Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- موافقان و مخالفان لایحه «یک فوریتی اصلاح قانون پولی و بانکی کشور» نقطه نظرات خود را درباره این تصمیم اقتصادی در صحن مجلس مطرح کردند. تاریخ انتشار: 10:11 - 15 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۱۷۸۵۱

خبرگزاری میزان - نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی کلیات لایحه یک فوریتی «اصلاح قانون پولی و بانکی کشور» در دستور کار خود قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به موجب این لایحه قرار است حذف چهار صفر از پول ملی و تبدیل واحد پولی کشور از «ریال» به «تومان» مد نظر قرار گیرد.

فوریت این لایحه «اصلاح قانون پولی و بانکی کشور» در مهرماه سال گذشته به تصویب رسید.

حذف چهار صفر مردم را دچار سرگردانی می‌کند

مهرداد لاهوتی در مخالفت با کلیات لایحه «یک فوریتی اصلاح قانون پولی و بانکی کشور» در صحن مجلس گفت: عملا این تصمیم اقتصادی تاثیری در زندگی مردم نخواهد گذاشت. ما در شرایط متزلزل توریمی هستیم  و نباید ردر این شرایط سخت چنین تصمیماتی بگیریم. حذف چهار صفر سرگردانی در مردم ایجاد می‌کند.

 

وی افزود: من شک ندارم این مسئله به افزایش قیمت‌ها کمک خواهد کرد. اجازه بدهید این کار به شرایط مناسب‌تری موکول شود.

حذف صفر در کوتاه مدت مفید است

علی بختیار در موافقت با لایحه «یک فوریتی اصلاح قانون پولی و بانکی کشور» در صحن مجلس تاکید کرد:حذف صفر در کوتاه مدت مفید است. تقاضا دارم همکاران به این طرح در روزهای انتهایی مجلس رای داده و آن را تصویب کنند.

دولت به طور نمایشی به دنبال ارزش پول ملی است

نادر قاضی‌پور در مخالف با لایحه «یک فوریتی اصلاح قانون پولی و بانکی کشور» در صحن مجلس تاکید کرد: ارزش پول ملی یکی از مهمترین موضوعات کشور است.

وی افزود: دولت به طور نمایشی به دنبال ارزش پول ملی است.

قاضی‌پور تاکید کرد: آیا دولت قول می دهد که تورم را در 15 الی 20 درصد نگه دارد. کاهش صفر نه ثروت ملی را افزایش می‌دهد و نه تورم را کاهش می دهد . بازی با اعداد مشکل تورم را حل نخواهد کرد.

این نماینده مجلس گفت: اگر دولت به گفتارش صادق بود باید تاکنون دست به بالابردن ارزش پول ملی می‌زد. به عنوان یک نماینده عنوان می‌کنم که  سرپای این اقدام ظلم به مردم است.

اسکناس کارایی خود را ادر اقتصاد از دست داده است

صدیف بدری به عنوان آخرین موافق لایحه «یک فوریتی اصلاح قانون پولی و بانکی کشور» در صحن مجلس گفت: اسکناس کارایی خود را ادر اقتصاد از دست داده است. واحد پول - ریال ایران کاربرد خود را از دست داده است.

وی افزود: این قانون قرار است در بازه زمانی پنج ساله استفاده شود. مخالفان محترم هم مخالفتی جدی نداشتند. تاکیید می‌شود تصویب این لایحه هیچ تاثیری در رشد قیمت‌ها نخواهد داشت.

تکمیل می‌شود ...

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: نمایندگان مجلس حذف چهار صفر حذف چهار صفر صحن مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۵۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، موسی الرضا حاجی بگلو ظهر دوشنبه در همایش روز ملی شوراها در نیشابور اظهار کرد: هدف از تشکیل شوراها در روستاها و شهرها واگذاری امور روستایی و شهری به مردم است.

وی افزود: لازم است برخی قوانین در رابطه با اختیارات شوراها تغییر پیدا کند تا نحوه کارکرد این نهاد مردمی تأثیرگذار تر باشد.

نایب رئیس شورای عالی استان‌های کشور بیان کرد: ۱۲۰ هزار عضو شورا در کشور داریم و نباید بخاطر تخلف یک عضو شورا در یک منطقه تمام اعضای شورا در استان و کشور را زیر سوال ببریم.

وی ابراز کرد: اعضای شورای روستاها هیچ حق و حقوقی دریافت نمی‌کند و ما پیگیری‌هایی در سطح استان و کشور انجام دادیم اما متأسفانه نهادهای مربوطه برای پرداخت حق جلسه اعضای شوراها همکاری نمی‌کنند.

حاجی بگلو تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم قانون شوراها را در سطح کشور اصلاح کنیم و اکنون از سوی شورای عالی استان‌های کشور پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم.

رئیس شورای استان خراسان رضوی گفت: طرحی را از سوی شورای عالی استان‌های کشور در حال پیگیری هستیم که هرگونه انتصابی از سوی رئیس جمهور و وزرا در استان‌ها منصوب می‌شوند باید ابتدا تاییدیه شورای استان‌ها را بگیرند.

احیای اقتصاد روستایی باعث رونق تولید کشور می‌شود

همچنین محمد رستمی منتخب مردم نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در همایش روز ملی شورا در فرهنگسرای سیمرغ نیشابور اظهار کرد: اعضای شورای اسلامی باید انگیزه نوکری و خدمت به مردم را داشته باشند و از سوی دیگر هدفی نیز از خدمت به مردم جهت ارتقای وضعیت منطقه وجود داشته باشد.

وی افزود: احیای اقتصاد روستایی باعث رونق تولید کشور می‌شود و از این رو نقاط قوت، فرصت و تهدید روستاها پایش شود تا شاهد احیای اقتصاد روستایی باشیم.

منتخب مردم نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم با شناسایی مشکلات کارخانجات باعث رونق آنها در سال جدید باشیم و اکنون متأسفانه شاهد تعطیلی و نیمه تعطیلی برخی کارخانجات در نیشابور بزرگ هستیم.

کد خبر 6091895

دیگر خبرها

  • بهادری جهرمی: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید برای ساماندهی حجاب نیست
  • پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم
  • بدهی ابر بدهکاران بانکی؛ بیش از ۷۰ درصد پایه پولی کشور
  • تقاضای بررسی لایحه توسعه سواحل مکران اعلام وصول شد
  • مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان شد
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت