Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: امروز رئیس‌جمهور در نشست سران جنبش عدم تعهد که به میزبانی جمهوری آذربایجان برگزار می‌شود، به صورت ویدئو کنفرانس شرکت خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که بعد از حدود دو ماه به صورت حضوری و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: باید بگویم دیپلماسی ادامه دارد و تعطیل بردار نیست و شاهد بودید که در سطوح مختلف از جمله رئیس‌جمهور، وزیر خارجه و سایر معاونین در داخل و خارج، دیپلماسی کشور را با تمام توان ادامه دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسوی افزود: امروز رئیس‌جمهور در نشست سران جنبش عدم تعهد که به میزبانی جمهوری آذربایجان برگزار می‌شود، به صورت ویدئو کنفرانس شرکت خواهد کرد. در این نشست ۴۶ تن از مقامات کشورها و روسای سازمان‌های بین‌المللی شرکت خواهند داشت و موضوع اصلی این نشست مبارزه با کرونا و همکاری کشورها در این زمینه است.

وی افزود: آقای ظریف هم در این مدت حدود ۲۲ تماس تلفنی با همتایان خود داشتند و درخصوص مسائل منطقه و بین المللی گفتگو کردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در سطح معاونان وزیر نیز اقدامات دیپلماتیک ادامه دارد. آقای طاهریان در موضوع افغانستان سفری به این کشور داشتند و آقای ظریف هم تماس‌های تلفنی برقرار کردند تا موضوع آشتی ملی و صلح افغانستان به ثمر بنشیند و ما شاهد برقراری یک دولت فراگیر در این کشور باشیم.

موسوی با اشاره به سالگرد خروج آمریکا از برجام گفت: آمریکایی‌ها در ۱۸ ازدیبهشت ۹۷ از برجام خارج شدند و این توافق و همچنین قطعنامه ۲۲۳۱ را به نوعی زیر پا گذاشتند و دیگر عضوی از این توافق نیستند. آمریکا سابقه تاریکی در عدم پایبندی به تعهدات بین المللی دارد که برجام یکی از رویکردهای یکجانبه گرایی آمریکا است. آنها نشان دادند به حاکمیت قانون در روابط بین‌المللی اعتقادی ندارند و مهمترین نقض کننده حقوق بین‌الملل هستند.

وی ادامه داد: این رویکردی که آمریکایی‌ها در پیش گرفتند بسیار خطرناک است و نظم بین‌المللی را بهم خواهد زد زیرا حقوق بین‌الملل قواعدی دارد که باید توسط همه کشورها مراعات شود اما آمریکا به هبچکدام ار این تعهدات پایبندی ندارد و هرکجا منافع او اقتضا کند آن را زیرپا می‌گذارد. برای مثال امروز در بحبوحه شیوع کرونا، این رژیم با وقاحت سازمان بهداشت جهانی را تهدید به قطع بودجه می‌کند.

در پاسخ به مهر: استخدام بی‌رویه در وزارت خارجه نداشتیم

موسوی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درخصوص چرایی استخدام افراد زیادی در وزارت امور خارجه توسط شخص وزیر خارجه که با اعمال ماده ۲۰ صورت گرفته است، گفت: وزارت امور خارجه از معدود وزارت خانه هایی است که اساسنامه دارد و بر اساس اساسنامه که یک قانون بوده و مصوب مجلس شورای اسلامی است اداره می شود. ماده ۲۰ این اساسنامه به وزیر خارجه اجازه می دهد در مواقع خاص، افراد خاصی را که دارای برجستگی‌های علمی، پژوهشی و تجربی خاصی هستند بدون در نظر گرفتن برخی شرایط مثل شرایط سنی که حداکثر تا ۴۰ سال هم می‌تواند باشد آنها را با شیوه هایی به استخدام وزارت خارجه در آورد.

وی افزود: از شروع وزارت آقای ظریف طی ۷ سال گذشته فعلا حدود ۴ نفر بر اساس ماده ۲۰ به استخدام وزارت خارجه در آمدند که همه آنها دارای مدرک دکتری و عضو هیئت علمی هستند و اطلاعات و تجارب بسیار خوبی دارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین گفت:حدود ۵ نفر دیگر هم معرفی شدند که برخی از اینها را آقای دکتر ظریف شخصا نمی شناسند. این موضوع مراحلی دارد که باید طی شود و سپس در شورای معاونین وزارت خارجه سوابق این افراد بررسی شود و بعد از آن ارجاع می شود به کمیته ای که با آنها مصاحبه می کند. روند استخدام آن ۴ نفری که گفتم چیزی حدود یک سال و نیم طول کشید. بنابراین در دوره آقای ظریف استخدام های بی رویه نداشتیم و به طور کل طی ۴ سال گذشته، ۴ نفر استخدامی داشتیم، ۵ نفر دیگر هم معرفی شدند که حتما باید این مراحل سخت ورود به وزارت امور خارجه را بگذرانند و سپس با ویژگی هایی که دارند به استخدام وزارت امور خارجه در بیایند.

موسوی در پاسخ به سوالی در زمینه نتایج نشست وزرای خارجه آستانه که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اضافه کرد: روند آستانه زنده بوده و ادامه دارد. روندی که امروز به خاطر شیوع کرونا شاهد هستیم، باعث شده جلسات مختلفی از جمله جلسه سران برگزار نشود. هر سه کشور معتقدند که روند آستانه تنها گزینه ثبات در منطقه و سوریه است و می‌تواند منطقه را از این وضعیت خارج کند.

موسوی تصریح کرد: در کنفرانسی که میان وزرای خارجه سه کشور برگزار شد، همه بر زنده بودن روند آستانه اذعان داشته و ما امیدواریم با عادی شدن شرایط، شاهد برگزاری نشست سران به میزبانی تهران باشیم ولی اگر شرایط عادی نشود، ما آمادگی برگزاری نشست سران را به صورت ویدئو کنفرانس داریم.

وی در مورد انتشار ویدئویی که در مورد خشونت علیه اتباع افغان منتشر شده، خاطرنشان کرد: ما در تماس نزدیکی با مقامات افغان هستیم. هم مقامات دیپلماتیک و هم مقامات مرزبانی در حال گفتگو با همتایان خود از افغانستان هستند. مرزبانی کشور این موضوع را تکذیب کرده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: ما ضمن همدردی با خانواده‌های این افراد باید بگویم برخی به دنبال بر هم زدن وضعیت و مناسبات خوب میان تهران و کابل هستند. ایران کارهای بزرگی برای ایجاد ثبات در افغانستان انجام داده و فکر می‌کنیم اینگونه اخبار، برای به حاشیه بردن این اقدامات بوده است. ما همیشه برادران و خواهران افغان را محترم می‌دانیم و اعلام آمادگی کردیم که در این زمینه همکاری می‌کنیم. همه باید هشیار باشند که اسیر اینگونه جوسازی ها نشوند. امیدواریم با روشن شدن ابعاد این موضوع، همه چیز روش شود.

موسوی در مورد بحث خبر انتقال ۹ تن طلا از ونزوئلا بیان کرد: من پیش از این در این موضوع مطالبی را گفته‌ام و اظهار نظر مقام سخنگوی وزارت خارجه یک اظهار نظر رسمی بوده و این خبر کذب بوده است.

وی در مورد آزادی سیروس عسگری دانشمند بازداشتی ایرانی در آمریکا یادآور شد: ما برای آزادی ایشان از طریق دفتر حافظ منافع اقدام کرده‌ایم. در دو روز آینده از ایشان تست کرونا گرفته می‌شود و اگر منفی بود، ایشان به زودی به کشور بازخواهد گشت.

در حال تکمیل...

منبع: دانا

کلیدواژه: سخنگوی وزارت امور خارجه صورت ویدئو کنفرانس وزارت خارجه بین المللی آقای ظریف نشست سران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۶۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد

وزیر امور خارجه گفت: آفریقای جنوبی در صف کشورهای آزادیخواه قرار دارد و مایلم بر اهمیت استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی در کنار توسعه روابط دوجانبه تاکید کنم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران طی پیامی خطاب به نادلی پاندور وزیر همکاری و روابط بین المللی آفریقای جنوبی، فرا رسیدن روز ملی این کشور؛ روز آزادی جمهوری آفریقای جنوبی را تبریک گفت.

در بخشی از پیام تبریک امیرعبداللهیان آمده است: به مناسبت این روز مهم در تاریخ کشور شما که آفریقای جنوبی را در صف کشورهای آزادیخواه قرار داد، مایلم بر اهمیت استمرار همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های بین المللی در کنار توسعه روابط دوجانبه تاکید می‌کنم.

وزیر امور خارجه کشورمان با مغتنم شمردن این فرصت، برای خانم پاندور سلامتی و موفقیت و برای ملت مبارز و دولت آفریقای جنوبی سربلندی و بهروزی آرزو کرده است.

کد خبر 748637

دیگر خبرها

  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان و مدیران رسانه‌ای برگزار شد
  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد