Web Analytics Made Easy - Statcounter

زبرجدی گفت: در حوزه فرهنگی ستاد مردمی مقابله با کرونا استان همدان، بیش از ۵۰ طلبه به صورت جهادی با این ستاد همکاری دارند.

«علی زبرجدی»، در گفت‌و‌گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: این ستاد از 19 اسفند ماه 98با تدبیر نماینده ولی فقیه در استان، آیت الله شعبانی در راستای بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر اعتماد به جوانان شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر ستاد مردمی مقابله با کرونا استان همدان افزود: این ستاد در قالب 12 کمیته و با بیش از 26 عملیات اجرایی در استان شکل گرفته است که جوانان محلات، بسیجیان، موسسات خیریه، هیئت‌های حسینی و ... همگی در این ستاد مشغول به خدمت هستند، در شهرستان‌ها نیز رهبری این ستاد با ائمه جمعه است.

 وی با اشاره به اینکه ستاد مردمی مقابله با کرونا در حوزه‌های مختلفی مشغول به کار است گفت: یکی از اقدامات مهم این ستاد، «تولید گان، کاور و ماسک» است که در این راستا بیش 50 کارگاه در استان با 500 چرخ خیاطی و هزار نیروی انسانی مشغول به کار شدند.

زبرجدی با اشاره به اینکه فعالان در این ستاد همگی جهادی و بدون دریافت مزد مشغول به خدمت هستند اضافه کرد: در این کارگاه‌ها 7هزار گان و کاور تولید شد که به صورت رایگان به مراکز درمانی استان اهدا شد.

 دبیر ستاد مردمی مقابله با کرونا استان افزود: بیش از 700 هزار ماسک نیز در این کارگاه‌ها دوخته و تولید شد که 80 درصد آن در مناطق حاشیه‌ای و کم برخوردار شهر‌ها توزیع و مابقی با هماهنگی‌های صمت در اختیار شبکه توزیع و بازارقرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه تولید همچنان ادامه دارد ابراز کرد: با توجه به نیاز بیمارستان‌ها و کادر درمان به کاور و گان، کارگاه‌های ستاد همچنان مشغول به تولید و دوخت هستند که طی هفته جاری 3 هزار گان ضدکرونایی به بیمارستان‌های استان اهدا خواهد شد.

زبرجدی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات این مجموعه، «غربالگری کرونا» توسط خواهران این ستاد است که طی یک ماه گذشته در 2 مرحله انجام پذیرفت و عملکرد درست فعالان این حوزه باعث شد تا همدان یکی از استان‌های برتر در کشور معرفی شود.

دبیر ستاد مردمی مقابله با کرونا استان همدان گفت: 70 درصد غربالگری توسط نیرو‌های مردمی در مراکز بهداشت صورت گرفت، خط 4030 نیز در این راستا آماده پاسخگویی به سوالات مردم در حوزه کرونا بود.

وی گفت: از اقدامات شاخص دیگر این ستاد، «توزیع بسته‌های غذایی و بهداشتی» در میان نیازمندان در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر پویش همدلی در سطح استان بود.

زبرجدی ابراز کرد: در این راستا 13 هزار و 354 بسته غذایی و بیش از 51 هزار بسته بهداشتی به ارزش 3 میلیارد و 300 میلیون تومان توسط خیرین، هیئت‌های حسینی و گروه‌های جهادی با همانگی ستاد مردمی مقابله با کرونا تهیه و در میان نیازمندان توزیع شد.

این جهادگر جوان ادامه داد: «رصد و پایش بازار و اصناف تجاری» در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی یکی دیگر از اقدامات شاخص ستاد مردمی مقابله با کرونا در سطح استان است.

وی اظهار کرد: در این اقدام بیش از 200 نفر از طلاب، دانشجویان و بسیجیان به صورت جهادی در مرکز استان و به طور ویژه نانوایی‌های، پمپ بنزین‌ها و مراکزی از این دست را پایش و مورد رصد قرار دادند، در شهرستان‌های دیگر نیز این کمیته بر همین منوال اقدام نمود.

زبرجدی عنوان کرد: «ضدعفونی و گندزدایی معابر، اماکن عمومی، خیابان‌ها و ...» از دیگر اقدامات قابل ذکر این ستاد است که طی 40 روز گذشته بیش از 80 هزار نفر این مهم را درسطح استان به انجام رسانده اند که میدان داران اصلی در این حوزه، بسیحیان بوده اند.

دبیر ستاد مردمی مقابله با کرونا استان با بیان اینکه کمیته فرهنگی یکی از بخش‌های فعال اما مهجور این ستاد است گفت: در حوزه فرهنگی بیش از 50 طلبه به صورت جهادی با این ستاد همکاری داشته و دارند.

