Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارسلان میری روز دوشنبه در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کرمان افزود: فراورده های نفتی موضوع اصلی کالاهای قاچاق شده در این استان است که به طور عمده مربوط به استان های دیگر و شهرستان های شرقی بوده که در ورودی های کرمان کشف شد.

وی اظهار داشت: در سال ۹۸ تعداد پرونده وارده به تعزیرات حکومتی استان کرمان پنج هزار و ۱۲۳ فقره بود که این آمار در سال ۹۷ تعداد سه هزار و ۸۰۶ عدد بوده که ۳۵ درصد افزایش در پرونده های وارده را داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان اظهار داشت: تعداد پرونده های مختومه پنج هزار و ۱۱۲ فقره در سال ۹۸ بوده و این آمار در سال ۹۷ سه هزار و ۷۶۷ فقره و افزایش ۳۶ درصدی داشتیم.

وی ادامه داد: ۳۶ میلیارد ریال از پرونده های مختومه در سال ۹۸ وصول و به خزانه واریز شده و کالاهای مکشوفه را به نفع دولت ضبط کردیم که رشد ۱۹۸ درصدی نسبت به سال ۹۷ درصدی داشتیم.

میری افزود: آمار کل محکومیت ها در سال ۹۸ به میزان ۵۵۴ میلیارد و ۱۲۴ میلیون و ۹۹۴ هزار تومان و این آمار در ۹۷ به میزان بیش از ۱۶۸ میلیارد ریال بوده و افزایش ۲۲۸ درصدی را داشتیم.

وی بیان داشت: پس از آن سوخت بخش بزرگی از پرونده های قاچاق مربوط به دام می شود زیرا حتی دام های بومی در حکم قاچاق تلقی می شوند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان گفت: در این زمینه طی سال ۹۷ هیات وزیران و ستاد مرکزی مقرر کردند که دام های بومی باید شناسنامه دار شوند و دستگاه های متولی جهاد کشاورزی، دامپزشکی و سازمان حمل و نقل متولی اجرای آن بودند.

وی عنوان کرد: جابجایی دام بدون نظارت دامپزشکی در قالب قاچاق گنجانده شده که مشکلات بسیاری ایجاد می کند زیرا بخش بزرگی از جامعه استان دامدار هستند و این قانون باید بازنگری شود تا افراد به مخاطره نیفتند.

میری افزود: بخش بزرگی از پرونده های استان توسط دستگاه های کاشف و شاکی تنظیم می شود که عمدتا به تعزیرات حکومتی و ۲ درصد دستگاه قضا ارسال می شود که این پرونده ها شامل قاچاق سازمان یافته حرفه ای و ممنوعه ازجمله مشروبات الکلی است.

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی تعزیرات حکومتی سال ۹۸ سال ۹۷

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۷۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه سزای گرانفروشی رادیاتور

حلیمه قشقایی رئیس شعبه دوم تعزیرات حکومتی بابل گفت: پرونده تخلف گرانفروشی رادیاتور پنلی به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال در شعبه دوم بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان بابل رسیدگی شد.

او افزود: شعبه پس از بررسی پرونده، تخلف را محرز و متهم را به پرداخت ۸۲۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

قشقایی گفت: بازرسان اصناف در بازرسی از این واحد صنفی تخلف گرانفروشی را کشف و گزارش آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • تعزیر قاچاقچی البسه در نهبندان
  • جریمه ۳۸ میلیارد ریالی قاچاقچی هیزم
  • جریمه قاچاقچی سیگار در اردبیل
  • جریمه کابینت ساز متقلب در کرمانشاه
  • جریمه سزای گرانفروشی رادیاتور
  • رسیدگی به پرونده متهمان فروش سوخت یارانه‌ای در تعزیرات حکومتی زنجان
  • جریمه نقدی برای متهم پرونده قاچاق دارو در تربت حیدریه
  • جریمه قاچاقچی ۱۷۰ رأس گوسفند مولد در تربت حیدریه
  • محکومیت فروشگاه زنجیره‌ای متخلف در ارومیه
  • جریمه ۳۸ میلیارد ریالی قاچاقچی هیزم در یاسوج