در بلند مدت به نفع کشاورزان است.

استاندار خراسان رضوی گفت: برای تامین نیاز انرژی برقیف ایجاد و فعال سازی چهار نیروگاه تولید برق در استان برنامه ریزی شده و مجوز ایجاد 300 مگاوات برق خورشیدی نیز صادر شده است.

وی ادامه داد: شوراهای روستایی، ظرفیت ها، مسایل و راهکار برون رفت از مشکلات منطقه خود را به خوبی می‌دانند و مسئولان نیز با اتکا به این ظرفیت‌ها می‌توانند بسیاری از مشکلات را حل کنند؛ در هیمن راستا مسکن و اشتغال روستایی با کمک اعضای شوراها و دهیاران در دستور کار قرار دارد تا امکان تثبیت جمعیت در روستاها فراهم شود.

نظری تصریح کرد:شوراها نماد حضور مردم در مدیریت کشور است و مصداق حضور مردم در امور مختلف تصمیم سازی به شمار می‌رود؛ قانون اساسی برای استفاده از حداکثر مشارکت مردم در انجام امور، نهاد شوراها را در نظر گرفته است و باید از نظر حقوقی و تشکیلاتی، با نگاهی بلند و مردمی، شرایطی ایجاد شود تا محصول آن رفع مشکلات مردمی باشد.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • ارزش صادرات محصولات کشاورزی به ۶.۲ میلیارد دلار رسید
  • ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان
  • تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان هشترود به دستگا‌های جدید
  • صادرات ۸۰ میلیون دلاری محصولات تعاونی ها در مازندران
  • پلمب ۱۰ داروخانه گیاه پزشکی متخلف در داراب
  • تفاهم‌نامه صادرات محصولات قزوین به چین امضا شد
  • تجهیز ۱۰۰ درصدی چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند
  • تعیین عوارض ۶۰درصدی برای صادرات سیب‌زمینی
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • تجهیز چاه‌های کشاورزی خراسان رضوی به پنل خورشیدی