Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-30@14:05:30 GMT

ارتباط دانشگاه با صنعت بیشترین تأثیر را در جهش تولید دارد

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۲۸۶۹۰

ارتباط دانشگاه با صنعت بیشترین تأثیر را در جهش تولید دارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان گفت: «ارتباط دانشگاه با صنعت بیشترین تأثیر را در جهش تولید خواهد داشت و در کنار آن استادان در بخش پژوهش، آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها نقش مؤثری در جهش تولید دارند.»

حجت‌الاسلام فرج‌الله براتی در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا، درباره بایدها و نبایدهای تحقق فرمایش رهبری در واقعیت‌بخشی جهش تولید اظهار کرد: «با توجه به اینکه سال جدید با عنوان سال جهش تولید مزین شده است، مهم‌ترین اقدام و هدف دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان، تولید محصولات دانش‌بنیان بوده و لازمه آن ارتباط دانشگاه با صنعت است و اینکه مسائل پژوهشی در اختیار صنعت قرار گیرد تا در تولید جهش قابل توجه داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی افزود: «یقیناً با اراده همکاران و اقداماتی که در گذشته در ارتباط با صنعت و بومی‌کردن صنایع انجام شده بود، می‌توانیم کاری کنیم که هم استقلال در تولید سرعت بگیرد و هم سرعت تولید افزایش یابد.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان ادامه داد: «به‌دلیل شیوع بیماری کرونا، کمی از سرعت اقدامات کاسته شد؛ اما تفاهم‌نامه‌های خوبی به‌ویژه با فولاد خوزستان داشتیم و در نخستین زمانی که فاصله‌گذاری اجتماعی پایان یابد، جلسات آن ادامه خواهد یافت؛ چراکه ارتباطات بسیار خوبی با صنایع فولاد برقرار کرده‌ایم.»

براتی در پاسخ به این پرسش که کدام بخش از ظرفیت‌های دانشگاه می‌تواند به تحقق جهش تولید بیشترین کمک را داشته باشد، عنوان کرد: «بدون شک ارتباط با صنعت بیشترین تأثیر را در جهش تولید خواهد داشت و در کنار آن استادان ما به‌ویژه در بخش پژوهشی، آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها، طرح‌های پژوهشی به‌ویژه ساخت تجهیزات و ... می‌توانند نقش مؤثری در جهش تولید داشته باشند.»

وی بیان کرد: «موظفیم در راستای فرمایش‌های رهبری حرکت کنیم و در این راستا مراکز دانش‌بنیان در همکاری با فولاد خوزستان می‌توانند وظیفه ساخت تجهیزات را برعهده بگیرند.»

مشکل مالی به‌دلیل نیاز به هزینه‌های اولیه برای اجرای طرح‌ها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان خاطرنشان کرد: «در حوزه مالی با مشکل مواجهیم به‌دلیل اینکه برای اجرای طرح‌های خود نیاز به هزینه‌های اولیه داریم؛ خوشبختانه در دوران مدیریت جدید استادان همراهی بیشتری در طرح‌های دانش‌بنیان دارند و متوجه شده‌اند که ورود به حوزه‌های پژوهشی به نفع خودشان و استان خوزستان است.»

انتهای پیام/4103/4062/

منبع: آنا

کلیدواژه: طرح های پژوهشی کرونا دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان ارتباط با صنعت ارتباط دانشگاه با صنعت بخش پژوهشی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان جهش تولید دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان جهش تولید طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۸۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ۱۲ اردیبهشت در قم برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، یعقوب نوروزی، مسئول برگزاری این کنفرانس روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: ما در راستای تحقق شعار سال به دنبال افزایش استفاده از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی اساتید و دانشجویان هستیم و اعتقاد داریم که برگزاری همایش‌ها و کنفرانس‌های تخصصی در رشته‌های مختلف علمی، به طور حتم عامل مهمی برای رسیدن به این هدف است.

وی افزود: کنفرانس فیزیک بنیادی ایران نیز با همین هدف در دانشگاه قم برگزار می‌شود و ما این روند را به صورت مستمر در سال جاری ادامه خواهیم داد،‌ به نحوی که تا پایان سال حداقل در هر ماه شاهد برگزاری یک همایش ملی مهم در رشته‌های مختلف علمی در دانشگاه قم خواهیم بود.

مسئول کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ادامه داد: دانشگاه قم بر اساس رسالت علمی و پژوهشی خود با سایر دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور و بسیاری از دانشگاه‌های معتبر خارجی همکاری دارد و ما تلاش می‌کنیم با استفاده از ظرفیت‌های علمی این دانشگاه در همه حوزه‌های مورد نیاز کشور، یافته‌های پژوهشی کاربردی را ارائه دهیم.

همچنین در این نشست،‌ دبیر اجرایی کنفرانس فیزیک بنیادی ایران، گفت: برای برگزاری این کنفرانس از مدت‌ها قبل، طرح نوشته و اعضای کمیته‌های علمی و اجرایی مشخص شدند،‌ همزمان با نهادهای تخصصی این موضوع همچون انجمن فیزیک ایران نیز مکاتبات و هماهنگی‌های لازم صورت پذیرفت.

سید وحید موسوی افزود: در ادامه اقدام‌های لازم برای کسب اعتبار علمی مورد نظر کنفرانس انجام و سایت و پوستر آن طراحی شد، در ادامه کار ثبت نام از متقاضیان صورت پذیرفت و ما در روز همایش میزبان ۱۶۰ شرکت کننده به صورت حضوری و مجازی خواهیم بود.

وی ادامه داد: ۲۰ مقاله تخصصی به این کنفرانس رسیده‌است که پس از انجام ارزیابی‌های لازم، ۲ مقاله از سوی نویسندگان آن به صورت سخنرانی و چهار مقاله نیز به صورت پوستر ارائه می‌شود. همچنین در این کنفرانس که با حضور استاد مهدی گلشنی(فیزیک‌دان و نظریه‌پرداز برجسته ترتیب می‌یابد) علاوه بر ارائه مقالات شاهد ۱۰ سخنرانی از سوی اساتید برجسته فیزیک خواهیم داشت.

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی فعال به خوزستان
  • ابراز نگرانی سازمان ملل از اقدامات پلیس آمریکا در برخورد با دانشجویان
  • قطار ارتباط دانشگاه با صنعت به سرعت پیش می‌رود
  • معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • رویداد صدرا با حضور ۶۰ شرکت در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا آغاز شد
  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ۱۲ اردیبهشت در قم برگزار می‌شود
  • تربیت نیروی ماهر در گرو ارتباط دانشگاه و صنعت
  • ارتباط صنعت و دانشگاه، هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای
  • ثبت بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تردد بین استانی در خوزستان
  • گردهمایی بزرگ تاریخ علم