Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@18:10:39 GMT

طرح های مقابله با کرونا در سند آمایش فارس مد نظر باشد

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۲۵۴۳۶

طرح های مقابله با کرونا در سند آمایش فارس مد نظر باشد

به گزارش خبرنگار مهر، عنایت الله رحیمی یکشنبه شب در جلسه کمیته علمی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا بیان کرد: یکی از موضوعات ابلاغیه اقتصاد مقاومتی توجه به توسعه فعالیت‌های دانش بنیان است و فعالیت‌های پژوهشی در مراکز علمی استان فارس منجر به این شده تا تهدید کرونا به فرصتی برای بیان ظرفیت‌های علمی استان در سطح کشور و منطقه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: ظرفیت‌های علمی استان فارس می‌تواند جایگاه علمی استان را در جهان دچار پیشرفت شگرفی خواهد کرد.

رحیمی با بیان اینکه استان فارس با فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی جبهه جدیدی برای توسعه اقتصادی و ثروت آفرینی ایجاد شده است، افزود: در سند آمایش استان فارس نیز ایجاد صنایع هایتک و دانش بنیان مطرح شده است که طرح‌های پژوهشی مقابله با کرونا در همین راستا ارزیابی می‌شود.

عالی‌ترین مقام دولت در استان فارس با اشاره به اینکه از ظرفیت‌های. علمی باید در راستای بهبود معضلات اجتماعی استفاده کرد متذکر شد: موجود دانشگاه شیراز، مراکز علوم پزشکی و پارک‌های علمی و فناوری می‌تواند زمینه این رشد علمی را در استان فارس فراهم کند.

استاندار فارس با تأیید بر این نکته که در زمینه مقابله با گسترش ویروس کرونا نیازمند مدل‌ها و تجهیزات پیش بینی و پیشگیری، تشخیصی، درمانی و بازپروری می‌باشیم، گفت: با توجه به طراحی طرح‌های مقابله با کرونا بایستی اعتبارات پژوهشی استان نیز به این طرح‌ها به قید فوریت اختصاص داده شود.

رحیمی اظهارداشت: به منظور تأمین اعتبار طرح‌های پژوهشی در زمینه مقابله با ویروس کرونا از ظرفیت‌های خیرین حوزه سلامت و همچنین اعتبارات پژوهشی استان استفاده خواهیم کرد.

کد خبر 4916194

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز اقتصاد مقاومتی دانشگاه شیراز دانشگاه ها ویروس کرونا ماه مبارك رمضان بوشهر شیراز شیوع کرونا قزوین ایلام کمک به نیازمندان شهرکرد گرگان بیرجند مواسات بارش باران جهش تولید استان فارس علمی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۵۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد

نادیا زکالوند: این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

منبع:

odditycentral

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899244

دیگر خبرها

  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است
  • سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • گردهمایی بزرگ تاریخ علم
  • همایش علمی خلیج فارس هویت ملی و تاریخی
  • نشست اعضای شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اساتید دانشگاه ارومیه
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • تضمین امنیت سرمایه گذاری و غذایی از اثرات بارز رفع تداخلات است
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد