Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@10:50:20 GMT

کشف ۵۴ دستگاه ارز دیجیتال از کارگاه متروکه در همدان

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۲۹۹۸۴

کشف ۵۴ دستگاه ارز دیجیتال از کارگاه متروکه در همدان

سردار بخشعلی کامرانی صالح روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: پس از دریافت خبری مبنی بر اینکه فردی به صورت غیرقانونی اقدام به نصب و راه اندازی دستگاه ماینر در یک کارگاه متروکه کرده رسیدگی به این موضوع در دستور کار ماموران دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرار گرفت.

وی اضافه کرد: ماموران پلیس آگاهی به همراه بازرسان شرکت توزیع نیروی برق در محل حضور یافته و در بازرسی از این کارگاه متروکه دستگاه‌های ارز دیجیتال قاچاق و بدون مجوز قانونی به همراه ۲ فن و یک دستگاه «وای فای» را کشف و یک نفر را دستگیر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی استان همدان افزود: پس از ایمن سازی محل توسط بازرسان شرکت توزیع نیروی برق، دستگاه های ارز دیجیتال توسط عوامل دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز جمع آوری و متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شد.

سردار کامرانی صالح اظهار داشت: دستگاه ماینر مصرف برق بالایی دارد و سودجویان با نصب این دستگاه در کارگاه های دور افتاده و متروکه به صورت غیرقانونی اقدام به استخراج ارز دیجیتال می‌کنند.

بیت کوین (نام لاتین:Bitcoin؛ نماد:BTC)، یک پول یا ارز دیجیتالی است که به صورت الکترونیکی توزیع و استفاده می‌شود و شبکه این ارز دیجیتال به صورت غیر متمرکز و کاربر به کاربر است.

چون برای استخراج بیت کوین دستگاه‌های استخراج شبانه روزی باید روشن باشند، بنابراین مقدار برق مصرفی و میزان تحمیل آن به شبکه بیش از حد بوده و فشار زیادی را به شبکه توزیع برق وارد می‌کند.

پول مجازی (بیت کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص تولید این پول مجازی (ماینر) ساخته شده است.

استخراج ارزهای دیجیتال به خصوص نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به تولید ۷۲ مگاوات ساعت برق است.

با توجه به قیمت نازل برق در ایران، بسیاری از سودجویان اقدام به استخراج ارز دیجیتال با برق ارزان می‌کنند این در حالیست که ارز دیجیتال تولید شده با این برق رایگان به بالاترین نرخ در جهان خرید و فروش می‌شود.

برچسب‌ها فرماندهی نیروی انتظامی همدان همدان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ارز دیجیتال

منبع: ایرنا

کلیدواژه: همدان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ارز دیجیتال همدان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ارز دیجیتال ارز دیجیتال بیت کوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۹۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در بندرعباس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پلیس هرمزگان سردار علی اکبر جاویدان در تشریح این خبر بیان داشت: در راستای مقابله جدی و بی امان با قاچاقچیان سوخت و به منظور جلوگیری از هدر رفت سرمایه ملی، روز گذشته طرح ضربتی پاکسازی مناطق آلوده به قاچاق سوخت به صورت همزمان در مناطق خونسرخ، سورو، نخل ناخدا و روستای دهنو از توابع بندرعباس اجرا شد.

وی افزود: در اجرای این طرح که با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی و گشت زنی‌های هدفمند اجرا شد جمعاً ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق، مقادیری مشروبات الکلی، ۴۲۳ جفت کفش و یک دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق کشف و ضبط شد.

این مقام انتظامی استان با بیان اینکه در این طرح تعداد ۵ دستگاه خودروی شوتی فعال در قاچاق سوخت و ۱۰ فروند تشتک فایبرگلاس قایق موتوری نیز توقیف شدند، اظهار داشت: در این رابطه تعداد ۱۳۷ نفر اتباع بیگانه غیر مجاز و فاقد مجوز اقامت که برخی از آنها در تهیه و قاچاق سوخت فعالیت داشتند نیز شناسایی و دستگیر شدند که هماهنگی‌های لازم جهت طرد آنان انجام شده است.

کد خبر 6090382

دیگر خبرها

  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید
  • کشف ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در بندرعباس
  • کشف و ضبط لوازم خانگی قاچاق در بهار
  • چه فاکتورهایی بر تعیین قیمت بیت کوین تأثیرگذار هستند؟
  • درمانگاه تخصصی دیابت، طب کار و رادیولوژی دیجیتال همدان افتتاح شد
  • کشف ۲۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت قاچاق در مازندران
  • کشف و ضبط ۴۶۳ جوجه چکاوک قاچاق در همدان
  • فیلم | گذر از ریل های دیرینه بُن کوه گرمسار
  • بیت‌ کوین کمیاب‌ترین دارایی دنیا شد
  • بیت‌کوین جهش کرد/ پیش‌بینی ۱۴۰هزار دلاری برای رهبر بازار رمزارز!