Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسؤول بهداشت خانواده کرمانشاه گفت: تا به امروز در بحث کوید 19 در کشور سه ماما شهید سلامت و بیش از 200 ماما مبتلا به کوید 19 شده‌اند.

 آزیتا اقبالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با تبریک روز جهانی ماما، اظهار داشت: واژه ماما را معمولا برابر با زایمان می‌دانیم، ولی مامایی با ترکیبی از علم و هنر شغلی‌ست که عملا چند پیشه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اگر مسؤولان در تربیت ماما بیشتر فعالیت بکنند عملا برای جامعه منافع بسیار زیادی خواهد داشت، چرا که حوزه فعالیت ماما خیلی فراتر از امر زایمان است یک ماما از زمان قبل از بارداری،دوران بارداری و باربری یک خانم و همچنین دوران میانسالی و سالمندی در حال ارائه خدمات با کیفیت است.

کارشناس مسؤول بهداشت خانواده کرمانشاه ادامه داد: امسال با توجه به بحران کرونا، مهمترین وظیفه همکاران ماما فعال در سیستم بهداشت در زمینه غربالگری این بیماری بود بطوریکه 12 هزار ماما در کشور به عنوان مراقبت سلامت حدود 25 میلیون ایرانی را غربالگری کردند.

وی با اشاره به فعالیت‌های ماما‌های کشور همگام با پرستاران در بخش درمان در این ایام، تصریح کرد: تا به امروز در بحث کوید 19 در کشور سه شهیده مامایی و حدود 200 ماما مبتلا داشته‌ایم.

وی در توضیح فعالیت‌های سال گذشته ماماها در حوزه بهداشت شهرستان کرمانشاه، خاطرنشان کرد:  75 پایگاه شهری و 18 مرکز روستایی در شهرستان کرمانشاه داریم.

انجام حدود 21 هزار و 753 مورد مراقبت پیش از بارداری،  12 هزار و 666 مورد تشکیل پرونده بارداری، 165 هزار و 601 مورد غربالگری سرطان سینه، 7 هزار و 681 مورد پیگیری مادران پرخطر در بیمارستان‌ها( یا به صورت تلفنی یا مراجعه به درب منزل) و  9 هزار و 943 مورد مراجعه به درب منزل،  اعزام 447 تیم سیار به مناطق صعب‌العبور بخشی  از خدمات انجام شده ماماها حوزه بهداشت شهرستان کرمانشاه است که اقبالی در این گفت‌وگو از آن یاد کرد.

وی به مشارکت چشمگیر ماماها  کرمانشاه در بحث غربالگری کرونا اشاره کرد و گفت: 6 هزار و 570 مورد غربالگری توسط ماما‌ها شهرستان انجام شده است.

اقبالی تصریح کرد: نقش ماماها در کلاس‌های آمادگی برای زایمان که عملا سبب پایین آمدن درصد سزارین به تبع کاهش مرگ ومیر مادران باردار که به‌عنوان یک شاخص توسعه محسوب می‌شود، بسیار بسزایی است.

وی اضافه کرد: حدود یک‌هزار و 682 مورد مادر طی هشت جلسه در این کلاس‌ها شرکت کرده‌اند تا با آموزش دادند تلاش‌های لازم برای ترویج  زایمان طبیعی و کاهش مرگ و میر مادران باردار انجام شود.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: سلامت کرمانشاه خانواده روز ماما غربالگری فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۸۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت پنج هزار خانواده اصفهانی در طرح تبدیل زباله میوه و سبزی به خشکاله

مدیر عامل انجمن محافظان طبیعت شاد گفت: پنج هزار خانواده اصفهانی زباله صفر دارند و در طرح تبدیل زباله میوه و سبزیجات و صیفیجات یاریگر این انجمن هستند.

رسول حیدری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: این انجمن با همکاری شهرداری از سوم تا نهم اردیبهشت ماه در مدارس مناطق مختلف اصفهان در راستای فعالیت محیط زیستی و ساخت زیربنای فرهنگ‌سازی و مهارت سازی در کودکان، با روشی کاملا جذاب و در قالب بازی، نحوه تبدیل زباله میوه و سبزی به خشکاله را برای جلوگیری از تولید شیرابه و تخریب محیط زیست به دانش آموزان آموزش می دهد.

وی با اشاره به جشنواره ۳۶۵ غذای گیاهی سالم که روز جمعه (امروز) در چهارباغ عباسی برگزار شد، ادامه داد: این جشنواره بزرگترین جشنواره غذایی گیاهی در خاورمیانه است که امروز از ساعت ۱۶ تا ۱۹ در اصفهان برگزار شد که در آن تابلوهای تهیه شده با پوسته های میوه و سبزی و صیفی به معرض نمایش درآمد.
به گفته وی، همایش و سخنرانی به همراه اجرای غرفه های تغذیه سلامت در هفته جاری از ساعت ۱۶ تا ۱۹ در جاده سلامت اصفهان برگزار می شود.
مدیر عامل انجمن محافظان طبیعت شاد افزود: روزانه حدود ۴۰ تن زباله در کشور تولید و تنها حدود هشت درصد این زباله ها بازیافت می شود.
وی خاطرنشان کرد: روزانه حدود یک هزار تن زباله در اصفهان تولید می شود.
حیدری گفت: ۶۰ تا ۷۰ درصد زباله ها را شیرابه و رطوبت تشکیل می دهد و دو سوم حجم زباله‌ها با خشک کردن پوست میوه ها و ته مانده سبزیجات، کاهش پیدا می‌کند.
مدیر عامل انجمن محافظان طبیعت شاد با بیان اینکه این انجمن آمادگی لازم برای جمع آوری خشکاله ها را در سراسر اصفهان دارد اظهار داشت: خشکاله میوه و سبزی منبع غذایی خوبی برای خوراک دام ها محسوب می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • افتتاح کارگاه کامپیوتری هنرستان فنی شهید شکاری مراغه
  • ایمن‌سازی کرمانشاه ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
  • روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه + تاریخ، معرفی رشته مامایی و بازار کار
  • بیش از ۹۰۰ هزار نفر، زیر پوشش غربالگری سلامت قلب
  • اعلام زمان برگزاری آزمون غربالگری درون دانشگاهی شانزدهمین المپیاد علمی وزارت بهداشت
  • مشارکت پنج هزار خانواده اصفهانی در طرح تبدیل زباله میوه و سبزی به خشکاله
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم کاهش چشمگیر داشته است
  • امکانات حوزه سلامت خوشاب فقط برای ۲۵ درصد جمعیت کفایت می‌کند
  • برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور