Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رضا نوروزی صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه خدمت رسانی به فقرا و معیشت آنان از جمله وظایف کمیته امداد به شمار می‌رود، افزود: گسترش فرهنگ خیر و احسان و انفاق در جامعه از دیگر وظایف است و اگر این موضوع اساسی در جامعه فراگیر شود مسئله فقر حل خواهد شد.

وی توانمندسازی را راهبرد اساسی برای رفع فقر بین نیازمندان بیان کرد و گفت: افزایش توانایی خانواده‌ها مهمترین رویکرد به شمار می‌رود که در دستور کار کمیته امداد قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوروزی گسترش فرهنگ احسان و نیکوکاری را مسئله مهم بیان کرد و گفت: مهمترین راهبرد و سیاست این است که کمیته امداد مردمی شود و اکرام ایتام از جمله طرح‌ها به شمار می‌رود.

مدیرکل کمیته امداد مازندران با اظهار اینکه طرح اکرام ایتام تجربه نو و تازه ای در دنیا به شمار می‌رود، یادآور شد: باید سهم مردم را در خدمت رسانی به فقرا افزایش دهیم و بالابریم.

محمد کوچکی معاون حمایت و سلامت کمیته امداد مازندران نیز در این نشست با بیان اینکه حوزه سلامت و حمایت پاشنه آشیل کمیته امداد به شمار می‌رود، گفت: توانمندسازی مهمترین مأموریت کمیته امداد به شمار می‌رود و این برنامه در حوزه سلامت و حمایت شکل می‌گیرد.

وی افزود: در استان بیش از ۷۶ هزار خانوار مددجو با ۱۳۰ هزار نفر از خدمات حمایتی بهره مند هستند وضریب نفوذ حمایتی در ۱.۷ درصد از نظر خانواده و از نظر وسعت چهار درصد است و ۴۲ درصد مددجویان در محدوده شهری و و مابقی در مناطق روستایی سکونت دارند.

وی با اظهار اینکه ۴۳ درصد مددجویان را سالمندان هستند و از ۶۱ درصد مددجویان را زنان سرپرست خانوار شکل می‌دهند افزود: فوت سرپرست خانوار با ۵۱ درصد، ۳۳ درصد به دلیل بیماری و ازکارافتادگی و ۱۱.۶ درصد خانواده‌های مطلقه، یک درصد خانواده‌های زندانی از خدمات بهره مند هستند.

کوچکی با بیان اینکه دو هزار و ۴۰۶ بیمار صعب العلاج و ۱۳۰۰ نفر افراد زمینگر تحت پوشش هستند، افزود: همچنین ۱۵۸۲ دانشجو تحت پوشش کمیته امداد هستند.

کد خبر 4916445

منبع: مهر

کلیدواژه: رضا نوروزی کمیته امداد مازندران جشن نیکوکاری ویروس کرونا ماه مبارك رمضان بوشهر شیراز شیوع کرونا قزوین ایلام کمک به نیازمندان شهرکرد گرگان بیرجند مواسات بارش باران جهش تولید شمار می رود کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۶۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت بیش از هزار معلم سمنانی در طرح اکرام ایتام و محسنین

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان گفت: از بین بردن فقر تحصیلی بین نسلی از مهم‌ترین گام‌های کمیته امداد در میان خانواده‌های نیازمند است که با پرداخت کمک‌هزینه‌های تحصیلی و ارائه خدمات حمایتی دنبال می‌شود. 

وی با بیان اینکه توفیق در این بخش به‌جز با کمک حامیان و خیران محقق نمی‌شود، خواستار توجه بیشتر خانواده‌های برخوردار به این بخش شد. 

وی افزود:حامیان ماهانه و در مناسبت‌های مختلف، کمک‌های خود را به‌صورت مستقیم به‌ حساب کودکان یتیم و نیازمند واریز می‌کنند. 

وی با اشاره به این‌که معلمان علاوه بر تعلیم و تعلم، آموزگار مهرورزی نیز هستند، افزود: معلمان و اقشار مختلف برای شرکت در طرح اکرام ایتام و محسنین می‌توانند از طریق ارسال عدد ۰۲۳ به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۳۳۳ یا مراجعه به سایت اکرام، حمایت از کودکان معنوی خود را برعهده بگیرند. 

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • تامین بیش از ۳ هزار دستگاه لوازم ضروری زندگی برای مددجویان هرمزگانی
  • مشارکت بیش از هزار معلم سمنانی در طرح اکرام ایتام و محسنین
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • پرداخت سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مستمری و کمک معیشت به مددجویان ایلامی
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • نبود زمین برای ساخت مسکن، چالش این روزهای مددجویان و کمیته امداد