Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-02@12:45:10 GMT

استقبال شاعران خارجی از «موکب بندگی»

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۲۵۳۵۲

استقبال شاعران خارجی از «موکب بندگی»

دبیر جشنواره‌های کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین با اشاره به استقبال شاعران بین‌الملل از جشنواره «موکب بندگی»، از وصول بیش از ۳۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره کمتر از یک هفته پس از انتشار فراخوان خبر داد.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، حامد نگارش، دبیر سوگواره‌ها و جشنواره‌های کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین با اشاره به برگزاری جشنواره شعر «موکب بندگی» ویژه ماه مبارک رمضان اظهار داشت: فراخوان این جشنواره به زبان‌های عربی، اردو، انگلیسی و فارسی با هدف مشارکت والای شاعران در ترویج و گسترش فرهنگ عبودیت و بندگی و نیز نشر معارف قرآن کریم و عترت به همت کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به وصول بیش از ۳۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره در کمتر از یک هفته پس از انتشار فراخوان اشاره کرد و افزود: پس از انتشار فراخوان، با استقبال شاعران بین‌الملل از جشنواره «موکب بندگی» مواجه شدیم، به طوری که علاوه بر شاعران کشورمان، شاعرانی از کشور‌های عراق، بحرین، هند و پاکستان نیز اشعاری متناسب با موضوعات این جشنواره همچون روزه و ماه رمضان، عبودیت و بندگی، روزه و ماه رمضان، شب‌های قدر و قدس شریف ارسال کرده‌اند.  
نگارش با بیان اینکه آثار ارسالی در قالب محتوای گوناگون در کمیته فرهنگی اربعین استفاده می‌شود، گفت: در تلاش هستیم با گردآوری آثار ارسالی، بهترین آثار را به‌صورت مکتوب چاپ و در اختیار علاقه‌مندان قرار دهیم تا این آثار بتواند در فرهنگ‌سازی فرهنگ دینی در جامعه تأثیرگذار باشند.

دبیر سوگواره‌ها و جشنواره‌های کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حضور ملیت‌های مختلف و پیوند بین ملت‌ها را از اهداف مهم جشنواره «موکب بندگی» عنوان کرد و افزود: شاعران علاقه‌مند به شرکت در این جشنواره باید تا نیمه ماه مبارک رمضان همزمان با میلاد حضرت امام حسن (ع) اشعار خود را در قالب‌های رباعی و دوبیتی با قید مشخصات شخصی به شماره تلفن ۰۹۹۰۵۰۸۹۷۴۴ در شبکه‌های اجتماعی واتساپ سروش، بله و ایتا ارسال کنند. منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ماه مبارک رمضان ستاد مرکزی اربعین کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین موکب بندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۵۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود

علی اکبر حسینی محراب، معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان در نشست ستاد اربعین حسینی خوزستان در محل سرسرای استانداری بیان کرد: پیش‌بینی و استفاده از امکانات برای ارائه خدمات به زائران در استان باید به بهترین شکل انجام شود.

حسینی محراب ادامه داد: دستگاه‌های استان از تمامی امکانات و تجهیزات خود برای فراهم‌سازی شرایط استقبال از زائران حسینی استفاده کنند.

استاندار خوزستان گفت: مسیر تردد اتباع خارجی در مراسم بزرگ اربعین حسینی امسال نیز همچون سال گذشته از مرز چذابه خواهد بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اولویت استان بحث آماده‌سازی مسیر اربعین حسینی است، اظهار کرد: موکب‌داران گرداننده اصلی اربعین حسینی هستند و مسئولان وظیفه ایجاد زیرساخت برای مواکب را دارند.

خوزستان از جمله استان‌های کشور است که طی ۱۳ سال گذشته میزبان و مسیر تردد زائران حسینی در ایام اربعین بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود
  • برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • وضعیت مبلغان کشور در ماه رمضان از زبان مدیرکل تبلیغ عمومی/ استقبال بی‌نظیر «تبلیغ اولی‌ها»
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • نشست هم افزایی مسوولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • نشست هم‌افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • «کوه نور» ظرفیت جدید تفریح شهر زندگی است/ میزبانی از ۹ هیئت خارجی در هفته فرهنگی اصفهان