Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل فرماندار شهرستان سرعین گفت: به وجود تعطیلی واحدهای اقامتی و تاسیسات گردشگری فعالان این بخش 3 میلیارد تومان در کمک و دستگیری از کارگران بیکار شده بر اثر کرونا مساعدت کردند.


حسین حسن‌پور ۱۵ فروردین در جلسه ستاد کرونا در شهرستان سرعین اظهار کرد: با شیوع کرونا بیشترین صدمه و لطمه به اقتصاد گردشگری سرعین وارد شده و بیش از 400 واحد اقامتی و ده‌ها آبگرم و تاسیسات گردشگری مختلف در این شهرستان تعطیل شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با قدردانی از اقدام داوطلبانه صاحبان این تاسیسات در تعطیلی واحدهای اقامتی سرعین و عدم پذیرش مسافر در سه ماه اخیر خاطرنشان کرد: با ارزیابی که از ضرر و زیان این واحدها در حال انجام است، امیدواریم در قالب بسته‌های حمایتی فعالان این بخش مورد پشتیبانی واقعی قرار گیرند.
فرماندار سرعین به غربالگری اهالی این شهرستان در دو مرحله اشاره کرد و گفت: در فاز اول و با انسداد ترددها و فعالیت صنوف مختلف سعی شد تا به شعار در خانه بمانیم عمل شده و مردم با خودمراقبتی زمینه توسعه سلامت اجتماعی را فراهم آورند.
حسن‌پور افزود: 100 درصد مردم این شهرستان در دو مرحله تحت پوشش غربالگری بهداشتی قرار گرفتند و در فاز دوم نیز فاصله‌گذاری اجتماعی در حال انجام است که در این مرحله نیز همکاری و مشارکت خوب مردم را شاهد هستیم.
وی با بیان اینکه هنوز سرعین به رغم شرایط مناسب در کنترل بیماری کرونا به عنوان شهر سفید اعلام نشده است، گفت: در قالب طرح مواسات و کمک مومنانه اهالی به نیازمندان با مشارکت بسیج، سپاه و خیرین 2 هزار بسته معیشتی بین خانوارهای نیازمند توزیع شده است.
فرماندار سرعین بهره‌مندی کارگران فعالان در صنعت گردشگری را در این شهرستان از مزایای بیمه بیکاری یادآور شد و بیان کرد: خود صاحبان واحدهای اقامتی به وجود تعطیلی مجموعه‌های خود بیش از 3 میلیارد تومان به این امر خداپسندانه و کمک به کارگران بیکار شده از کرونا مساعدت کردند.
حسن‌پور ادامه داد: تا زمانی که وضعیت در این شهرستان عادی نشود، همچنان برخی از مجموعه‌ها تعطیل خواهد بود که البته آغاز فعالیت هتل‌ها و آبدرمانی‌ها در این شهرستان منوط به تصمیم ستاد ملی کروناست و از حیطه اختیارات شهرستان و حتی استان خارج است.
وی اظهار کرد: ما در روزهای آینده تابع تصمیمات مسئولان کشوری خواهیم بود و تلاش‌مان نیز بر این است تا زیرساخت‌های لازم را به همراه انجام تعهدات بهداشتی و پروتکل‌های ضروری در این حوزه به انجام برسانیم.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گردشگري کمک مؤمنانه کروناویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۷۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌‌اندازی آنلاین‌شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در طبس

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان طبس گفت: آنلاین‌شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در شهرستان طبس راه‌اندازی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمد عرب با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به ظهور فناوری‌های دیجیتال، بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک و متوسط و کسب‌و‌کارهای دانش‌بنیان به ضرورت دیجیتالی‌سازی کسب‌وکارشان پی برده‌اند و در همین راستا برگزاری دوره دیجیتال بازاریابی از برنامه‌ها و اولویت‌های توسعه پایدار در روستای تاریخی اصفهک است.

به گفته وی برگزاری دوره‌های دیجیتال بازاریابی در اصفهک در نهایت منجر به این شد تا تعدادی از جوانان و علاقه‌مندان این روستا با همکاری مرکز رشد و فناوری اقدام به راه‌اندازی آنلاین شاپ یا فروشگاه مجازی  کنند که با استقبال خوبی مواجه شد.

عرب خاطرنشان کرد: فعالیت‌های انجام شده در زمینه گردشگری در روستای اصفهک، سازگاری کامل با اهداف و برنامه‌های زیست محیطی دارد و فعالان گردشگری و صنایع دستی و مردم روستا بر این موضوع تأکید دارند.

رئیس اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان طبس تصریح کرد: اقامتگاه‌های بومگردی به طور کامل در این مسیر قدم بر می‌دارند و تولید زباله کم، بازیافت زباله و استفاده از موادی که تجدیدپذیر هستند و آسیب کمی به محیط زیست می‌زنند از اولویت‌ها و برنامه بومگردی در اصفهک است.  

انتهای پیام/251/

دیگر خبرها

  • ثبت روز «روز گل محمدی و گلاب» در ضمیمه تقویم ملی
  • راه‌‌اندازی آنلاین‌شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در طبس
  • ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران و صنعتگران کشور آغاز شد
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی
  • زمین ساخت ۱۴۰ هزار مسکن کارگران تامین شد
  • اختصاص زمین برای ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی کارگران بخش صنعت در کشور
  • از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از فعالان و کنشگران حوزه میراث‌ فرهنگی
  • جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد
  • کارگران شهرداری رودبار به عدم تحقق مطالبات خود اعتراض دارند