Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی الجزیره، لی یوان چینگ، هشتمین معاون ریاست جمهوی خلق چین، اتهام زنی مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به پکن در مورد شیوع ویروس کرونا، کذب محض دانست.

او گفت: اتهامات پمپئو به چین بار‌ها تکرار شده است، بدون آنکه حتی یک مدرک درباره درست بودن آن ارائه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چینگ افزود: طرح این اتهامات هیچ نتیجه‌ای ندارد. پمپئو با دروغ گویی می‌خواهد وجهه چین را مخدوش کند. او مانند وزیر اسبق امور خارجه آمریکا در سال ۲۰۰۳ (کالین پاول) و پیش از تهاجم علیه عراق، عمل می‌کند که می‌گفت این کشور دارای تسلیحات کشتار جمعی است. اما تاکنون هیچ سلاح کشتار جمعی در عراق کشف نشده است.

وزیر خارجه آمریکا به تازگی با استناد به شواهدی که تاکنون ارائه نشده، مدعی شد ویروس کرونا از آزمایشگاهی در شهر ووهان چین نشات گرفته است.

وی در پیام توئیتری خود نوشت: چین سابقه آلوده کردن جهان را دارد و آن‌ها سابقه آزمایش‌های غیر استاندارد را دارند. این اولین بار نیست که در معرض ویروس‌هایی هستیم که نتیجه خرابکاری در آزمایشگاه‌های چین است.

پمپئو همچنین در پیام توئیتری دیگر خود نوشت: حزب کمونیست چین همچنان مانع دسترسی جهان غرب و بهترین دانشمندان می‌شود و از همکاری با کارشناسان بهداشت جهانی برای مشخص کردن اینکه دقیقاً چه اتفاقی افتاده است امتناع می‌کند. این در طول یک تهدید مداوم و یک بیماری همه گیر غیرقابل قبول است.

ترامپ نیز بار‌ها چین را به عدم همکاری با دیگر کشور‌ها و پنهان‌کاری در خصوص شمار جان‌باختگان ویروس کرونا متهم کرده است. او نه تنها ویروس کرونا را یک ویروس «چینی» عنوان کرده، بلکه به دفعات از چین به دلیل عدم ارائه اطلاعات و داده‌ها درباره کرونا انتقاد کرده است.

ویروس کرونا تاکنون بیش از ۳ میلیون ۵۶۶ هزار نفر در جهان را مبتلا کرده و جان نزدیک به ۲۵۰ هزار نفر را گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شیوع کرونا آزمایشگاه ووهان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۷۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند

آفتاب‌‌نیوز :

عوامل خطری که ابتلا به مولتیپل اسکلروزیس را افزایش می‌دهند عبارتند از: 

سن. این بیماری ممکن است در هر سنی اتفاق بیفتد، اما اغلب در افراد بین ۱۵ تا ۶۰ ساله رخ می‌دهد.

جنسیت: زنان در حدود دو برابر احتمال ابتلا به MS را دارند.

سابقه خانوادگی: اگر یکی از والدین یا خواهر و برادر شما MS داشته باشد، شما در معرض خطر ابتلا به بیماری هستید.

برخی از عفونت‌ها ویروس‌ها، از جمله اپشتاین بار، ویروس که مننوکلوئیس عفونی را ایجاد می‌کند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهند.

آب و هوا: MS در کشور‌های دارای آب و هوای معتدل، از جمله کانادا، شمال ایالات متحده، نیوزیلند، جنوب شرقی استرالیا و اروپا، بسیار رایج است.

سیگار کشیدن: افراد سیگاری خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری را دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • برخورد قاطع پلیس با خودروهای پلاک مخدوش در آذربایجان غربی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • (عکس) حضور دیپلمات زن بی‌حجاب در همایش سخنرانی رئیسی
  • مخدوش کردن پلاک موتور جرم است
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