Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-08@13:56:19 GMT

واحد پول ایران تومان می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۲۷۰۱۹

واحد پول ایران تومان می‌شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز دوشنبه جزئیات لایحه اصلاح قانون پولی و بانکی کشور را تصویب کردند.

براین اساس ماده یک قانون پولی و بانکی کشور مصوبه ۱۸ /۴/ ۱۳۵۱ و بند‌های آن با اصلاحات بعدی به شرح زیر اصلاح می‌شود:

ماده یک- واحد پول ایران تومان است وهر تومان برابر ۱۰ هزار ریال جاری و معادل یکصد قران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تبصره ۱- برابری پول‌های خارجی نسبت به تومان و نرخ خرید و فروش ارز توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در چارچوب نظام ارزی حاکم و با رعایت ذخایر ارزی و تعهدات کشور در مقابل صندوق بین المللی پول محاسبه و تعیین می‌شود.

تبصره ۲ - دوره گردش موازی و اعتبار هم زمان تومان و قران که در این قانون دوره گذار نامیده می‌شود حداکثر سه سال با رعایت تبصره چهار این ماده می‌باشد. طریقه جمع آوری و شرایط خروج اسکناس‌ها و سکه‌های ریال بر طبق مفاد بنده ب. ماده ۳ و بند ج. ماده ۴ این قانون حسب مورد تعیین و اجرا می‌شود.

تبصره ۳ - پس از پایان دوره گذار تعهداتی که بیش از این براساس واحد پول ریال ایجاد شده است تنها با واحد پول تومان و یا اجزای آن قابل ایفا است.

تبصره ۴ - بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است ظرف مدت دو سال از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون ترتیبات اجرای لازم را جهت آغاز دوره گذار فراهم کند.

تبصره ۵ - آیین نامه اجرایی این ماده ظرف مدت سه ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تهیه می‌شود و به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی قانون پولی و بانکی حذف صفر از پول ملی بانک مرکزی پارسی خبر واحد پول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۷۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار واحد به ظرفیت نهضت ملی مسکن دزفول افزوده شد

فرماندار ویژه دزفول گفت: ۲ هزار واحد با تصویب کمیسیون ماده پنج استان به ظرفیت پروژه‌های نهضت ملی مسکن دزفول افزوده شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دزفول، علیرضا خردمنددر حاشیه نشست کمیسیون ماده پنج خوزستان اظهار داشت: طرح تفضیلی و تفکیکی فاز یک آوان شهر با مساحت 97 هکتار و گام(فاز) 2 آوان شهر دزفول با مساحت 83 هکتار از اراضی دولتی شهرستان مورد بازنگری قرار گرفت و در کمیسیون ماده پنج استان به تصویب رسید.

وی با اشاره به تصویب گام 2 آوان شهر دزفول ادامه داد: بیش از 2 هزار واحد مسکونی در 500 قطعه زمین 375 متر مربعی با تصویب این طرح برای متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در دزفول فراهم خواهد شد.

فرماندار ویژه شهرستان دزفول گفت: این واحدها با تصویب کمیسیون ماده پنج و به منظور ارتقای کیفیت زندگی و کاهش هزینه متقاضیان مسکن، به صورت 2 طبقه و چهار واحدی در این اراضی احداث می‌شود.

وی بیان کرد: طرح تفصیلی و تفکیکی گام اول آوان شهر از دیگر مصوبه‌های این کمیسیون بود که بر اساس ان تعداد 1794 قطعه زمین 200 متری جهت اجرای طرح جوانی جمعیت مورد تأیید قرار گرفت و آماده ادامه مراحل واگذاری به خانوارهای مشمول این طرح شد.

به گزارش تسنیم، قانون جهش تولید و تامین مسکن (طرح نهضت ملی مسکن) مصوب 17 مردادماه 1400 یکی از برنامه‌های کلان دولت سیزدهم محسوب می‌شود. بر اساس این طرح ساخت چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال در کشور هدفگذاری شده است.

سهمیه دزفول در طرح نهضت ملی مسکن ساخت بیش از 8100 خانه طی چهار سال است.هم اکنون حدود 4200 واحد طرح مسکن ملی با پیشرفت‌های فیزیکی مختلف در این شهرستان در حال احداث است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۵ مزیت استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ مالیاتی برای اصناف
  • ۲ هزار واحد به ظرفیت نهضت ملی مسکن دزفول افزوده شد
  • سهم افزایش قیمت ارز در نرخ تورم چقدر است؟ / دلایل اصلی رشد تورم در اقتصاد ایران چیست؟
  • پیشنهادهای اصناف برای تدوین بخشنامه تبصره ماده ۱۰۰
  • دلالان نقره داغ شدند؛ ابلاغ قانون قیمت‌گذاری در بازار مسکن
  • دلالان نقره داغ شدند؛ تعیین قانون قیمت‌گذاری در بازار مسکن
  • چرا بیمه سلامت حساب واحد بانکی ندارد
  • مصوبه تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در مناطق آزاد اصلاح شد
  • حقوق فرهنگی خانواده در نظام حقوقی ایران
  • شرایط دریافت وام دانشجویی چیست؟