Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@07:01:38 GMT

تلألو عشق و فداکاری در کار کادر درمان 

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۲۶۳۶۳

تلألو عشق و فداکاری در کار کادر درمان 

ایسنا/همدان امروز به آغوش کشیدن و بوسیدن به یک اسلحه مرگبار تبدیل شده و دوری از خانواده و دوستان سخن از ابراز عشق و علاقه را به میان آورده است.

امروز که زیبایی و پول پوچ است ‌و تمام جهان درگیر استشمام جرعه ای اکسیژن هستند، باید بیشتر قدر خود را دانسته و بدانید که شما هنوز برای خیلی ها مهم هستید و به وجود شما نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این روزهای عجیب که سکوت و سکون همه جا را فراگرفته، عشق و علاقه، شور و نشاطی برخاسته از قلب فرشتگانی برای احیای حیاتی مجدد در بین مردم موج می زند.

درحالیکه قرنطینه خانگی تجویز اول برای مقابله با کروناویروس است، دلاورانی همه روزه دل به راه می سپارند و برای معنا بخشیدن به بیت بنی آدم اعضای یکدیگرند، برای نجات بشر پیش قدم می‌شوند.

مهرورزانی که با جان و دل قدم در راستای حفظ سلامتی مردم برداشته ‌و با گذشتن از خانه و خانواده خود و همچنین با به خطر انداختن سلامتیشان خود را در این مسیر پر خطر گذاشته اند تا هر چه سریع تر روزهای بهتر را به مردم خود هدیه دهند و یا شاید مانع از رسیدن روزهای بدتر شوند.

شنیدن واژه کادر درمان همیشه یادآور زمانی است که با بی جانی برای گرفتن جان دوباره با آنها مواجه می شویم و امروز نیز همانند گذشته دستانی پر از مهر برای بهبود حال بیماران به حرکت درآمده است.

از زمان ورود پدیده ای ناخوشایند به نام «کووید ۱۹» به کشور دو ماه و نیم می گذرد و همه مردم را خسته کرده اما تلاشگران این عرصه خستگی خود را پنهان کرده تا آب در دل هیچ خانواده ای تکان نخورد.

از کادر درمان به عنوان جهادگران خط مقدم مبارزه با کرونا یاد می‌شود اما به گفته سوپروایزر بیمارستان سینای همدان، پرستاران این خط را در نوردیده و با این ویروس دست و پنجه نرم می‌کنند.

محمد قرنجیک در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه از روز مشاهده نخستین مبتلا به این ویروس بیمارستان سینا برای مراقبت از بیماران تجهیز شده است، اظهار کرد: از اوایل اسفندماه سال گذشته تمام بخش های بیمارستان سینا تخلیه شده و به بیمارستان های دیگر در همدان منتقل شده و تمام بخش ها پس از ایزوله شدن برای درمان مبتلایان به کرونا بهداشتی شده است.

وی با اشاره به خستگی ناپذیر بودن پرستاران این بیمارستان افزود: پرستاران شهرستانی در تمام این مدت به منزل خود نرفته و با اسکان در اقامتگاه پرستاران واقع در بیمارستان امام خمینی(ره) ساکن شده و با شیفت بندی های منظم از بیماران با جان و دل مراقبت می‌کنند.

سوپروایزر بیمارستان سینای همدان در پایان یادآور شد: اگر این پرستاران به سلاحی با نام عشق مسلح نباشند، به طور قطع مواجهه با این ویروس امری بس دشوار خواهد بود.

مدیر مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی بعثت همدان نیز به خبرنگار ایسنا گفت:  در بیمارستان از مدیر مجموعه تا نیروی خدماتی درگیر این ویروس بوده و همه برای مقابله با شیوع کرونا در تلاش هستند.

حمید کیانی‌فتوت از عشق و علاقه کادر درمان در ارائه خدمات سخن به میان آورد و اظهارکرد: حدود ۲۰۰۰ پرسنل در بیمارستان بعثت شبانه روزی در خدمت بیماران بوده و لحظه ای غفلت در روند بهبود بیماران نداشته اند.

