Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین سازمان بازرسی کل کشور و پژوهشگاه قوه‌قضاییه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن درویشیان و حجت‌الله علم‌الهدی برگزار شد. تاریخ انتشار: 12:51 - 15 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۱۷۹۲۲ خبرگزاری میزان - مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین سازمان بازرسی کل کشور و پژوهشگاه قوه‌قضاییه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن درویشیان و حجت‌الله علم‌الهدی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  حجت‌الاسلام و المسلمین درویشیان ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه رحمت و برکت و مغفرت خطاب به رییس پژوهشگاه قوه‌قضاییه اظهار داشت: مسئولیت جنابعالی از جمله مسئولیت‌های خطیر، ضروری و محوری قوه قضاییه است و حتماً توفیق یک دستگاه با اقدامات علمی پژوهشی آن ارتباط دارد و قوه‌قضاییه نیز از این مسئله مستثنی نیست.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به دیدگاه‌های آیت‌الله رییسی مبنی بر انجام اقدامات و وظایف مبتنی بر پژوهش و تحقیق گفت: سازمان بازرسی کل کشور یکی از دستگاه‌های تاثیرگذار قوه‌قضاییه محسوب می‌شود و حتماً با توجه به گستردگی وظایف آن، بیشتر از سایر بخش‌های قوه‌قضاییه نیازمند کار پژوهشی است، چراکه فعالیت برخی سازمان‌ها محدود است، اما تنوع و تکثر وظایف سازمان بازرسی و حوزه اختیارات آن به گستردگی همه نهاد‌های دولتی و عمومی کشور است.

‏ ‏وی با اشاره به جایگاه ویژه سازمان بازرسی نزد ریاست قوه‌قضاییه در دوره تحولی گفت: با توجه به این که نقش فراتری نسبت به گذشته برعهده سازمان گذاشته شده، بیشتر از قبل و بیشتر از مجموعه‌های دیگر نیاز به اقدامات پژوهشی و تحقیقی داریم.   بیشتر بخوانید: بخشی از ساختار سازمان بازرسی در راستای تحقق شعار سال اصلاح شد/ حذف ضوابط زائد و تسریع در صدور مجوز‌های لازم در رابطه با ایجاد واحد‌های تولیدی
حجت‌الاسلام درویشیان با بیان اینکه اگر در هر اقدام و برنامه پیوست پژوهشی موجود نباشد حتماً آن هدف محقق نخواهد شد، تصریح کرد: پژوهش‌هایی که انجام می‌شود باید بر افزایش کیفیت فعالیت‌های سازمان ملموس باشد، در برهه کنونی نیازمند اقداماتی هستیم که کیفیت کار سازمان را افزایش دهد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه گفت: تفاهم‌نامه همکاری مشترک شما با دیگر بخش‌های قوه قضاییه منحصر به همان بخش است، اما با توجه به اینکه سازمان بازرسی ناظر بر تمام دستگاه‌های اجرایی، دولتی و عمومی است و ما آسیب‌ها و مشکلات آن‌ها را واکاوی می‌کنیم، مطالعات پژوهشی شما می‌تواند در دیگر حوزه‌ها نیز تاثیرگذار باشد و ما برای چنین همکاری مشترکی آمادگی داریم و ظرفیت آن در سازمان وجود دارد.

این عضو شورای عالی قضایی به رییس پژوهشگاه قوه قضاییه توصیه کرد در خصوص حقوق عامه با توجه به اینکه در نظام قضایی و دادرسی عنوان جدیدی است و همچنین در خصوص پیشگیری از وقوع جرم و نحوه مواجهه بخش‌های مختلف قوه قضاییه با فضای مجازی، مطالعات پژوهشی انجام و سهم هر کدام از دستگاه‌ها در این باره معین شود.

فرزاد مخلص‌الائمه معاونت برنامه‌ریزی و امور مجلس سازمان بازرسی کل کشور نیز با اشاره به وجود تیم جوان، باسواد و باتجربه کافی و ارزشی در پژوهشگاه قوه قضاییه اظهار داشت: پژوهش در این دوره هم به علت انجام تکالیف دوره تحولی و هم در جریان انجام ماموریت‌های ذاتی بیش از پیش احساس می‌شود و بر همین اساس نیازمند همکاری با مجموعه‌های پژوهشی برون سازمانی هستیم که مقدمات آن فراهم شده و امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک با پژوهشگاه قوه‌قضاییه نیز چهارمین تفاهم‌نامه همکاری مشترک با مجموعه‌های پژوهشی در این مقطع است؛ البته پیش از این نیز در انجام ماموریت‌ها سابقه همکاری با مجموعه‌های پژوهشی را داشتیم که تجارب موفقی بود. البته پژوهشگاه قوه قضاییه این امتیاز و ویژگی را دارد که جزو مجموعه دستگاه قضاست.

وی با تاکید بر انجام کار مشترک بین سازمان بازرسی و پژوهشگاه قوه قضاییه گفت: ما در سازمان بازرسی بدنه پژوهشی مستقلی تحت نظر مستقیم ریاست سازمان داریم و مرکز پژوهش و مطالعات مبارزه با فساد سازمان نسبت به دیگر مراکز مشابه فاصله بسیار زیادی در تولید محتوا دارد.

معاون برنامه‌ریزی و امور مجلس سازمان با بیان اینکه پژوهش و بازرسی در کلیت از این منظر که هر دو به دنبال حل مسئله هستند شباهت دارند البته در روش‌ها و تکنیک‌ها متفاوت‌اند، گفت: همه اقدامات سازمان بازرسی پژوهشی است و حتی زمانی که یک فساد مالی را ردیابی می‌کنیم یک پژوهش میدانی انجام می‌شود.

در پایان نیز فرزاد مخلص‌الائمه معاون برنامه‌ریزی و امور مجلس سازمان بازرسی و حامد نیکونهاد سرپرست معاونت پژوهشی پژوهشگاه قوه‌قضائیه تفاهم‌نامه همکاری مشترک را امضا کردند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سازمان بازرسی کل کشور پژوهشگاه قوه قضاییه تفاهم نامه همکاری مشترک پژوهشگاه قوه قضاییه سازمان بازرسی کل کشور حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۹۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان اظهار کرد: برپایی نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران فرصت مغتنمی برای تقویت فعالیت‌های اقتصادی به ویژه صادرات با معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌های موجود کشور و به تبع استان در این عرصه بود.

علی نوری اضافه کرد: تیم اقتصادی استانداری کردستان با همراهی بخش خصوصی به ویژه اتاق بازرگانی سنندج در این نمایشگاه ظرفیت‌های استان در بخش‌های مختلف به ویژه کشاورزی، صنعت و معدن و گردشگری را به هیات‌های تجاری معرفی کردند.

وی ادامه داد: در مدت برپایی نمایشگاه، تفاهم نامه همکاری اقتصادی با اتاق‌های مشترک بازرگانی ایران و ترکمنستان، ایران و روسیه در حوزه آبزیان و صادرات انواع آبمیوه و دلستر منعقد شد.

نوری بیان کرد: تفاهم نامه همکاری اقتصادی و منعقد شده بین کردستان و اتاق مشترک ایران و ارمنستان در حوزه صادرات محصولات شاخص کشاورزی و معرفی ظرفیت‌های پتروشیمی با محوریت صادرات است.

وی اظهار کرد: با اتاق مشترک بازرگانی ایران و کویت هم در حوزه صادرات محصولات شاخص کشاورزی و صنایع دستی استان و مصالح ساختمانی و بخش معدن تفاهم‌نامه همکاری اقتصادی منعقد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: افزون بر انعقاد تفاهم نامه در چند روز برپایی این نمایشگاه با مسئولان کشوری هم دیدار‌هایی داشتیم و در آن به بیان نیاز‌ها و مطالبات و استعداد‌های استان پرداختیم.

استاندار کردستان هم در سومین روز از برپایی نمایشگاه اکسپو۲۰۲۴ تهران به همراه هیاتی از مدیران استان از این نمایشگاه بازدید کرد.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) از روز شنبه هشتم تا چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت ماه جاری در نمایشگاه بین المللی تهران برپا بود.

در این نمایشگاه پنج روزه، محصولات و دستاورد‌ها در حوزه‌های مختلف صنعتی و کشاورزی در هفت گروه کالایی از جمله صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت، فرش و صنایع‌دستی و گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، محصولات شیمیایی، آرایشی و بهداشتی، صنعت ساختمان و خدمات فنی-مهندسی و پتروشیمی عرضه شد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه جامع فرهنگی تهران - باکو مجدد امضا شود
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی
  • تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت نفت و گاز اروندان و اداره‌ کل شیلات خوزستان امضا شد
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • ایران و روسیه در حوزه دفاتر اسناد رسمی تفاهم نامه امضا کردند
  • امضا تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی تفاهم‌نامه‌های همکاری امضا می‌کند
  • سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد