Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@22:40:43 GMT

در فارس ۳۰۰ تیم واکنش سریع برای مقابله با کرونا فعال است

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۲۸۵۳۹

در فارس ۳۰۰ تیم واکنش سریع برای مقابله با کرونا فعال است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اهمیت خدمات تیم های واکنش سریع گفت: از هنگام شیوع کرونا ۳۰۰ تیم واکنش سریع، در قالب گروه‌های سه نفره در دانشگاه علوم پزشکی شیراز سازماندهی شده اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز،عبدالرسول همتی در حاشیه بازدید اعضای هیات رییسه دانشگاه ار مرکز بهداشت شهدای انقلاب شیراز افزود: تیم های واکنش سریع  شامل کارشناس بهداشت محیط، کارشناس بیماری ها و کارشناس سلامت روان است که به محض مثبت شدن موردی از بیماری کرونا ، این تیم ها به منزل افراد مبتلا مراجعه کرده و اقدامات لازم را در مورد قرنطینه انجام می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: همچنین پیگیری و انجام اقدامات لازم در مورد افراد در تماس با مبتلایان، دیگر ماموریت تیم های واکنش سریع  در این ایام بوده است.

همتی نقش تیم های واکنش سریع دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مراکز ۱۶ ساعته را که در سطح کشور موفق بوده، در پیشگیری از شیوع کرونا به سزا دانست و ادامه داد: یکی از موفقیت ها در مقابله با کرونا، شناسایی به موقع مبتلایان پیش از شدت یافتن بیماری و پایین بودن آمار مرگ و میر مبتلایان است.

به گفته معاون بهداشت دانشگاه، تیم های واکنش سریع دانشگاه از ابتدای شیوع کرونا در استان فارس ، در بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ ماموریت شرکت داشته اند.

همتی همچنین از انجام مرحله دوم غربالگری کرونا در استان فارس خبر داد و اظهار کرد: تاکنون در این مرحله، سلامت ۹۱ درصد جمعیت گروه هدف، شامل بیش از سه میلیون نفر از جمعیت استان غربالگری شده است.

وی ادامه داد: مراقبان سلامت و بهورزان با برقراری تماس با جمعیت هدف، اطلاعات افراد را ثبت کرده و راهنمایی های لازم را ارائه می کنند.

معاون بهداشت دانشگاه گروه هدف این مرحله را افراد بالای ۱۵ سال و افراد بالای ۶۰ سال با اولویت بیماری های زمینه ای مانند دیابت و فشارخون، بیماری های تنفسی، مادران باردار، نقص سیستم ایمنی بدن، توده بدنی بالای ۴۰ و یا مصرف کنندگان داروهای ضدسرطان اعلام کرد و یادآور شد: پس از بررسی سلامت گروه هدف، در صورت نیاز افراد به پزشکان خانواده و یا مراکز ۱۶ ساعته ارجاع داده می شوند که امید است مردم در این زمینه مشارکت و همکاری داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شیراز سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تیم های واکنش سریع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۸۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز/ عین‌الهی: وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است!

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در واکنش به مسمومیت الکلی جمعی از پزشکان در شیراز گفت: ما انتظارمان این است وقتی دانشمندان و عالمانی داریم که خودشان عوارض را می‌بینند خودشان به آن عوامل استناد کنند، به آن عمل هم بکنند. وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است.

بهرام عین‌الهی درباره مسمومیت الکلی اخیر برای جمعی از پزشکان در شیراز گفت: کلا در علم پزشکی مصرف ۲ دو چیز را همه عالمان پزشکی انکار می‌کنند و من هم جدا از مسائل شرعی صحبت می‌کنم. امروزه می‌گویند بسیاری از بیماری‌ها ناشی از مصرف سیگار است و می‌گویند تقریبا تمام اعضای بدن می‌تواند از مصرف سیگار دچار عارضه شود و متاسفانه می‌بینیم بعضی‌ها سیگار می‌کشند و بعضی‌ها خودشان ممکن است جزو پزشکان باشند، الکل هم همین طور است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: الکل هم جدا از مسائل شرعی از نظر پزشکی یکی از عواملی است که بسیاری از بیماری ها را ایجاد می‌کند، به خصوص می‌تواند در کبد عوارض بسیار زیادی داشته باشد. در رشته خود ما که چشم پزشکی هستیم؛ الکل‌هایی که استاندارد نیستند و ناخالص هستند باعث کوری می‌شوند که به آن الکل متانول می‌‌گویند در واقع الکل چوب این کار را انجام می دهد.

وی با بیان این که ما انتظارمان این است وقتی دانشمندان و عالمانی داریم که خودشان عوارض را می‌بینند خودشان به آن عوامل استناد کنند، عنوان کرد: وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است. بنابراین نه تنها در مورد جامعه پزشکی بلکه درباره مردم هم استفاده از الکل می‌تواند عوارض بسیار زیادی ایجاد کند، عمر افراد را کوتاه می‌کند و می‌تواند بیماری‌هایی را در درازمدت داشته باشد، به خصوص بیماری کبدی را  می‌تواند به وجود بیاورد که آینده بدی را رقم بزند.

عین‌الهی با اشاره به این‌‌که وزارت بهداشت وظیفه‌اش این است که اطلاع‌رسانی کند، گفت: وزارت بهداشت می‌تواند بگوید این عوارض وجود دارد، ولی حالا اگر کسی سیگار می‌کشد ما عوارضش را می‌گوییم، انتخاب خودش است، الکل هم همین است و ما حتما می‌گوییم مردم عزیزمان استفاده نکنند برای این‌که عوارض درازمدتی دارد.

دیگر خبرها

  • برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی و مقابله با بیماری های هاری و وبا در شهرستان میاندوآب 
  • ارزیابی آمادگی ۴۰۰۰ خانوار قزوینی برای مواجهه با مخاطرات
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان از امروز
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان با شعار «دهان دریچه سلامت» از امروز
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز/ عین‌الهی: وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است!
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت الکلی پزشکان
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت پزشکان در شیراز
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز