Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@16:20:47 GMT

تگرگ ۸۷۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی آذربایجان غربی خسارت زد

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۲۷۷۲۵

تگرگ ۸۷۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی آذربایجان غربی خسارت زد

امیر ساوجی در خصوص خسارت تگرگ به باغات استان اظهارکرد: بارش باران و تگرگ طی دو روز گذشته در این شهرستان‌ها موجب غافلگیری شهروندان و کشاورزان شد و با وجود اینکه تنها ۲۰ دقیقه طول کشید به علت شدت بارش، خسارت‌های زیادی به بار آورد.

وی ادامه داد: روستاهای خسارت دیده در شهرستان ارومیه شامل روستاهای گجین، پیرمراد، زینالو، یورقانلو، حاجی آباد، جهت لو و روستاهای منطقه باراندوز چای اعم از نای بین، حسن آباد، عربلو، بابارود، دربرود و سردرود هستند که در حدود ۳۰ درصد از محصول باغات سیب، انگور و درختان هسته دار در این روستاها دچار خسارت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات طبیعی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: در مجموع در سطح ۲ هزار و ۳۵۰ هکتار از محصولات باغی و درختان هسته دار در شهرستان ارومیه، به علت بارش تگرگ دچار خسارت شد.

ساوجی خاطر نشان کرد: در شهرستان چایپاره نیز در نتیجه این بارش سیل‌آسا و تگرگ، بیش از ۴۲۳ میلیارد ریال به محصولات باغی و درختان هسته دار و محصولات زراعی اعم از گندم، چغندرقند، آفتابگردان، کدو و یونجه در سطح ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار خسارت وارد شد.

وی بر لزوم بیمه محصولات کشاورزی توسط کشاورزان تأکید کرد و گفت: هر ساله در اوایل بهار انواع مخاطرات جوی شامل سرمازدگی، سیل، تگرگ خسارت‌هایی را به کشاورزان و دامداران وارد می‌کند، ویژگی طبیعت بر این است که خیلی از حوادث قابل پیش بینی نیستند لذا از کشاورزان انتظار می‌رود نسبت به بیمه محصولات خود اهتمام بیشتری داشته باشند.

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات طبیعی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی یادآور شد: کارشناسان در حال حاضر مشغول بررسی ابعاد این حادثه هستند و میزان دقیق خسارت طی روزهای آینده اعلام خواهد شد.

کد خبر 4916600

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تگرگ خسارت بارندگی ویروس کرونا ماه مبارك رمضان بوشهر شیراز شیوع کرونا قزوین ایلام کمک به نیازمندان شهرکرد گرگان بیرجند مواسات بارش باران جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۷۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد

جعفر پورمختار مدیرکل امور‌مالیاتی آذربایجان‌غربی گفت: پرداخت عوارض ارزش افزوده طی پارسال در مقایسه با سال ماقبل آن ۹۰ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: میزان عوارض‌پرداختی در سال ۱۴۰۱ در آذربایجان‌غربی حدود ۶۵۰ میلیارد ریال بود که پارسال، این رقم به میزان قابل توجهی افزایش یافت.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی ادامه داد: از این میزان در سال ۱۴۰۲ حدود ۸ هزار میلیارد ریال به شهرداری‌های استان پرداخت شد.

پورمختار اظهار کرد: همچنین ۳ هزار و ۷۶۶ میلیارد ریال از محل عوارض ارزش‌افزوده به دهیاری ها، ۲۳۹ میلیارد ریال به فرمانداری‌ها و ۳۸۶ میلیارد ریال به عشایر اختصاص یافت.

وی گفت: پارسال بیش از ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال از محل عوارض و مالیات بر ارزش افزوده در شهرستان ارومیه اختصاص یافت که ۲ هزار و ۷۸۳ میلیارد ریال سهم شهرداری‌ها بود.

وی افزود: بیش از ۹۸۸ میلیارد ریال سهم دهیاری‌ها، بیش از ۸۶ میلیارد ریال سهم فرمانداری و بیش از ۶۲ میلیارد ریال سهم عشایر این شهرستان پارسال بود.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد
  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی
  • خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • کشف ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای استان آذربایجان غربی
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های استان آذربایجان غربی 
  • ‌فارس از امروز بارانی می‌شود/ تگرگ و صاعقه در راه است
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی