Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار اصفهان باارسال نامه‌ای خطاب به وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بازگشایی هتل‌ها و مراکز گردشگری این خطه را با رعایت تمامی موازین و دستورالعمل‌های بهداشتی خواستار شد.

 

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، عباس رضایی در این نامه خطاب به علی اصغر مونسان با اشاره به پیشینه معنوی، هنری و تاریخی اصفهان نوشت: پر واضح است که یکی از منابع درآمدی پایدار این شهر جهانی صنایع دستی و شهر خلاق جهان، درآمدهای حاصل از صنعت گردشگری، هتل‌داری و تولید، فروش و صادرات صنایع دستی و هنرهای سنتی است و آغاز شیوع کرونا با ابتدای فصل پررونق گردشگری داخلی و خارجی اصفهان مقارن شد و ضربات جبران ناپذیری را بر پیکره این صنعت نوپا و آسیب پذیر وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اصفهان با اشاره به تحریم ظالمانه و تلاش‌های دولت برای خنثی سازی توطئه‌های دشمنان از طریق دیپلماسی عمومی افزود: این گردشگران به صورت انفرادی یا گروهی افکار عمومی جهان را بیش از پیش با تمدن بزرگ ایرانی اسلامی آشنا کرده و مبلغانی در ترغیب سایر دوستداران فرهنگ، تمدن، تاریخ و هنر کشور هستند.

وی تاکید کرد: در شرایط فعلی، تعطیلی هتل‌ها، مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی استان و مشکلات نقدینگی و عدم فروش، تولیدکنندگان، هنرمندان و فروشندگان در ۱۹۹ رشته صنایع دستی را با بحرانی بی سابقه مواجه کرده است.

رضایی با اشاره به نوسان قیمت نفت و فشار تحریم‌ها افزود: چرخش موتور محرکه اقتصاد از مسیر صنعت گردشگری و صنایع دستی راه نجات کشور است و موجب رفع بیکاری نیروی ماهر و جوان هتل‌ها و فعالان عرصه گردشگری، توسعه پایدار گردشگری داخلی و خارجی و تلاش برای صادرات این صنایع خواهد شد.

وی تصریح کرد: بررسی به عمل آمده نشان می‌دهد ارائه بسته‌های حمایتی قبلی مانند امهال حامل‌های انرژی و تسهیلات وام ۱۲درصد، اثر بخشی چندانی نداشته و موجب یاس و نا امیدی دست اندرکاران این عرصه شده است.

استاندار اصفهان در این نامه ۱۰ پیشنهاد به شرح ذیل ارائه کرده است:

۱-صدور دستور بازگشایی مجدد هتل‌ها و مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی با رعایت کامل جوانب بهداشتی پرسنل و مسافر و نیز رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی

۲- ارائه تسهیلات بانکی بدون بهره و کم بهره (تک رقمی) همراه با تنفس بازپرداخت یک ساله به هتل‌ها و مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی، راهنمایان فعال توربر گردشگری، هنرمندان، تولیدکنندگان و فروشندگان صنایع دستی با تایید و رتبه‌بندی اتحادیه و انجمن‌های صنفی مربوطه و معرفی میراث فرهنگی و نظارت و پایش استانداری بدون بروکراسی اداری

۳-معافیت کامل مالیاتی و سهم بیمه کارفرما از شروع تا پایان بیماری کرونا

۴-حمایت ویژه و موثر دولت از صنعت گردشگری، هتل‌داری، تولید و فروش صنایع دستی با استفاده از توان بالقوه وزارت امورخارجه در خارج از کشور و در راستای تحقق فرمایش معلم معظم رهبری در خصوص جهش تولید

۵-حمایت موثر دولت از خرید تضمینی صنایع دستی کیفی تولیدی هنرمندان هنرهای صنایع دستی و هنرهای سنتی و الزام وزارتخانه‌ها، نهادها، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی برای عملیاتی کردن این طرح با درصدی از بودجه‌های عمرانی که در سنوات قبل نیز روال بوده است‌.

۶-حمایت موثر دولت از فراهم نمودن زیرساخت‌های تجارت الکترونیک در حمایت از تولیدکنندگان، فروشندگان و هنرمندان صنایع دستی

۷-صدور دستور ممانعت از حذف ماده ۱۴۲ قانون مالیات‌های مستقیم

۸-حمایت موثر دولت از برگزاری هفته‌های فرهنگی، هنری و گردشگری استان‌های محوری مانند اصفهان در کشورهای دوست و هدف با مسوولیت و برنامه‌ریزی استان‌ها و تمرکز زدایی از مرکز

۹-اختصاص بخشی از بودجه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادها برای ترغیب و الزام به سفرهای زیارتی، سیاحتی داخلی برای ایجاد روحیه نشاط اجتماعی در مردم و فعالیت مجدد چرخه گردشگری و باز فعال نمودن مشاغل مرتبط با این حوزه

۱۰-ایجاد صندوق حمایت و جبران خسارت از تاسیسات گردشگری، دفاتر خدمات مسافرتی و هنرمندان و تولیدکنندگان صنایع دستی و راهنمایان گردشگری با مشارکت دولت، اتحادیه، انجمن‌های صنفی و اتاق بازرگانی برای جبران خسارت‌های ناشی از شرایط ویژه

اصفهان یکی از نقاط گردشگر پذیر ایران و جهان است که بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی شناسایی دارد که از میان آنها افزون بر یک‌هزار و ۸۰۰ اثر ثبت ملی شده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان صنایع دستی گردشگری استاندار هتل دفاتر خدمات مسافرتی هتل ها و مراکز موثر دولت صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۶۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی فارس در اکسپو تهران

محمد ثابت اقلیدی بابیان اینکه نمایشگاه اکسپو تهران از امروز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی پایتخت آغاز به کار می‌کند افزود: این نمایشگاه بین‌المللی از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه برپاست و فارس تنها استان در کشور است که با مشارکت بخش خصوصی و در قالب غرفه‌ای ۱۰۲ متری و به‌صورت کاملاً تخصصی محصولات و تولیدات صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی خود را در معرض دید عموم قرار می‌دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: در راستای حمایت از توسعه و ترویج و فروش صنایع‌دستی استان، تفاهم‌نامه‌ای با یکی از شرکت‌های حوزه اقتصاد صنایع‌دستی کشور در فارس منعقدشده است که در قالب آن زمین نمایشگاهی به وسعت ۱۰۲ متر در اختیار هنرمندان صنایع‌دستی قرارگرفته است.

او بابیان اینکه غرفه سازی، اسکان و ایاب و ذهاب هنرمندان به عهده این شرکت است گفت: از ۲۶ هنرمندی که در این نمایشگاه حضور دارند ۶ هنرمند دارای مدرک درجه‌یک هنری می‌باشند و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده ۳۰ رشته تخصصی صنایع‌دستی فارس شامل دست بافته‌های داری، منبت، معرق، خاتم، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، مسگری، گره چینی و حصیربافی و ... در این نمایشگاه معرفی می‌شود.

به گفته ثابت اقلیدی برای معرفی بیشتر داشته‌های فرهنگی و صنایع‌دستی این استان در نمایشگاه اکسپو تهران، کلیپ‌های مستند ۵ دقیقه‌ای و کاتالوگ دوزبانه و مترجمین به زبان‌های چینی، فرانسوی، عربی و انگلیسی و... پیش‌بینی‌شده است.

 او همچنین با اشاره به اینکه تجهیز قسمتی از پاویون جمهوری اسلامی هم در اکسپو تهران با المان‌های صنایع‌دستی استان فارس، چون خاتم و منبت است افزود: بی‌تردید برگزاری این رویداد بین‌المللی تأثیر به سزایی در معرفی و فروش محصولات صنایع‌دستی فارس و رونق گردشگری استان خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • در جشنواره شکوفه‌های بادام ‌شهر زیبای دژکرد چه گذشت؟
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی فارس در اکسپو تهران
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • سومین نمایشگاه گردشگری،صنایع دستی و مشاغل خانگی در محمدآباد جرقویه برپا شده است
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • دژکرد اقلید شهر ملی کیسه‌بافی می‌شود