Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@00:19:38 GMT

صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی کردستان به 53 مورد رسید

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۲۸۵۹۴

صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی کردستان به 53 مورد رسید

ایسنا/کردستان مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی گفت: صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی کردستان با یک هزار و 526 عضو به 53 مورد رسید.

محمد جعفر نگهدار در نشست با همکاران ترویج با رئیس سازمان،اظهار کرد: تا کنون یک هزار و 526 عضو 53 صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی کردستان 12 میلیارد و 800 میلیون ریال سرمایه گذاری کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه هر صندوق حدود ۲۵ تا ۳۰ نفر عضو فعال دارد، افزود: این صندوق در افزایش معیشت خانواده‌ها و بانوان روستایی بسیار موثر بوده است.

نگهدار با بیان اینکه این صندوق‌ها ماهیت توسعه‌ای دارند، بیان کرد: برای اولین بار در کشور استان کردستان موفق شده با تجمیع ۲۲ مورد از این صندوق ها، صندوق استانی حمایت از فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی را تشکیل دهد.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی کردستان نتیجه تجمیع این صندوق‌ها را تشکیل شدن یک شرکت نیم خصوصی اعلام کرد و افزود: سهم دولت در این شرکت ۴۹ درصد و سهم زنان ۲۲ روستای این استان از این شرکت ۵۱ درصد است.

وی ذکرکرد: اداره رسانه‌های ترویجی در سال گذشته اقدام به تولید و پخش چهار برنامه تلویزیونی 15دقیقه ای در قالب برنامه ریگا و تولید و پخش 172 برنامه رادیویی 15 دقیقه‌ای و 2 هزار و 580 دقیقه ساختار پیامی کلامی با موضوعاتی از قبیل زراعت، باغبانی، دام و طیور و مکانیزاسیون توزیع شده است.

نگهدار خاطرنشان کرد:  در سال گذشته بیش از 14 هزار نفر روز دوره‌های مهارتی و بیش از 16 هزارو 300 نفر روز دوره و کارگاه  های ترویجی برای بهره براران بخش برگزار کرده‌ایم.

وی یادآور شد: در سال گذشته برای 185 هزار و 714  نفر بهره بردار، آموزش های انفرادی توسط کارشناسان مستقر در پهنه های کشاورزی ارائه شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کشاورزی استانی اقتصادی زنان روستايي زنان روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۸۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور ۲۰ اردیبهشت به قم سفر می‌کند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، سیدمحمد آقامیری، استاندار قم امروز در جلسه شورای اداری استان با اشاره به سفر رئیس جمهور به قم در روز بیستم اردیبهشت جاری، گفت: در قالب سفر دوم رییس جمهور با تصویب مصوبات متعدد تلاش خواهیم کرد تا بخشی از کمبود اعتبارات موجود را برطرف کنیم.

وی با تاکید بر اینکه پیگیری مصوبات سفر دور نخست طی سفر دوم ریاست‌جمهوری دنبال خواهد شد، افزود: ۶۴ درصد مصوبات سفر دور اول رییس جمهور اجرایی شده و ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از مجموع چهارهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارات سفر دور اول جذب شده‌است.

استاندار قم ادامه داد: اولویت سفر دوم رییس جمهور به استان‌ها، تصویب اعتبارات جدید برای تکمیل مصوبات و طرح‌های نیمه‌تمام دور نخست سفرهاست و در خصوص تعیین اولویت و پروژه‌ها نیز استان‌ها اختیارت چندانی ندارند.

وی افزود: تکمیل و بهره‌برداری از مونوریل و فرودگاه ۲ طرح اولویت‌دار دولت سیزدهم در استان قم است و با اقدامات انجام شده هم اینک مشکل حقوقی فرودگاه و تامین برق مونوریل قم، حل شده‌است.

آقامیری با اشاره به نظارت بر ادارات دولتی تصریح کرد: یک تیم ۳۰ نفره با هماهنگی استانداری به‌صورت مرتب و نامحسوس عملکرد ادارات و مدیران را رصد و پایش می‌کنند و نقاط ضعف و کم‌کاری را گزارش می‌دهند.

وی با اشاره به نزدیکی به فصل گرم سال، اضافه کرد: با دستگاه‌هایی که در موضوع مصرف انرژی عملکرد درستی نداشته باشند، برخورد خواهیم کرد.

آقامیری همچنین گفت: فساد خط قرمز مجموعه مدیریت استان است و هیچگونه مماشاتی با انواع فساد اداری، مالی و ... نکرده و برخورد قاطعانه می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • آغاز واردات میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق مریوان
  • صندوق حمایت از ورزش حرفه‌ای در کردستان راه اندازی می شود
  • راه‌اندازی صندوق حمایت از ورزش حرفه‌ای در کردستان
  • صندوق حمایت از ورزش حرفه‌ای در کردستان راه‌اندازی می‌شود
  • راه‌اندازی صندوق حمایت از ورزش حرفه‌ای در کردستان 
  • رئیس‌جمهور ۲۰ اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • روستایی در مریوان که میزبان لک لک های مهاجر است + فیلم و تصاویر
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی
  • سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی منجر به نابودی زمین می‌شود
  • تمامی نیروهای امدادی خدماتی گروه های جهادی و مردمی در مناطق سیل زده پای کار بودند