Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، کمال مرادی دبیر کل این مجمع به مکاتبه صورت گرفته در این خصوص اشاره کرد و افزود: شهرداریها علیرغم وقوع بحران شیوع ویروس کرونا با دریافت وام و تسهیلات بانکی و همچنین انتشار اوراق مشارکت مانع از ایجاد وقفه در ارایه خدمات شهری و پیشبرد برنامه های رفاه اجتماعی و طرح های توسعه شهروندی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرادی با بیان اینکه در نتیجه ی این امر در  حال حاضر شهرداریها با انباشت و تاخیر در بدهی ناشی از تسهیلات، وام و اصل سود اوراق مشارکت به بانک ها به ویژه بانک شهر مواجه می باشند افزود: خوشبختانه با تدبیر دولت در بند "و" تبصره 5 قانون بودجه سال 99 کل کشور ظرفیت لازم و امکان تهاتر مطالبات قانونی شهرداریها از سازمانها و دستگاههای اجرایی دولت و متقابلا بدهی شهرداریها به بانکها به نحو مقتضی فراهم شده است .

دبیر کل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران به تشریح درخواست شهرداریها از رئیس جمهور در این نامه پرداخت و افزود: در این مکاتبه از رئیس جمهور درخواست شده است در جهت کمک به حل مشکلات مالی شهرداریها و کاهش بدهی آنها به بانکها دستور مساعدت بانک مرکزی ، وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان مدیرت و برنامه ریزی کشور جهت تخصیص اعتبارات لازم مورد اشاره در قانون بودجه برای تسویه بدهی شهرداریها به بانک های عامل به ویژه بانک شهر از طریق تهاتر صادر شود.

وی در ادامه اظهار داشت : خوشبختانه رئیس جمهور با نگاه مثبت به حل مشکلات مالی شهردرایها در این بحران به وجود آمده در نامه های جداگانه به رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر اقتصاد و دارایی دستور لازم در این زمینه را صادر کرد.

موافقت دولت با صدور مجوز انتشار اوراق مشارکت شهرداریها

مرادی همچنین از مکاتبه این مجمع با معاون اول رئیس جمهور و دستور مساعد دکتر اسحاق جهانگیری به بانک مرکزی در این زمینه خبر داد و افزود: از سوی دیگر شهرداران کلانشهرها به منظور حل مشکلات مالی شهرداریها از معاون اول رئیس جمهور خواستار تمدید مهلت زمان تکمیل مدارک و معرفی بانک های عامل جهت صدور مجوز انتشار اوراق مشارکت شهرداری ها با توجه به مشکلات ایجاد شده برای نظام اداری کشور بر اثر شیوع ویروس کرونا حداقل تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری شده بودند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: رئیس جمهور بانک تهاتر شهرداری ها تسویه بدهی ها اوراق مشارکت رئیس جمهور بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۹۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق شعار سال در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان اصفهان

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران گفت: در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان شعار سال که بر مشارکت مردمی تاکید دارد، تحقق پیدا می‌کند و در حل مسائل علاوه بر استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان، مشارکت بیشتری را در حل مسائل ترافیکی شهر طلب می‌کنیم.

پوریا محمدیان‌یزدی با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سه سال پیش رهبر معظم انقلاب نام سال را متناسب با حمایت دانش‌بنیان‌ها تعیین کردند و بر آن اساس مجموعه‌های مختلفی تلاش کردند تا بتوانند شعار سال را محقق کنند.

وی با بیان اینکه مجموعه شهرداری اصفهان به‌طور جدی برای لبیک به این اقدام وارد عمل شد، افزود: در این راستا سال ۱۴۰۱ تفاهم‌نامه‌ای منعقد شد و در سال ۱۴۰۲ اولین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان را برگزار کرد و توانست تمام شرکت‌های فعال در حوزه حمل‌ونقل هوشمند را کنار یکدیگر جمع کند.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران با بیان اینکه سال گذشته از برگزاری نمایشگاه در محیط دانشگاهی و اجرا بازخورد خوبی گرفتیم، ادامه داد: همکارانم در مجموعه شهرداری اصفهان تصمیم گرفتند مجدد این نمایشگاه را برگزار کنند، البته شهرداری مشهد سال گذشته مشارکت خوبی داشت و در این دوره نیز از مجموعه شهرداری، دو سازمان اتوبوسرانی و شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد که بیشترین مهندسی معکوس و بهره‌وری را داشتند، محور نمایشگاه شدند و سایر سازمان‌ها نیز در این نمایشگاه مشارکت کردند.

محمدیان تصریح کرد: از ویژگی‌های خوب دومین دوره نمایشگاه حمل‌ونقل برگزاری نشست کلان‌شهرها بود که با این اقدام تمام معاونان حمل‌ونقل و ترافیک و مدیران سازمان‌های زیرمجموعه را در این نمایشگاه شرکت دادیم‌.

وی با بیان اینکه در این دوره شرکت‌های بیشتری شرکت کردند و موضوعات مسئله‌محور است، ادامه داد: شرکت‌کنندگان در حوزه‌های هوشمندسازی، خودروهای برقی، موتورهای برقی، سامانه‌ها و نرم‌افزارهایی که در سیستم‌های مدیریت شهری کاربرد دارد و می‌تواند بهره‌وری از سیستم‌های شهری را افزایش دهد، مشارکت کردند، همچنین چند شرکت در رابطه با سرویس مدارس محصول نرم‌افزاری و در حوزه هوشمندسازی سر تقاطع‌ها شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه الکترونیک و مخابرات محصولات خوبی ارائه کردند؛ همه سعی می‌کنند با توجه به مشکلات موجود در شهرداری‌ها به‌ویژه شهرهایی با جمعیت بیش از ۵۰۰ هزار نفر بتوانند راهکارهایی ارائه دهند تا مورد استفاده شهرداری‌ها باشد.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران تاکید کرد: در این نمایشگاه شعار سال که بر مشارکت مردمی تاکید دارد، تحقق پیدا می‌کند و در حل مسائل علاوه بر استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان، مشارکت بیشتری را در حل مسائل ترافیک شهر طلب می‌کنیم.

محمدیان خاطرنشان کرد: امیدوارم این نمایشگاه تداوم داشته باشد و سال آینده با نظرسنجی از شرکت‌کنندگان نقاط قوت و ضعف برطرف و با کمترین نقص برگزار شود و تبدیل به محفل علمی سالانه در حوزه حمل‌ونقل باشد که مشکلات بیان و شرکت‌ها محصولات خود را ارائه دهند.

کد خبر 749975

دیگر خبرها

  • تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن چشم‌انتظار مشارکت‌های مردمی است
  • رد شایعه برای مدیریت پرسپولیس توسط شهرداری
  • تسویه بدهی گازی پتروشیمی ها به دلیل ماهیت مصارف قطعی تبصره هدفمندی یارانه‌ ها باید سریعا انجام پذیرد
  • حمایت‌ های بانک رفاه کارگران از ساخت مسکن کارگری شتاب می‌ گیرد
  • مشارکت‌های مردمی چشم انتظار تسهیلات پروژه‌های نهضت ملی هستند
  • اعلام نتیجه اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی و برگزاری حراج دوم در سال ۱۴۰۳
  • رفع تصرف و بازگشت ۱۳ هکتار از اراضی شهرداری نهاوند به بیت‌المال
  • تحقق شعار سال در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان اصفهان
  • بهادری جهرمی: جهش تولید با مشارکت مردم از طریق چاره‌اندیشی محقق می‌شود
  • ۵۰ همت فرصت سرمایه‌گذاری در قم شناسایی شد