Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- جلسه دو روزه بررسی صلاحیت بنیامین نتانیاهو برای تصدی سمت نخست وزیری در حالی آغاز شده که شمار قربانیان و مبتلایان به ویروس کرونا در اراضی اشغالی همچنان صعودی است. تاریخ انتشار: 10:57 - 15 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۱۷۸۲۸ خبرگزاری میزان – جلسه دو روزه دیوان عالی رژیم صهیونیستی برای بررسی صلاحیت «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر این رژیم جهت تصدی سمت نخست وزیری با توجه به اتهام‌های در حال رسیدگی اش از یکشنبه آغاز شد و امروز دوشنبه نیز نیز ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دیوان عالی رژیم صهیونیستی در پی دریافت ۸ دادخواستی که خواهان ممانعت از نخست وزیری نتانیاهو با توجه به اتهام‌های متعدد در حال بررسی او بودند، جلسه دو روزه‌ای را با هدف بررسی صلاحیت نخست وزیر فعلی این رژیم برای تشکیل کابینه براساس توافق با «بنی گانتز»، رییس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی آغاز کرد.
نتانیاهو و گانتز، رقیب اصلی اش برای نخست وزیری روز ۲۰ آوریل (اول اردیبهشت) بر سر تشکیل کابینه ائتلافی توافق کردند.   براساس توافق مذکور نتانیاهو ۱۸ ماه نخست و گانتز ۱۸ ماه دوم نخست وزیری رژیم صهیونیستی را برعهده خواهند داشت.   این توافق با هدف جلوگیری از ورود این رژیم به انتخابات سراسری چهارم و پایان دادن به بن بست حدودا دو ساله کابینه انجام شد.   نتیجه این بررسی دو روزه در صورت تایید عدم صلاحیت نتانیاهو می‌تواند سبب پایان زندگی سیاسی او و ورود مجدد اراضی اشغالی به بحران سیاسی‌ای شود که در دو سال گذشته در رژیم صهیونیستی وجود داشته و سبب برگزاری سه انتخابات سراسری بی حاصل شده است. بیشتر بخوانید:  تظاهرات علیه ائتلاف نتانیاهو و گانتز ورود دیوان عالی رژیم صهیونیستی به موضوع توافق سیاسی گانتز و نتانیاهو از وخامت اوضاع اراضی اشغالی در میانه بحران شیوع «کرونا» حکایت دارد.   وکلای طرفین، برگزاری دادگاه بررسی صلاحیت نتانیاهو را پس از دستیابی به توافق تشکیل کابینه، نادرست و غیرمنطقی خواندند.
«آویخای مندلبیت»، دادستان کل رژیم صهیونیستی، پنجشنبه گذشته تشکیل کابینه توسط نتانیاهو را بلامانع خوانده بود.
اما سه هفته اعتراض عمومی در سراسر اراضی اشغالی به توافق نتانیاهو و گانتز و درخواست‌های متعدد سبب شد تا دیوان عالی جلسه دو روزه‌ای را برای بررسی صلاحیت نتانیاهو برگزار کند.
معترضان روز گذشته، در نخستین روز برگزاری جلسه دیوان عالی با حضور در مقابل محل اقامت نخست وزیر تجمع کردند.
هنوز در مورد زمان اعلام نتیجه بررسی روند مذکور بیانیه‌ای اعلام نشده است اما دیوان عالی رژیم صهیونیستی روز شنبه موضوع قانونی بودن توافق گانتز و نتانیاهو را طی دادخواست‌های جداگانه‌ای بررسی خواهد کرد.
دادگاه رسیدگی به اتهام‌های نخست وزیر ۷۰ ساله رژیم صهیونیستی تا ۲۴ ماه می (۴ خرداد) به تعویق افتاده است.
در همین حال تاکنون ۱۶ هزار و ۲۰۸ نفر در اراضی اشغالی به کرونا مبتلا شده و ۲۳۲ نفر نیز جان خود را به دلیل این بیماری از دست داده‎اند.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بنیامین نتانیاهو رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو دیوان عالی رژیم صهیونیستی صلاحیت نتانیاهو تشکیل کابینه اراضی اشغالی بررسی صلاحیت جلسه دو روزه نخست وزیری نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۶۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاپید: نتانیاهو هیچ بهانه‌ای برای رد توافق تبادل اسرا ندارد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از شبکه الجزیره، «یائیر لاپید» رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در این باره اظهار داشت: به «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا اعلام کردم که «بنیامین نتانیاهو» دیگر هیچ عذر و بهانه سیاسی برای امضا نکردن توافق مبادله افراد ربوده شده (اسرای صهیونیست در نوار غزه) ندارد.

بلینکن امروز با لاپید در تل‌آویو دیدار و رایزنی کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا در چارچوب سفر منطقه‌ای خود برای پیگیری و بررسی مذاکرات آتش‌بس در غزه، سه‌شنبه شب وارد اراضی اشغالی فلسطین شد.

این چندمین سفر وزیر امورخارجه آمریکا به اراضی اشغالی از زمان جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نتانیاهو: با هیچ توافقی برای پایان جنگ غزه موافقت نخواهیم کرد
  • لاپید: نتانیاهو هیچ بهانه‌ای برای رد توافق تبادل اسرا ندارد
  • افزایش مجدد شمار قربانیان تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه
  • نتانیاهو مانع دستیابی به توافق است/ تلاش آمریکا برای فشار بر حماس
  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم
  • نتانیاهو: حالا دادگاه لاهه به جنگ ما آمده است
  • فشار بن گویر بر نتانیاهو: نخست وزیر قول حمله به رفح و عدم پایان جنگ را داده است
  • قول نتانیاهو به بن گویر برای حمله به رفح
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • اردن : نتانیاهو جنگ غزه را باخته است