وی ادامه داد: از برنامه‌های فرهنگی این کمیته می توان به مشاوره‌های حضوری و تلفنی اشاره کرد که در این راستا بیش از 30 مشاور از ساعت 9صبح الی 13 و 16 الی 19 در مراکز ستاد حضور داشته که در این مدت به هزار تماس در حوزه‌های مختلف، اعتقادی، خانوادگی، اخلاقی و ... پاسخگو بوده‌اند.

زبرجدی گفت: پویش «در خانه می‌مانیم و کتاب می‌خوانیم»، برپایی کاروان‌های شادی با اجرای سرود زنده در چند نقطه از شهر از میلاد حضرت علی اکبر(ع) تا میلاد امام عصر(عج) و نورافشانی در 40 مسجد از جمله برنامه‌های فرهنگی این ستاد است.

 وی ادامه داد: توزیع 100 هزار قرص نان و بیش از 14 هزار بسته بهداشتی به همت اعضای کمیته فرهنگی ستاد در میان نیازمندان در نیمه شعبان و سامان دهی هیئت‌های مجازی در صفحه اینستاگرام از دیگر اقدامات کمیته فرهنگی ستاد در این ایام بوده است.

زبرجدی بیان کرد: سامان دهی مبلغین و طلاب جهادی در روستاها و محلات حهت تغذیه فرهنگی و پاسخ به شبهات، بیان احکام و ... و تأثیر گذاری فرهنگی در محلات و همچنین تولید محتوای رسانه‌ای و تقویت روحیه مطالبه گری در مردم جهت پیگیری مشکلات از سوی مسئولین و متولیان امر و از دیگر اقدامات فرهنگی این ستاد است.

 

 

 

پایان پیام/580

منبع: شبستان

کلیدواژه: ستاد مردمی مقابله با کرونا استان همدان مبلغین خدمات فرهنگی میان نیازمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۶۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و توقیف یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران

ایسنا/مازندران مدیرکل دامپزشکی استان مازندران از ضبط ۴۰۰ کارتن معادل ۴۹۰۰ کیلوگرم تخم مرغ غیرمجاز و بدون موازین بهداشتی خبرداد.

به گزارش ایسنا، حمزه آقاپور کاظمی امروز با اعلام این خبر به خبرنگاران گفت: طی همکاری صورت گرفته اداره کل دامپزشکی مازندران ‌و اکیپ نظارت بهداشتی اداره دامپزشکی شهرستان ساری با اطلاعات سپاه استان مازندران یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در استان مازندران شناسایی و کشف شد.

وی افزود: براساس این اقدام دو خودرو ایسوزو که اقدام به حمل تخم مرغ‌های غیر بهداشتی فاقد هویت بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بودند که در شهرستان ساری توقیف و جهت رسیدگی به پرونده و صدور دستور مراجع قضایی به صورت موقت در یکی از سردخانه‌های شهرستان ضبط شد.

آقاپور کاظمی در خصوص این محموله‌ها افزود: از این دو خودرو تعداد ۴۰۰ کارتن تخم مرغ معادل ۴۹۰۰ کیلو گرم به دلیل نداشتن نشانه گذاری و درج اطلاعات مربوط به محموله هچون تاریخ تولید و انقضاء، حمل و نقل غیربهداشتی و بدون رعایت زنجیره سرد، جعل اسناد دولتی مانند گواهی حمل بهداشتی قرنطینه‌ای، نداشتن پروانه و کد رهگیری خودرو ضبط شد.

وی از شهروندان خواست از خریداری هرگونه تخم مرغ کثیف، شکسته، ترک خورده و یا نگهداری شده درخارج از یخچال جداً خودداری نمایند و بلافاصله پس از خرید تخم مرغ آن‌را به یخچال منتقل کنند.

وی با تاکید بر اینکه تخم مرغ‌ها باید دارای نشانه و تاریخ باشند گفت: تخم مرغ بسته بندی شده را بابسته اصلی آن در یخچال نگهداری کنند و از شستشوی آن جهت نگهداری در یخچال اجتناب نمایند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: این اداره کل از طریق سامانه ۱۵۱۲ آماده دریافت هرگونه شکایات و اعلام گزارشات مردمی است‌.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توزیع ۳۱۳ بسته معیشتی در طرح «قرار دوازدهم» رودسر
  • شناسایی و توقیف یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • نابودی یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران
  • بیش از یک تُن مواد غذایی غیربهداشتی کشف و جمع‌آوری شد
  • بیش از یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران نابود شد
  • تهیه بسته های اقتصاد دریاپایه در مازندران
  • معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد
  • توزیع 180 بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی