Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-04@15:03:55 GMT

احتمال وقوع موج پاییزیِ کرونا در آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۲۷۳۴۴

اسکات گاتلی، رئیس سابق سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) اظهار کرد: اقدامات ایالات متحده در کاهش محدودیت‌های قرنطینه آنچنان که انتظار داشتیم پیش نرفت و البته نمی‌توان گفت که بی‌نتیجه بوده است؛ اما واقعاً در کاهش محدودیت‌ها و اقدامات پیشگیرانه خوب عمل نکرده‌ایم و در پاییز احتمال وقوع موج دوم کرونا وجود خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در چند هفته گذشته چندین ایالت آمریکا در صدد کاهش محدودیت‌های قرنطینه برآمدند تا بتوانند اقتصاد خود را حفظ و احیا کنند. این در حالی است که تعداد موارد ابتلا به کروناویروس در آمریکا کاهش چندانی نداشته است و هنوز هم شمار بیشتری از قربانیان کرونا در خاک ایالات متحده پیش‌بینی می‌شود.

اسکات گاتلی که هم‌اکنون در یکی از اندیشکده‌های آمریکا مشغول به کار است اظهار کرد که تعداد موارد قطعی ابتلا به کرونا در مناطق اطراف شهر نیویورک رو به کاهش است، اما ایالت نیویورک هنوز هم با روند صعودی شمار مبتلایان در روز مواجه است.

وی خاطرنشان کرد که تعداد موارد قطعی ابتلا به کرونا در حدود ۲۰ ایالت دیگر آمریکا از جمله کارولینای شمالی و تنسی نیز افزایش یافته است.

گاتلی همچنین پیش‌بینی کرده است که ایالات متحده در پاییز امسال با موج دوم کرونا و در تابستان روزانه با یک‌هزار مورد مرگ و ۲۰ تا ۳۰ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا روبرو خواهد شد.

برخی کارشناسان معتقدند در هنگام بازگشایی مدارس در پاییز و بازگشت دوباره مردم به محل کار، وضعیت می‌تواند بدتر از این هم بشود.

براساس اطلاعات و آمار ارائه شده توسط دانشگاه جان هاپکینز، از میان حدود یک میلیون و ۱۴۳ هزار مورد قعطی ابتلا به کرونا در کشور، بیش از ۶۶ هزار و ۵۰۰ تن جان‌باخته‌اند.

تاکنون نیویورک با حدود ۳۲۰ هزار مورد قطعی ابتلا به کرونا بیشترین آمار مبتلایان را ثبت کرده است و پس از آن ایالت‌های نیوجرسی، ماساچوست و ایلینوی قرار گرفته‌اند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: سازمان غذا و داروی آمریکا ایالات متحده اقتصاد خاک نیویورک مرگ اقتصاد ایالات متحده سازمان غذا و داروی آمریکا مرگ نیویورک ابتلا به کرونا هزار مورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۷۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای خراسان جنوبی، لطفی افزود: بر اساس خروجی مدل‌های پیش یابی هواشناسی با ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار جو استان تا فردا شب علاوه بر وزش باید شدید، گرد خاک و وقوع رگبار و رعد برق، بارش تگرگ، برخورد صاعقه و در ارتفاعات تشکیل مه پیش بینی می‌شود.

وی گفت: با توجه به حجم بارش ها، بعد از بارندگی‌های اخیر وقوع روان، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی قابل پیش بینی است.

کارشناس هواشناسی افزود: احتمال خسارت به بخش کشاورزی و احتمال خسارت به قنوات و تاسیسات زیربنایی وجود دارد.

لطفی گفت: سردترین ایستگاه زهان با ۱۰ درجه سلسیوس سردترین و دهسلم با ۳۴ درجه سلسیوس گرمترین بوده است.

وی افزود: تغییرات دما در بیرجند بین ۱۳ درجه سلسیوس و ۲۷ درجه سلسیوس بوده است.

دیگر خبرها

  • درمان جدید بیماری آلزایمر
  • نقشه نتانیاهو برای غزه پس از جنگ فاش شد/ نیویورک تایمز: طرح نخست وزیر اسرائیل به احتمال زیاد از سوی کشورهای عربی رد خواهد شد
  • پیشگیری از ابتلا به زوال عقل با خوردن این میوه خوشمزه
  • تهران تا فردا ظهر بارانی است/ احتمال وقوع تندر و آذرخش
  • سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در خراسان جنوبی
  • هشدار وقوع سیلاب در ۲۷ ولایت افغانستان
  • رژیم غذایی سالم برای جلوگیری از انواع سرطان
  • سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به سالک مبتلا می‌شوند
  • بیماریی که سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به آن مبتلا می‌شوند
  • احتمال وقوع سیلاب در غرب و برخی نقاط مرکزی استان کرمان