وی در ادامه تصریح کرد: در این ایام بالگرد این مجموعه اقدام به انتقال یک بیمار از شهرستان نهاوند به همدان کرد و این نشان می دهد که حتی خلبان بیمارستان بعثت هم درگیر مقابله با کروناویروس است.

کیانی فتوت افزود: با توجه به امکانات موجود در بیمارستان بعثت، این روزها هم در بخش خردسال و هم در بخش بزرگسال خدمات به بستری شوندگان ارائه شده است.

وی با اعلام اینکه از بخش پذیرش تا پرستاران بخش ها همگی در خطوط اجرایی و مواجهه با این ویروس هستند، گفت: مجموعه درمانی همه در تلاش هستند تا از ساعات آغازین مراجعه بیمار به بیمارستان تا بهبود کامل و ترخیص در خدمت بیماران بوده و از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.

آری این جهادگران از این ویروس در امان نیستند و با توجه به اشرافیت به این موضوع همچنان به دور از فرزندان و خانواده خود با روحیه خستگی ناپذیر به کار خود ادامه می‌دهند.

انتهام پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس کادر درمانی بيمارستان کادر درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۶۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، مریم اسلامی پزشک و ی تخصصی ژنتیک، فلوشیپ پزشکی بازساختی اظهار کرد: واکسن سرطان، میزان بقا را دو برابر می‌کند و امید جدیدی را برانگیخته می‌کند.

این واکسن سفارشی، امیدی برای درمان دارد و در مرحله نهایی آزمایشات در UCLH قرار دارد.

بیماران بریتانیایی در حال آزمایش واکسن بالقوه درمانی شخصی‌شده mRNA برای ملانوم هستند که نور امیدی را برای بیماران سرطان پوست ارائه می‌کند.

اینواکسن سفارشی ساخته شده توسط Moderna و MSD می‌تواند برای هر بیمار در عرض چند هفته ایجاد شود. به گفته Metro، آزمایشات اولیه کاهش قابل توجهی در عود ملانوم نشان داد.

این واکسن با دستور دادن به سیستم ایمنی بدن برای هدف قرار دادن و از بین بردن سلول‌های سرطانی عمل می‌کند.
این درمان نوآورانه در حال حاضر تحت آزمایشات مرحله نهایی به رهبری UCLH قرار دارد و بالقوه می‌تواند در برابر سرطان‌های ریه، مثانه و کلیه نیز موثر باشد.

Heather Shaw، سرپرست این کارآزمایی، نسبت به توانایی این دارو در درمان ملانوما ابراز خوش بینی کرد و در حال بررسی کاربرد آن در سایر سرطان‌ها است.

او گفت: اینیکی از هیجان‌انگیزترین چیز‌هایی است که در مدت زمان طولانی دیده‌ایم. اینیک ابزار واقعاً دقیق است. چیز‌ها بسیار فنی هستند و به خوبی برایبیمار ایجاد می‌شوند، بیماران واقعاً در مورد آنها هیجان زده هستند.
Steve Young، مردی ۵۲ ساله از استیونیج، که یکی از اولین شرکت کنندگان در UCLH است. برای تقریباً ده سال، Steve Young برآمدگی روی سر خود داشت که هیچ فکری برای آن نمی‌کرد. با این حال، معلوم شد که ملانوما است، تشخیصی که شوک بزرگی به همراه داشت.
پدرم در ۵۷ سالگی بر اثر آمفیزم درگذشت، و من در واقع فکر کردم: "من از پدرم کوچکتر خواهم مرد. "

او افزود: این واقعاً علاقه من را برانگیخت. به محض اینکه آنها به این فناوری mRNA که برای مبارزه با سرطان استفاده می‌شود اشاره کردند، من به نظرم جذاب می‌رسید و هنوز هم همان احساس را دارم. من واقعاً بسیار هیجان زده هستم. این بهترین شانس من برای جلوگیری از مسیر سرطان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • کادر درمان آینده در لباس عروسی و دامادی
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان
  • ضرب و شتم پرستار در بیمارستان این شهر