Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@06:07:15 GMT

آفت مدیران لوکس بر جامعه

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۲۶۷۴۷

آفت مدیران لوکس بر جامعه

بای گفت: مدیران لوکس و به اصطلاح لاکچری که با رانت و اختلاس ویژه خواری به ثروت نجومی دست یافته اند. آفت رفاه زدگی ترویج پیدا کرده و جامعه را دچار مشکلات فراوانی می کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، کلمه «آقازاده» را در چند سال اخیر بسیار شنیده ایم. فیلم های در شبکه های اجتماعی از تالار های مجلل، سینمای اختصاصی، ویلاهای خاص، ماشین های چند میلیاردی  منتشر می شود که مربوط به آقازاده ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقا زاده هایی که ساده زیستی را به ورطه فراموشی سپرده اند و تجمل گرایی و مصرف گرایی را ترویج می کنند.

 

این مسایل آسیب هایی برای جامعه نیز به همراه دارد که «جعفر بای» آسیب شناس اجتماعی  به بررسی آن پرداخته است و در زیر می خوانید:

 

از نظر جامعه شناسی از مهمترین ویژگی های انقلاب اسلامی چیست؟

یکی از ویژگی های اساسی انقلاب اسلامی، مردمی بودن آن است. مهمترین مختصات انقلاب عدم تعلق آن به طبقه خاصی است. اگر انقلاب های مهم را در تاریخ مورد مطالعه قرار دهیم کمتر انقلابی را با فراگیری همه اقشار مردم جامعه در خواهیم یافت.

 

 چون برخی از انقلاب ها تعلق به گروه یا طبقه و قشر خاصی داشته و از سوی آن ها به وقوع پیوسته و وامدار آن هاست. ولی در انقلاب اسلامی همه توده های مردم حضور داشته و نقش یکسانی در شکل گیری و پیروزی آن داشته اند، بی شک یکی از مردمی ترین انقلاب های تاریخ بشریت است.

 

تاکنون با حضور مردم توانست است از  پیج های خطرناکی عبور کند و این از افتخارات انقلاب اسلامی است که در همه موفقیت های آن مردم نقش بی بدیلی داشتند.

 

فرهنگ قالب بر انقلاب اسلامی چه فرهنگی می بینید؟

نهادهای مردمی بسیاری از فعالیت های مهم و موثر انقلاب را به عهده داشته و تاکنون در بحران های شدیدی موفقیت های شایان توجه ای را کسب کرده اند. حضور مردم در همه عرصه های انقلاب به گونه ای بود که فرهنگ حاکم بر انقلاب، فرهنگ عمومی است و بدون تردید تمامی انقلاب ها تحت تاثیر آفت های جدی هم قرار می گیرند.

 

مهمترین آفت های انقلاب ها چه می تواند باشد؟

 از مهمترین آنها که آفت همه انقلاب ها در طول تاریخ بوده، اشرافیت گری و حاکمیت قشر مرفه اجتماعی است.

 

 اگرچه همه انقلاب های مردمی عموما توسط قشر متوسط جامعه شکل می گیرد و حاکمیت قشر مرفه اجتماعی است و انقلابیون در حمایت از طبقه تهیدست جامعه با طبقه مرفه در تعارض و ستیز هستند.

 

طبقه اشراف که از بازماندگان نظام پیشین هستند یا با رانت خوری و سوء استفاده های مالی محصول نظام انقلابی بوده است به تدریج مدیریت کلیدی جامعه را عهده دار می شود که از نکات حساس است که اکثر انقلاب ها دچار انحراف و شکست شده اند.

 گروه مرفه و اشراف در تضاد با فرهنگ عمومی با سبک زندگی خاص خود مشروعیت یافته و با بهره گیری از روش های مختلف به تدریج به مدیریت کلان نظام انقلابی نفوذ کرده و آنها را از درون پوک نموده و مسیر حرکت آنها را منحرف می سازد.

 

 مدیران لوکس و به اصطلاح لاکچری که با رانت و اختلاس ویژه خواری به ثروت نجومی دست یافته اند و با ویلاهای چهارفصل و ماشین های چند میلیاردی از مردم فاصله گرفته و زندگی متفاوتی دارند.

 

 مدیران مرفه اشرافی ماهیت مردمی بودن انقلاب را صرفا حفظ کرده و با پیروی از سبک زندگی اشرافیت عروسی های خود را در هتل های چند ستاره برگزار کرده و با اخذ چندین محافظ زندگی پر هزینه ای دارند، آنان برخلاف ساده زیستی انقلابیون ریخت و پاش های فراوانی دارند، لباس های مارک دار می پوشند و از فرهنگ توده های مردم فاصله می گیرند.

 

 با املاک فراوان و کارخانه های متعدد به ثروت نجومی دست می یابند که با فرهنگ شهدا همخوانی ندارد. غلبه حضورشان موجب دگرگونی در نظام ارزش های اجتماعی شده و اهداف انقلاب را به انحراف می کشانند و شعارهای طبقه متوسط به ورطه فراموشی سپرده می شود.

