Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@11:28:20 GMT

شوراها نهادی برای انتقال خواسته مردم به حاکمیت است

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۲۷۵۷۴

شوراها نهادی برای انتقال خواسته مردم به حاکمیت است

بهروز شهابی زاد روز دوشنبه در نشستی با اعضای شورای اسلامی شهر اردکان به نقش تاثیرگذار این نهاد مدنی اشاره کرد و افزود: امکان ندارد پروژه‌ای اجرا شود و نظر مخالفی وجود نداشته باشد و باید از آن استقبال کرد.

وی به اهمیت کارکرد این نهادمدنی در جامعه اشاره کرد و گفت: در واقع اعضای شوراها منتخبان مردم هستند و به دلیل مردمی بودن با اقشار مختلف ارتباط گسترده ای دارند، می توانند نقش موثری در رفع تنگنا ایفا کنند
‌وی تاکید کرد: تمام تلاش مجموعه فرمانداری این است که در کمیته انطباق با مصوبات شورای شهر همراهی وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


‌فرماندار اردکان در ادامه با بیان اینکه سال ۹۸ بسیار پرچالش و همراه با شیوع بیماری کرونا، انتخابات مجلس، سفر رییسان قوه مجریه و قضاییه و افزایش قیمت بنزین  بودیم، یادآور شد: دانشگاه علم‌ و هنر (فرش) اردکان سال گذشته پذیرش دانشجو نداشت، پیگیر موضوع از طریق مسوولان استان یزد و ملی هستیم.
‌شهابی زاد همچنین اظهار کرد: از خرداد سال گذشته، مجوز جدید صنعتی در شهرستان هم صادر نشد.

همچنین محمدجواد شاکر رییس شورای شهر اردکان با بیان اینکه با همدلی و هم‌صدایی می‌توان بسیاری از امور را به پیش برد، یادآور شد:‌در موضوع کرونا، شهرداری و شورا تمام توان خود را به‌کار گرفت،‌ تقویت هم‌سویی منجر به اتفاق مثبت در شهرستان می‌شود.

اباذرغفوری، شهردار اردکان هم با بیان اینکه باید از حاشیه‌پردازی در مسائل مختلف خودداری کرد تا بتوان به ‌درستی خدمت رسانی کرد، ادامه داد : موضوع بازآفرینی شهری و اعتبار آن را دنبال می‌کنیم و در دیدار با  جمالی‌نژاد، معاون وزیر کشور مطرح شد که اردکان، با ظرفیت ‌های موجود نباید مشکل خدمات‌دهی در شهرداری داشته باشد.

شورای شهر اردکان هفت عضو دارد و مرکز این شهرستان ۹۸ هزار نفری در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

۷۸ درصد جمعیت اردکان در مرکز این شهرستان سکونت دارند و دارای شهرهای اردکان، احمدآباد و عقداست .

در تقویم رسمی ایران، نهم اردیبهشت به عنوان روز شوراها نامگذاری شد. شورا یک اصل عقلی است که آموزه های دین اسلام در کتاب و سنت بر آن صحه گذاشت.

در اصل هفتم قانون اساسی از شوراها به عنوان ارکان تصمیم گیری و اداره امور کشور یاد شد و در این فصل طی اصول یکصدم تا یکصد و ششم وظایف، چگونگی انتخاب و سایر مسائل مربوط به شوراها مشخص شد.

نهاد شورا با آن درجه از اهمیت عقلی و اسلامی به دلایل مختلف در ۲۰ سال اول پس از پیروزی انقلاب چندان مورد توجه قرار نداشت و اولین انتخابات رسمی شوراها، هفتم اسفند ۱۳۷۷ بعد از پیروزی انقلاب در چارچوب برنامه توسعه سیاسی و گسترش نهادهای مدنی و مشارکت عمومی برگزار شد.

نهم اردیبهشت ۱۳۷۸ شوراهای شهر و روستا به طور رسمی دوره چهار ساله مسوولیت خود را برای تحقق بخشی از حاکمیت مردم که عملی شدن آن در گرو فعالیت این نهاد است، آغاز کرد.

برچسب‌ها شورای شهر یزد اردکان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر یزد اردکان شورای شهر یزد اردکان شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۷۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جریان‌سازی فرهنگی است

ایسنا/کرمان رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به عملکرد این نهاد در زمینه‌های مختلف، گفت: این حجم عظیم از کار، یک جریان سازی فرهنگی است و در دوره جدید شورا ورود به برخی عرصه‌ها شتاب گرفته گرچه که این همه، کار شورا به تنهایی نیست.

حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور شامگاه پنجم اردیبهشت ماه در نشست خبری با رسانه‌های کرمان با اشاره به ماموریت‌های مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهار کرد: برگزاری مراسم از جمله این ماموریت‌هاست که یکی از مراسم پیش رو بزرگداشت دهه کرامت است. 

وی افزود: این مراسم با همکاری آستان‌های مقدس داخل کشور و استفاده از ظرفیت‌های مختلف از جمله کانون‌های مساجد در ایران و در خارج از کشور هم برگزار می‌شود. 

موسی پور هماهنگی برای برگزاری جشن‌های نیمه شعبان و دهه امامت و ولایت را از دیگر برنامه‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی عنوان کرد و گفت: به صحنه آوردن مردم و ایجاد زمینه برای ابراز احساسات و نظرات آنان در مسائل بین المللی و دفاع از مردم مظلوم هم جزء ماموریت‌های شورا است‌.

رئیس ورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه فضای کشور همواره در حمایت از مردم مظلوم و مقتدر غزه و انعکاس دیدگاه‌ها و عواطف مردم بوده، گفت: از همان روز اول طوفان الاقصی اولین کشوری بودیم که برای جشن سراسری و مراسم شکرگزاری فراخوان دادیم و علاوه بر این چند راهپیمایی سراسری برگزار و جمعه‌های خشم هم هر هفته در تعدادی از استان‌ها برای شعله‌ور ماندن این خشم برنامه‌ریزی شد.

وی برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز در مواجهه با هتک حرمت مقدسات توسط دشمنان اسلام را از دیگر اقدامات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نام برد و افزود: در مجموع این حجم عظیم از کار یک جریان سازی فرهنگی است و در دوره جدید شورا ورود به برخی عرصه‌ها شتاب گرفته گرچه که این همه، کار شورا به تنهایی نیست زیرا مجموع نیروهای ما در کشور ۲۵۰ نفر بیشتر نیست و هنر شورا این است ظرفیت‌های مردمی و حاکمیتی و تشکل‌های مردم نهاد را پای کار بیاورد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ۱۴۶۰ نفر عضو شوراهای شهر و روستای استان بوشهر هستند
  • بهره‌برداری از طرح‌های مختلف همزمان با روز شوراها در بوشهر
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند
  • اعضای شورا در سختی‌ها کنار مردم است
  • شوراها باید به مردم پاسخگو باشند
  • پیوستگی بین مردم و حاکمیت از برکات نظام جمهوری اسلامی است
  • اهتمام به نظر همه اعضا از تنش در شوراها می‌کاهد
  • توجه به ظرفیت‌های مناطق روستایی گامی بلند در تحقق شعار سال است
  • کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جریان‌سازی فرهنگی است