Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعی از تأمین کنندگان تجهیزات پزشکی کشور در نامه‌ای خطاب به نمکی وزیر بهداشت نسبت به مخاطرات کمبود تجهیزات و ملزومات پزشکی به دلیل عدم تخصیص و تأمین ارز توسط بانک مرکزی هشدار دادند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی قدس آنلاین؛ جمعی از تامین کنندگان تجهیزات پزشکی کشور در نامه‌ای خطاب به «سعید نمکی» وزیر بهداشت، نسبت به مخاطرات کمبود تجهیزات و ملزومات پزشکی به دلیل عدم تخصیص و تامین ارز توسط بانک مرکزی هشدار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 به گفته یک منبع آگاه امضاکنندگان این نامه که نمایندگان بیش از ۱۰۰ شرکت بزرگ تأمین کننده تجهیزات و ملزومات پزشکی را شامل می‌شود عدم تخصیص به موقع ارز مورد نیاز این شرکت ها را موجب به خطر افتادن سلامت بیماران و آسیب جدی به طرح تحول سلامت عنوان کرده و از وزیر بهداشت درخواست کرده‌اند تا هرچه سریع تر پیگیری‌های لازم در این رابطه را صورت دهند.

این منبع آگاه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار قدس آنلاین در این رابطه افزود: از اواخر دی ماه و اوایل بهمن ماه سال گذشته تخصیص ارز مورد نیاز از سوی بانک مرکزی بسیار با تعلل صورت گرفته و طولانی شدن تخصیص ارز منجر به تخلیه شدن انبار شرکت‌های تجهیزات پزشکی شده است و این باعث شده است که طی ۳ ماه اخیر انبار شرکت ها تقریبا از تجهیزات و ملزومات مورد نیاز پزشکی خالی شود.

وی افزود: این مسئله موجب شده است که در حال حاضر ما ذخیره استراتژیک مناسبی در زمینه تجهیزات  و ملزومات پزشکی نداشته باشیم و نتوانیم جایگزینی برای کالای مصرف شده داشته باشیم و در نتیجه نگرانی از اینکه آسیبی از این طریق متوجه سلامت مردم شود وجود دارد .

این منبع آگاه در رابطه با دلایل مشکل بوجود آمده نیز گفت: به نظرم بنده مشکل ایجاد شده در زمینه عدم تخصیص به موقع ارز مورد نیاز این شرکت‌ها به دلیل تعللی است که در زمینه تامین ارز صورت گرفته است، هرچند در دید کلی مقصر اصلی این مسئله وضع کنندگان تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان هستند که تامین ارز کشور را با مشکل مواجه کرده اند.

این نامه در حالی خطاب به «سعید نمکی» وزیر بهداشت نوشته و ارسال شده است که دکتر« مهدی یوسفی» رئیس هیئت امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران وزیر بهداشت در گفت‌وگو با روزنامه پزشکی سپید اعلام کرده است که بانک مرکزی از ۴ ماه قبل تخصیص ارز را متوقف کرده است.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تجهیزات پزشکی تولید تجهیزات پزشکی واردات تجهیزات پزشکی نیرو و تجهیزات پزشکی کمبود تجهیزات پزشکی عدم تامین ارز تامین ارز مورد نیاز سعید نمکی وزیر بهداشت بانک مرکزی تحریم تحریم ها تحریم دارویی تحریم دارو تحریم تجهیزات پزشکی تجهیزات و ملزومات ملزومات پزشکی وزیر بهداشت بانک مرکزی مورد نیاز عدم تخصیص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۰۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلج فارس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از‬ صندوق توسعه ملی، رضا محمدی‬ معاون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی صندوق توسعه ملی، ‏گفت: این صندوق در ‏جهت توسعه زیرساخت‌های صنایع کشور و توسعه روزافزون ایران اهداف و پروژه‌های بزرگی را برای خود برنامه‌ریزی کرده است؛ ‏یکی از این پروژه‌ها، شیرین‌سازی و ‏انتقال آب از خلیج فارس به استان‌های فارس و اصفهان و از دریای عمان به استان‌های سیستان بلوچستان، خراسان رضوی و جنوبی است که یکی از ابر پروژه‌های کشور در ‏حوزه آب ‏محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه این پروژه با هدف تأمین پایدار آب در جهت مصارف صنایع بزرگ و کوچک و ‏همچنین شرب در کشور هدف ‏گذاری و برنامه‌ریزی شده است، عنوان کرد: به منظور رفع مشکلات آبی ‏صنایع در استان‌های فارس و سیستان و بلوچستان به زودی ۲ مگا ‏پروژه شیرین‌سازی و انتقال آب دریا ‏از خلیج فارس و دریای عمان با تأمین مالی صندوق توسعه ملی شروع به فعالیت خواهد کرد.

محمدی افزود: برای انجام این پروژه، تأمین ‏مالی حدود ۲ میلیارد دلاری از ‏طرف صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است.

معاون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی صندوق توسعه ملی‬ در‬ پایان‬ گفت: طرح‌های انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران از وعده‌های ‏رئیس جمهور در ابتدای فعالیت بود. لذا صندوق توسعه ملی برای به ثمر رسیدن این ‏وعده برای آینده‌ی روشن‌تر این سرزمین اقدام خواهد نمود‎. ‏

کد خبر 6097601

دیگر خبرها

  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی، بدتر از تحریم خارجی است
  • ارزیابی آمادگی ۴۰۰۰ خانوار قزوینی برای مواجهه با مخاطرات
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی در کشور بدتر از تحریم خارجی است
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلج فارس
  • اعطای امتیاز ویژه به شرکت‌های برتر حاضر در «ایران هلث»
  • بلاتکلیفی فعالان بازار برنج
  • برنامه دولت برای تخصیص ارز برنج اعلام شود
  • هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره حمله به رفح