 

این رفتارها چه تاثیری بر توده مردم دارد؟

 بسیاری از الگوهای رفتاری اشرافیت مشروعیت یافته و در جامعه مقبول می شود. آفت رفاه زدگی ترویج پیدا کرده و جامعه را دچار مشکلات فراوانی می کنند. انقلابیون وفادار به حاشیه رانده می شوند و آرمان های انقلاب برای دست یابی به آنها به وجود آمده از بین می رود و قطعا اگر نظام انقلابی این آفت مهم را درمان نکند، دچار مشکل خواهد شد.  

 

پایان پیام/260

منبع: شبستان

کلیدواژه: تجمل گرایی انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی انقلاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۶۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رادان: ضرباتی به نقشه شوم دشمن زدیم که در آینده مشخص می‌شود

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: شواهد و پرونده‌های زیادی را به دست آوردیم، برخورد کردیم و ضربه زدیم که در آینده مشخص می‌شود که چگونه تحت نقشه شوم دشمن می‌خواستند جوانان و دختران ما را بگیرند و ناهنجاری را گسترش دهند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد،سردار احمدرضا رادان در اجتماع مردمی حمایت از طرح نور (عفاف و حجاب) فراجا که در میدان شهدای مشهد برگزار شد اظهارداشت: مردم ما همواره ثابت کردند در هر موضوعی در کنار انقلاب و یاران انقلاب هستند، سپاسگزار بی کران هستیم از خداوند و ولی امرمان امام رضا(ع) و شکر به خاطر اجرای امر قانون که تا امروز در حال انجام است.

وی افزود: مردمی که در کنار شهدا هستند و از خانواده شهدا هستند و جانبازان و ایثارگرانی که همواره پای نظام و انقلاب هستند و افتخاری بالاتر از این موضوع وجود ندارد و قدردان و دست بوس تمامی مردم کشورم هستم؛ هیچ تردیدی برای نیروی انتظامی وپلیس و خدمتگذار در جامعه ای که دارای این روحیه انقلابی است وجود نخواهد داشت و تا شما در صحنه هستید و هشیار و بیدار هستید هیچ دشمن بیرونی و خناس داخلی نخواهد توانست نقشه های شوم خود را اجرا کند و تا شما مردم هستید، خار چشم دشمن هستید و خواهید بود.

سردار رادان ادامه داد: بدانید که ما امروز با پشتوانه ای که از حضرت حق و امام رضا(ع) در خود می بینیم و حمایت و دعای خیر شما با هوشمندی تمامی آسیب های جامعه را رصد می‌کنیم، آسیب هایی که از جنس قانون گریزی است، برای اینکه بتوانیم با این ناهنجاریها و شبهه افکنی‌ها و قانون گریزی مبارزه کنیم تمام توانمان را به کار می‌بریم.

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: شواهد و پرونده‌های زیادی را به دست آوردیم، برخورد کردیم و ضربه زدیم که در آینده مشخص می‌شود که چگونه تحت نقشه شوم دشمن می‌خواستند جوانان و دختران ما را بگیرند و ناهنجاری  را گسترش دهند و ضد ارزش‌هایی که اگر یک رفتار عادی شود ارزش ،ضد ارزش و ضد ارزش در جامعه ارزش می‌شد و حجاب که ارزش است ضد ارزش می‌شد و این برنامه دشمن خارجی و داخلی است و سالیان سال وقت گذاشتند و تلاش کردند.

وی خاطرنشان کرد:دشمن 4هدف را دنبال می‌کرد؛ جامعه از اخلاق و فضیلت تهی شود و ضد ارزش ارزش شود و انحراف و کج روی را تبدیل به سکه رایج کنند و خانواده را دچار گسستگی کند و دیگر خانواده ای وجود نداشته باشد و روابط پنهان و آشکار در جامعه نهادینه و ارزش شود و امنیت اخلاقی و روانی جامعه را آسیب بزنند؛ چرا که اگر امنیت روانی آسیب دید آن جامعه بی اخلاقی را امنیت می‌داند.

در حال بروزرسانی ...

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • لزوم واگذاری امور فرهنگی به مردم/ پیری جمعیت دغدغه جدی است
  • مشکلات جامعه ایثارگران و خانواده شهدا مورد اهتمام قرار بگیرد
  • برگزاری گردهمایی و پیاده‌روی با هدف افزایش آگاهی و فرهنگ‌سازی نسبت به اختلال طیف اوتیسم
  • رادان: ضرباتی به نقشه شوم دشمن زدیم که در آینده مشخص می‌شود
  • آشنایی جامه هدف بهزیستی با معیارهای انقلاب با جهاد تبیین
  • آحاد جامعه برای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی خود در انتخابات مشارکت کنند
  • کدام فیلم‌های سینما به جامعه کارگری ادای دین کردند؟
  • کارگران عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب
  • کنایه حسن روحانی به جنجال ساختن مسجد در پارک قیطریه/ مگر در انقلاب کسی را به زور باحجاب کردیم؟