Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از تحلیلگران عراق درباره همدستی تروریست‌های آمریکایی با همتایان خود در عناصر داعش، می‌گوید که تا به امروز و طی 6 سال جنگ در عراق، داعش یک گلوله به سمت نیروهای آمریکایی شلیک نکرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «صفاء الاعسم» کارشناس مسائل امنیتی از همدستی نظامیان تروریست آمریکایی با عناصر تروریستی داعش در عراق خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الاعسم به شبکه خبری العهد گفت که «داعش پیش از آغاز تظاهرات، وارد عراق شد و در عراق، شکل گرفت و پیش از آغاز اشغال استانهای غربی، از مرزها نفوذ کرد».

بیشتر نفوذ عناصر داعش از سوریه به عراق بوده است. این در حالی است که غرب عراق در اشغال آمریکاییها قرار دارد و از مناطقی که نیروهای الحشد الشعبی حضور دارند، عناصر داعش وارد عراق نمی‌شوند.

وی تأکید کرد که با این وجود، آمریکا از سال 2003 در داخل عراق پایگاه دارد و پایگاه هوایی عین الاسد در قلب استان الانبار واقع در غرب عراق، قرار گرفته است.

این کارشناس عراقی خاطر نشان کرد: «تا به امروز و طی شش سال جنگ، داعش یک گلوله به سمت نیروهای آمریکایی شلیک نکرده است».

الاعسم در پایان تأکید کرد که با وجود این، عناصر داعش اما زنان، کودکان و سالخوردگان عراقی را کشتند و این مسئله بیانگر همدستی آنان با عناصر آمریکایی است.

اخیرا گروه تروریستی داعش حملات پراکنده‌ای را در استان صلاح الدین واقع در شمال عراق کلید زده است. اواخر هفته گذشته و در جریان حملات عناصر داعش به نیروهای سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی) در منطقه «المکیشفیه» در صلاح الدین، 10 نفر از این نیروها به شهادت رسیدند.

با توجه به افزایش حملات داعش، در یک اقدام مشکوک و سازمان یافته، شماری از نمایندگان و سیاستمداران استان صلاح الدین و برخی از استانهای شمالی و غربی عراق خواستار اخراج نیروهای الحشد از شهرهای اهل‌تسنن شدند و از دولت فدرال خواستند که برای تضمین امنیت این مناطق و استانها، همچنان از نیروهای اشغالگر آمریکایی استفاده کنند.

کارشناسان بر این باور هستند که حوادث این روزهای استانهای شمالی و غربی عراق، یادآور حادثه سقوط موصل در سال 2014 است و هم اکنون شاهد همان نمایش، همان گفتمان فرقه‌گرایانه و همان ناتوانی نیروهای امنیتی در کنترل وضعیت هستیم.

ناظران می‌گویند که تفاوت رخدادهای سال 2014 با 2020 در این است که در سال 2014، اشغالگران آمریکایی که از سال 2011 از عراق خارج شده بودند، به بهانه مبارزه با داعش بازگشتند، ولی این بار، سناریوی حملات داعش، ابقا و استقرار نیروهای اشغالگر آمریکایی را تثبیت می‌کند؛ نیروهایی که پارلمان عراق، مصوبه اخراج آنان را تصویب کرده است.

پارلمان عراق در واکنش به ترور شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده فقید شاخه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس نائب رئیس الحشد الشعبی در فرودگاه بغداد، اواسط دی ماه مصوبه اخراج تروریستهای آمریکایی را تصویب کرد که تا کنون با سنگ‌اندازیهای آمریکا و گروههای سیاسی وابسته به این کشور، این مصوبه جنبه اجرایی به خود نگرفته است.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا عراق داعش عناصر داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۹۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا

وزیر کشور نیجر با بیان اینکه این کشور در حال برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا است، ابراز تمایل کرد که در حوزه خرید تسلیحات و آموزش نظامی با روسیه همکاری کند.

به گزارش ایسنا، «محمد تومبا» وزیر کشور «نیجر» گفت این کشور در حال کار بر روی خروج نیروهای آمریکایی است و در همین راستا یک مقام ارشد نظامی آمریکا به‌زودی به نیجر سفر خواهد کرد.

وزیر کشور نیجر به خبرنگاران گفت: «ما همچنان در حال کار بر روی خروج نیروهای آمریکایی از نیجر هستیم. فکر می‌کنم به‌زودی یک ژنرال آمریکایی برای رایزنی درباره برنامه خروج (سربازان آمریکا) به نیجر سفر خواهد کرد.»

علاوه بر این، وزیر کشور نیجر گفت این کشور مایل است در حوزه آموزش نیروهای محلی با مسکو همکاری کرده و از روسیه سلاح خریداری کند.

تومبا در این باره گفت: «همکاری ما با روسیه در حوزه آموزش نظامی است که برای مبارزه با تروریسم ضروری است. ما می‌خواهیم سربازانمان کار با سلاح و نبرد را توسط نیروهای روسیه آموزش ببینند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پلیس برای دستگیری این دو نفر مجبور به شلیک گلوله شد
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  • ناتوانی واشنگتن و لندن از مقابله با حملات ارتش یمن
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • شهادت زن جوان فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست‌ها در الخلیل
  • هدف قرار گرفتن عناصر صهیونیست در درگیری با ساکنان کرانه باختری
  • توپ گوستاو؛ بزرگ ترین قطعه توپخانه تاریخ به وزن ۱,۴۹۰ تن با گلوله های ۷.۵ تنی (+عکس)
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم