Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام کلباسی مواسات و کمک مومنانه معبر رسیدن به سنخیت با جامعه عصر ظهور است، گفت: این شرط اساسی انتظار است که منتظرانِ عدالت، امنیت، غنا و رفع فقر و جهل در دولت کریمه باید این الگوها را در جامعه منتظر پیاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین «مجتبی کلباسی» در گفتگو با خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان درباره نقش مواسات و همدلی و کمک مومنانه در زمینه سازی برای ظهور و حرکت به سمت جامعه مهدوی، اظهار کرد: مقوله انتظار و جامعه منتظر چارچوب ها و تعاریف خاصی دارد تا جامعه منتظر خود را از نظر معیارها برای آن حرکت بزرگ یعنی ظهور آماده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم ادامه داد: در این میان بحث انفاق و مواسات و دستگیری از دیگران جزء شرایط اولیه و پایه های اساسی ایمانی در جامعه منتظر است، به قدری این مطلب اهمیت دارد که خداوند در سوره مبارکه بلد می فرماید: «وَمَا أَدْرَاكَ مَا الْعَقَبَةُ* فَكُّ رَقَبَةٍ* أَوْ إِطْعَامٌ فِي يَوْمٍ ذِي مَسْغَبَةٍ* يَتِيمًا ذَا مَقْرَبَةٍ* أَوْ مِسْكِينًا ذَا مَتْرَبَةٍ».

 

وی تصریح کرد: گردنه یعنی معبر سختی که با دشواری می توان از آن عبور کرد و در این آیات از آزاد کردن برده ها و در روز گرسنگى طعام‏ دادن به يتيمى خويشاوند و يا بينوايى خاك‏نشين به گردنه تعبیر شده است.

 

حجت الاسلام کلباسی تاکید کرد: بنابر این فرد و جامعه منتظر نمی توانند برابر نیازهای افراد و گروه هایی که در جامعه هستند، اساساً بی تفاوتی با ادعای انتظار، مقبول و مسموع نیست اینکه انسان ببیند و بداند و دریابد نیازمندانی اطراف او هستند و نسبت به آن عکس العمل نداشته باشد.

 

وی در ادامه بیان کرد: این شرط اساسی انتظار است که منتظران عدالت و امنیت و غنا و رفع فقر و جهل در دولت کریمه باید این الگوها را در جامعه منتظر پیاده کنند.

 

این کارشناس مهدوی ابراز کرد: وقتی می توانیم به سمت جامعه آرمانی حرکت کنیم که نسبت و تناسب مان را با آن جامعه موعود مشخص کنیم، تغییرات یک‌شبه رخ نمی دهد و جامعه منتظر در طلب آن جامعه ایده آل باید خود را شبیه آن کند.

 

وی اضافه کرد: چون تحولات بنیادین تدریجی و در بستر تاریخ رخ می دهند و باید به اوج برسند تا با جامعه مطلوب و ایده آل مهدوی سنخیت بیابند. معنویت و مواسات و کمک مومنانه و انفاق در حق محرومان همه معبر برای رسیدن به این سنخیت است.

 

حجت الاسلام کلباسی با بیان اینکه حدود 500 آیه در قرآن به تبیین انفاق و مواسات اشاره دارد، خاطرنشان کرد: چنان که می فرماید: «لن تنالوا البرّ حتّي تنفقوا ممّا تحبّون و ما تنفقوا من شى‏ء فإنّ الله به علیم» این یعنی به مطلوب دست نمی یابیم مگر از آنچه دوست می داریم انفاق کنیم.

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: رزمایش مواسات و همدلی سبک زندگی منتظرانه عصر ظهور جامعه منتظر حجت الاسلام کمک مومنانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۰۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در دیدار حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید شهریاری، دبیرکل مجع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، ضمن تأکید بر اهمیت کارها و اقدامات مجمع تقریب، آمادگی جامعه مدرسین برای همکاری با این مجمع را اعلام کرد.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری، دبیرکل این مجمع نیز تقریب مذاهب اسلامی را از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی، امام خمینی – قدس سره – و رهبری معظم انقلاب – مد ظله العالی – عنوان کرد و ضمن ارائه گزارشی از تحولات جهان اسلام، برخی از برنامه‌های مجمع تقریب را تشریح کرد.

گزارش تصویری

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رییس تبلیغات اسلامی شهرستان جغتای معرفی شد
  • رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان جغتای معرفی شد
  • کمک به فقرا به عنوان یک الگو در جامعه نهادینه شود
  • مدل دانشگاه آزاد برای رسیدن به توانایی گروهی، شبکه سرای نوآوری است
  • ظرفیت تمامی ادارات برای کاهش فقر در جامعه به کار گرفته شود
  • «کمی دیرتر» به چاپ هفدهم رسید
  • شهید مطهری الگویی ارزشمندی برای دانشجویان است
  • تهرانی‌ها منتظر باران باشند
  • ۲۵ هزار کارگر ساختمانی در کردستان بیمه ندارند
  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب