Web Analytics Made Easy - Statcounter

حبیب جهان ساز رئیس سازمان چای در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از برداشت برگ چین اول برگ سبز چای خبر داد و گفت: امسال برداشت برگ سبز چای به سبب بارندگی‌های اخیر با کمی تاخیر در چند روز گذشته آغاز شد.

او افزود: تاکنون ۱۳۳ تن برگ سبز چای از چایکاران ۲ استان‌گیلان و مازندران خریداری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهان ساز قیمت خرید تضمینی هر کیلو برگ سبز چای درجه یک را ۴ هزار و ۶۰۰ تومان و درجه دو را ۳ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام کرد.

رئیس سازمان چای ادامه داد: با وجود شرایط مساعد اقلیمی پیش‌بینی می‌شود که امسال ۱۳۵ هزار تن برگ سبز چای تولید شود که از این میزان ۳۰ هزار تن چای خشک استحصال می‌شود.

جهان ساز با اشاره به اینکه ۳۰ درصد چای مورد نیاز کشور از تولید داخل تامین می‌شود، بیان کرد: بنابر آمار، سالیانه ۱۰۵ هزار تن چای مورد استفاده قرار می‌گیرد که ۳۰ درصد این میزان از تولید داخل و مابقی از واردات تامین می‌شود.

واردات ۷۵ هزار تن برگ سبز چای در سال گذشته

رئیس سازمان چای درباره آخرین وضعیت واردات چای در سال ۹۸ گفت: اگر چه آمار دقیق واردات را وزارت صمت باید اعلام کند، اما بنابر آمار غیر رسمی سال گذشته حدود ۷۰ تا ۷۵ هزار تن چای وارد کشور شده است.

او میزان واردات چای را تابع نوسان نرخ ارز و قیمت خرید تضمینی اعلام کرد و افزود: با توجه به اعلام قیمت خرید تضمینی مناسب و احیای بخشی از باغات رها شده پیش‌بینی می‌شود که امسال نیاز به واردات تا حدودی کاهش یابد.

جهان ساز در پایان تصریح کرد: امسال اعلام نرخ خرید تضمینی رضایت چایکاران را جلب کرده است که این امر در افزایش کمیت و کیفیت تولید تاثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: چای سبز تولید چای برگ چای واردات چای خرید تضمینی برگ سبز چای جهان ساز هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۸۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بمپور گفت: کار برداشت گندم از دهه سوم فروردین ماه در شهرستان بمپور آغاز و تا اواسط خرداد ادامه خواهد یافت.
وی افزود: مهمترین ارقام کشت شده در منطقه مهرگان، سیروان، سارنگ و نارین است.
هودیانی گفت: بیش از ۳۰ دستگاه کمباین کار برداشت گندم آبی از سطح ۳۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی بخش‌های مرکزی و کلاتان برعهده خواهند داشت.
وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۱۱ هزار تن محصول گندم برداشت شود، افزود: امسال با هدف حمایت از کشاورزان صددرصد اراضی گندم در بمپور بصورت قراردادی کشت شده و بیش از هزار نفر در کار کاشت، داشت و برداشت گندم در بمپور مشغول به کار هستند.
بمپور از شمال به بخش بزمان شهرستان ایرانشهر، از مشرق به شهرستان سرباز و از جنوب به شهرستان نیک‌شهر و از مغرب به شهرستان دلگان محدود می‌شود.

دیگر خبرها

  • توقف واردات گوشت مرغ؛ خرید هیچ محدودیتی ندارد
  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • آخرین وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران/ آغاز چین بهاره از روزهای آینده
  • یک گرم چای سنواتی هم تاکنون در چرخه مصرف قرار نگرفته است
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان
  • چای سنواتی تاکنون در چرخه مصرف قرار نگرفته است
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد