Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@16:55:53 GMT

احراز هویت سامانه سجام غیرحضوری می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۲۷۹۳۱

احراز هویت سامانه سجام غیرحضوری می‌شود

به گزارش روز (دوشنبه) پایگاه خبری بازار سرمایه ایران، حسن قالیباف‌ اصل در حاشیه نشست فرصت‌های سرمایه‌گذاری شرکت‌های خصوصی در بورس گفت: بازار سرمایه در حال حاضر بزرگ شده است، حجم بازار به ۴۲۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است، با توجه به اینکه مردم نسبت به سرمایه‌گذاری در بورس اقبال پیدا کرده‌اند، ورود نقدینگی زیادی به بورس مشاهده می‌شود که این یک فرصت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: مردم حاضر به سرمایه‌گذاری در بورس شده‌اند و الان نشان می‌دهد که بازار کشش جذب عرضه‌های اولیه شرکت‌ها را دارد و فرصت تأمین مالی توسط شرکت‌ها در بورس وجود دارد.

رئیس سازمان بورس اوراق بهادار گفت: ‌دولت از طریق سازمان خصوصی‌سازی به واگذاری شرکت‌ها می‌پردازد، همچنین بنگاه‌های زیرمجموعه بانک‌ها فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری در بورس پیدا کرده‌اند، شرکت‌ها می‌توانند به راحتی از طریق بورس تأمین مالی انجام دهند و بنگاه‌های بورسی می‌توانند از فرصت نقدینگی موجود در بازار به افزایش سرمایه و اجرای طرح‌ها و پروژه‌های خود بپردازند.

 قالیباف‌اصل ادامه داد:‌ شرکت‌های جدید هم با توجه به رونق بازار سرمایه می‌توانند، در بازار حاضر شده و نسبت به عرضه اولیه سهام خود اقدام کنند.

به گفته وی، فرصت مناسبی برای تأمین مالی شرکت‌های بورسی از طریق بازار سرمایه فراهم شده است، تقاضا برای خرید سهام در بازار وجود دارد، بنابر این باید سهام ارزنده در بازار عرضه شود و شرکت‌ها نیز می‌توانند با نقدینگی جمع‌اوری شده در بازار به تأمین مالی بپردازند.

رئیس سازمان بورس اوراق بهادار همچنین در پاسخ به این پرسش که ارزش معاملات یک روز بورس و فرابورس به حدود ۱۸.۵ هزار میلیارد تومان می‌رسد، آیا جذب شرکت‌های بورسی می‌شود، گفت: افرادی که در بورس خرید و فروش می‌کنند، با پول‌های ریز و خرد وارد می‌شوند و ارزش این معاملات در برخی روزها بالای ۱۸ هزار میلیارد تومان شده است، این پول یک بخش به سهامداران نهادهای بزرگ می‌رسد، گاهی اشخاص این سهام را می‌خرند، همچنین سازمان خصوصی‌سازی و دولت به تأمین مالی می‌پردازد،‌اما به طور متوسط هر روز ۱۵۰۰ میلیارد تومان پول جدید وارد بورس می‌شود.

به گفته وی، شرکت‌های حقوقی سهام می‌فروشند و در جایی که نیاز دارند، به تأمین مالی می‌پردازند که البته نباید فقط به تأمین مالی اکتفا کنند، بلکه شرکت‌های بورسی به افزایش سرمایه بپردازند و از طریق عرضه‌های اولیه سهام و انتشار اوراق مشارکت توسط نهادهای عمومی و سرمایه‌گذاری نهادها به تأمین مالی بپردازند و از طرفی به تعادل‌بخشی بازار کمک کنند.

رئیس سازمان بورس اوراق بهادار گفت: فرصت طلایی در بازار سرمایه با حضور مردم و سرمایه‌های خرد فراهم شده است و بعد از اینکه سهام عدالت آزاد شد، مردم در بورس حاضر می‌شوند و حتی حضور مردم در بورس توسط مقامات بالاتر در کشور توصیه شده است و شرکت‌ها می‌توانند از این فرصت استفاده کنند، باید گسترش فرهنگ سهامداری در کشور انجام شود.

رکورد مشتریان بورس شکسته شد

قالیباف‌اصل با اشاره به آخرین عرضه اولیه در بورس گفت: در عرضه اولیه یک پگاه گیلان ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار نفر خریدار سهام بودند که نشان می‌دهد مردم از بورس استقبال کرده‌اند، در حال حاضر ۱۱ میلیون نفر در کشور کد معاملات بورسی دارند و این پتانسیل بسیار خوبی در کشور به شمار می‌رود.

وی در مورد اینکه به واسطه حضور مردم در بورس  در کارگزاری‌ها و دفاتر پیشخوان دولت الکترونیک ازدحام ایجاد شده است آیا قصد ندارید کارگزاری‌ها را زیاد کنید، گفت: الان در دفاتر پیشخوان دولت الکترونیک و همچنین کارگزاری‌ها بانک‌های صادرات، آینده، بانک شهر، نسبت به صدور کد بورسی و احراز هویت اقدام می‌شود و مردم به راحتی می‌توانند از این طریق اقدام کنند.

رئیس سازمان بورس این را هم گفت:‌به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی دستور داده‌ایم، ظرف یکی دو روز آینده به صورت آنلاین و غیرحضوری فرآیند احراز هویت مشتریان در سامانه جامع اطلاعات مشتریان ، سجام را انجام دهد.

برچسب‌ها بازار بورس سازمان بورس و اوراق بهادار بازار سرمایه پروندهٔ خبری بازار بورس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بازار بورس سازمان بورس و اوراق بهادار بازار سرمایه بازار بورس سازمان بورس و اوراق بهادار بازار سرمایه رئیس سازمان بورس میلیارد تومان تأمین مالی سرمایه گذاری اوراق بهادار بازار سرمایه شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۷۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، شاخص کل بورس تهران بازار سرمایه در اولین روز هفته ثبات نسبی داشت. امروز (شنبه) شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۶۵۲ واحد افزایش یافت و به رقم دو میلیون و ۳۰۴ هزار و ۹۷۸ واحد رسید تا بازار سرمایه به روند کج‌دار و مریز هفته‌های اخیر ادامه داده باشد.

شاخص هم‌وزن نیز ۱۳۹۵ واحد رشد کرد و در عدد ۷۶۵ هزار و ۴۵ واحد ایستاد.

امروز بیش از ۳۶۹ هزار معامله در بورس انجام شد که ارزش آن ۵۵۹۱ میلیارد تومان بود.

صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل

فملی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشت اما شپنا و شستا تاثیر منفی ایجاد کردند. ذوب، کاما و خزامیا نیز از نمادهای پرتراکنش بودند.

روز شنبه فرابورس ایران ۸۵ واحد افت کرد و به ۲۵ هزار و ۵۱۹ واحد رسید.

تعداد معاملات فرابورس بیش از ۲۲۵ هزار فقره به ارزش ۶۷۶۳ میلیارد تومان بود.

آریا و شگویا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند اما تجلی تاثیر مثبت ایجاد کرد. خاور، کرمان و کرومیت نیز از نمادهای پرتراکنش بودند که همگی قرمز به کار خود پایان دادند.

کد خبر 847484 برچسب‌ها شاخص کل بورس خبر مهم بورس تهران بورس - فرا بورس

دیگر خبرها

  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود عجله کنند / فرصت یک هفته‌ای برای دریافت معوقات سود سهام عدالت
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت