Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت امور خارجه پاکستان امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: این کشور به طور مستمر بر اهمیت صلح آمیز بودن فعالیت‌های افغانستان و برقراری ثبات پایدار تاکید کرده و آن را برای صلح و امنیت منطقه‌ای و فراتر از آن ضروری می‌داند. 
در این بیانیه آمده است: پیمان صلح دوحه که در فوریه گذشته میان آمریکا و طالبان به امضا رسید، گامی مهم و رو به جلو و همچنین فرصت تاریخی برای پیشبرد مذاکرات میان گروه‌های داخلی در افغانستان به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وزارت امور خارجه پاکستان تلاش توسط همه طرف‌ها در افغانستان برای کاهش مداوم خشونت در پیشبرد صلح را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: پرداختن به چالش کووید-۱۹ همزمان با ایام ماه مبارک رمضان بر ضرورت ایجاد یک محیط مساعد تاکید می‌کند. 
در این بیانیه همچنین بر اهمیت آشتی سیاسی میان همه احزاب و ذینفعان در افغانستان و یک طرح سیاسی فراگیر جهت تقویت تلاش‌های مردم این کشور که در زمان فعلی برای مقابله موثر با چالش‌های پیش رو نیازمند آن هستند، تاکید شد. 
به گزارش رویترز، "سونی لگت" سخنگوی نیروهای آمریکایی در افغانستان با نادیده گرفتن تعهدات ایالات متحده در توافقنامه‌ها، در شبکه توییتر طی پیامی گفت: نیروهای ایالات متحده می‌خواستند روند صلح پیش برود، اما اگر گروه شبه نظامی (طالبان) به افزایش حملات ادامه دهد، ما نیز پاسخ خواهیم داد. 
لگت در توجیه حملات آمریکا در افغانستان گفت: حملات باعث ایجاد حملات می‌شوند، در حالی که محدودیت باعث ایجاد محدودیت می‌شود. اگر نمی‌توان خشونت را کاهش داد پس در نتیجه پاسخ‌هایی وجود خواهد داشت. 
ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان نیز در پاسخ به ادعاهای نماینده آمریکا در افغانستان طی پیامی توییتری نوشت: راه حل قطعنامه (صلح) در اجرای توافق نامه دوحه است. 
مجاهد خطاب به پیام لگت تاکید کرد: با اظهارات بی‌معنی و تحریک آمیز به محیط فعلی آسیب نرسانید. ما به اهداف خود متعهد هستیم، به تعهدات خودتان احترام بگذارید. 

برچسب‌ها پاکستان طالبان ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پاکستان طالبان ایالات متحده آمریکا پاکستان طالبان ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۰۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از طلوع نیوز، جانان سایق سخنگوی وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی دولت موقت طالبان در افغانستان امروز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اثر وقوع بارندگی‌های سنگین و سیلاب در ۱۵ ولایت این کشور، ۱۴۰ باب خانه مسکونی تخریب شده است.

سخنگوی وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی دولت موقت طالبان در افغانستان در این خصوص ادامه داد: در ۳ روز اخیر بر اثر بارندگی شدید و سیلاب در ولایت‌ های قندهار، نورستان، بادغیس، غور، ننگرهار، میدان وردک، هرات، سمنگان، پنجشیر، لغمان، کنر، بغلان، کندز، سرپل و پروان؛ ۸ نفر جان‌باخته و ۳ تن هم مجروح شده اند.

به گزارش طلوع، وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی دولت موقت طالبان در افغانستان پیشتر گفته بود که بر اثر وقوع سیلاب‌های اخیر سراسر افغانستان، ۹۰ تن جان باخته و ۵۴ نفر دیگر هم مجروح شده‌ اند.

کد خبر 6091451

دیگر خبرها

  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • حکومت افغانستان فراگیر است
  • پاکستان بر عزم خود برای اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید دارد
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان