Web Analytics Made Easy - Statcounter

 ایوب کرد در گفت و گو با ایلنا اظهار داشت: با توجه به اینکه ضریب فرسودگی ماشین آلات راهداری به دلیل ماموریت های متعدد و همچنین عمر بالای این دسته از ناوگان از اصلی ترین مشکلات در ارائه خدمات راهداری است، تعمیر، بازسازی و نوسازی ماشین آلات گزینه بسیار مناسبی جهت افزایش عمر کاری این دسته از ناوگان به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متاسفانه تحریم‌ها و مشکلات اعتباری، سبب بروز اختلال در روند واردات ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین راهسازی و راهداری شده که با بهره‌گیری از توان نیروهای متخصص بومی در استان سیستان و بلوچستان، از حدود 2 سال تعمیر و نوسازی ماشین آلات راهداری را با همکاری بخش خصوصی مورد توجه قرار داده است.

کرد ادامه داد: در این راستا با نظارت و مدیریت اداره ماشین آلات و تجهیزات راهداری این اداره کل اقدامات ارزشمندی در زمینه تعمیر، بازسازی و در مواردی نوسازی کامل انجام شده که در این بین تعمیر اساسی برخی ماشین آلات قدیمی و نادر در کشور، بسیار شاخص بوده  به طوری که مورد توجه ویژه وزیر محترم راه و شهرسازی نیز قرار گرفته است.

 مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان تعمیر بیل مکانیکی کاملا فرسوده را از جمله شاخص ترین اقدامات در حوزه تعمیر ماشین آلات راهداری استان ذکر کرد و افزود: این بیل مکانیکی به دلیل فرسودگی و عمر بیش از 30 سال جزو ماشین آلات اسقاطی به شمار می رفت که با نوسازی و هزینه مبلغی معادل تنها  10 درصد ارزش روز آن، کاملاً نوسازی و قابل استفاده خواهد بود.

مسئول کارگاه خدمات فنی جنوب شرق نیز گفت: فعالیت این کارگاه با قدمت بیش از 20 سال، منجر به ایجاد اشتغال برای نیروهای متخصص بومی سیستان و بلوچستان و بی نیازی از ارسال ماشین آلات سنگین به خارج از استان شده است و در مدت همکاری 2 ساله با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان بیش از 160 دستگاه ماشین آلات آن اداره کل تعمیر، بهسازی و در مواردی بازسازی کامل شده که برخی از آنها در کشور بی نظیر بوده است.

رضایی افزود: همچنین در شش ماهه اول سال جاری مقرر شده است که تعداد 11 دستگاه ماشین آلات راهداری سیستان و بلوچستان نیز شامل انواع لودر، بولدوزر، بیل مکانیکی و کامیون مورد تعمیر و بازسازی قرار گیرد.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان سیستان و بلوچستان اشتغال راهداری و حمل و نقل جاده صرفه جویی صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۷۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 

 


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سعیدی گفت: در راستای طرح احیا و تعادل بخشی و با همکاری گروه گشت و بازرسی این اداره، در سال ۱۴۰۲ تعداد ۳ حلقه چاه غیر مجاز شناسایی و پر شد که این امر صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب را در پی داشت. 
 
 رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های بافق و بهاباد افزود: همچنین ۶ مورد قطع برق و پلمپ منصوبات انجام شد. 


سعیدی با اشاره به همکاری خوب دستگاه قضایی و انتظامی این دو شهرستان برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب زیر زمینی و سطحی اظهار داشت: این اداره با هرگونه تخلف در زمینه منابع آبی برخورد قانونی و جدی خواهد داشت. 
 
وی همچنین در خصوص نصب کنتور‌های هوشمند در دو بخش کشاورزی و صنعتی اشاره کرد و گفت: ۸۲ در صد از چاه‌های صنعتی و ۹۳ درصد از چاه‌های کشاورزی این دو شهرستان به کنتور هوشمند مجهز شدند و برای سومین سال پیاپی طرح تحویل حجمی آب کشاورزی با همکاری کلیه‌ی بهره برداران به طور کامل انجام شد. 


رئیس اداره منابع آب بافق و بهاباد افزود: در راستای مشارکت همگانی مردم و مسئولین در حفاظت بیشتر از منابع آب، تعداد ۲ جلسه شورای حفاظت از منابع آب در سطح دو شهرستان تشکیل گردیده است.

دیگر خبرها

  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در سیستان و بلوچستان
  • خط کشی ۳هزار و ۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • خسارت ۵۲۰ میلیاردی سیل به اردستان
  • راه ارتباطی ۳۵۰ روستای خراسان جنوبی بازگشایی شد
  • خط‌کشی ۳۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۲
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • ساخت۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در سیستان وبلوچستان
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد
  • اعزام ماشین آلات راهداری برای رفع خرابی های سیلاب در راور
  • احداث آشیانه اداره ماشین آلات راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان