Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس قوه قضاییه گفت: بخشی از مبالغی که از صندوق ذخیره فرهنگیان به یغما رفته بود، با حکم دادگاه بازگشت و بخشی دیگر با قدرت باز خواهد گشت.

آیت الله رییسی در جلسه مسئولان عالی قوه قضاییه اظهار کرد: خصوصی سازی یا تجاری کردن آموزش و پرورش از آسیب‌ها و آفت هایی است که عزیزان دلسوز ما در این جلسه به آن اشاره کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: این پرونده در دادگستری مورد رسیدگی قرار گرفت و قریب به 20 متهم داشت که در دادگاه مجرم شناخته شدند و احکام سنگینی برای آنها صادر شد.

رییس قوه قضاییه بیان کرد: مبالغی که به یغما برده شده بود، بخشی از آن با حکم دادگاه برگشته و بخش دیگر آن هم به صندوق ذخیره فرهنگیان با قدرت برگشت داده خواهد شد تا حق این قشر مظلوم ضایع نشود.

احیای 1000 واحد تولیدی در سال 98 با تلاش دستگاه قضایی 

رییس قوه قضاییه گفت: به روزرسانی و اتمام کار پرونده‎های قضایی معوقه در همین روزهای ابتدای سال امکانپذیر است، اما همکاران قضا دقت داشته باشند که رسیدگی به این پرونده‎ها، نباید موجب معوقه‎شدن پرونده‎های جاری شود.

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، آیت الله سید ابراهیم رییسی در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه با تسلیت وفات حضرت خدیجه (س)، به مجاهدت‌های ایشان در کنار پیامبر عظیم الشأن اسلام برای نشر معارف دین و موفقیت رسالت نبوی پرداخت و آن بانوی مکرم را الگوی جامعه اسلامی در انفاق و ایثار معرفی کرد.

رییس قوه قضاییه گفت: مردم ما در ۸ سال دفاع مقدس و دفاع از حریم و حرم و همچنین در صحنه مقابله با ویروس منحوس کرونا و رزمایش کمک مؤمنانه نشان دادند در اندیشه، سلوک و رفتار به حضرت خدیجه (س) ارادتمندند و با تأسی از ایشان جلوه‌های زیبایی از همیاری و دگرخواهی در پرتو خداخواهی را به نمایش گذاشتند.

رییسی با اشاره به نظر متخصصان درباره احتمال آغاز موج دوم ویروس کرونا و تداوم شرایط موجود، بر لزوم توجه به عوامل موفقیت در دوران مواجهه با موج اول شیوع تأکید کرد و اظهار داشت: اولین چیزی که موجب نمایش موفقیت ایران اسلامی در مواجهه با ویروس کرونا در دنیا شد، تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری و سیره و سلکوک شخصی ایشان بود که همه ظرفیت‌های کشور را برای تلاش همدلانه بسیج کردند.

رییس قوه قضاییه افزود: اقناع افکار عمومی توسط رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی دومین عامل مهم در این موفقیت بود که باعث شد مردم عزیز ما در کنار حافظان سلامت خوش بدرخشند و عامل دیگر به میدان آمدن همه ظرفیت‌های دولت، نیروهای مسلح و نهادهای انقلابی بود که همه از این آزمون سربلند بیرون آمدند.

رییسی ادامه داد: امیدواریم هر چه زودتر شر ویروس کرونا از سر بشریت و همه کشورها به ویژه امت اسلامی کم شود، اما ادامه این وضعیت هر چه باشد، حفظ عوامل موفقیت در مرحله نخست شیوع بیماری می‌تواند در شرایط جدید و حتی شرایط پساکرونا نیز ما را صیانت بیشتری بخشد.

رییس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نشست‌های هم اندیشی اخیر خود با اقشار مختلف از جمله کارگران و اصحاب تولید، توجه به نیروی کار در سال جهش تولید را مهم دانست و با تأکید بر لزوم پیگیری رفع موانع تولید از سوی همه دستگاه ها، تصریح کرد: نفس حمایت و پشتیبانی لفظی از تولید کافی نیست و باید در عرصه اقدام و عمل هم تلاش کرد.

رییسی افزود: در نشستی که چندی پیش با پرستاران برگزار شد، آن‌ها تأکید کردند با این که این روزها مورد حمایت و تقدیر ملت هستند، اما مشکلاتی دارند که کمتر مورد توجه قرار گرفته و یکی از بزرگ‌ترین مشکلات شان عدم اجرای قوانینی بود که برای حمایت از این عزیزان تصویب شده است.

حجت‎الاسلام درویشیان رییس سازمان بازرسی کل کشور در این خصوص توضیح داد که این سازمان پس از دستور ریاست قوه قضاییه، موضوع مطالبات پرستاران را پیگیری کرده و بخشی از مطالبات آن‌ها بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده و بخش دیگری نیز به زودی پرداخت خواهد شد.

وی همچنین اعلام کرد جلساتی به‎منظور بررسی مسائل و مشکلات کارگران از جمله رقم دستمزد آن‌ها در سال ۹۹ با حضور آن‌ها و کارفرمایان برگزار شده است که گزارش آن را تقدیم رئیس دستگاه قضا خواهد کرد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور به موضوع افزایش قیمت خودرو و التهابات ناشی از آن در جامعه نیز اشاره کرد و گفت که در این خصوص با معاون اول رئیس جمهور مکاتبه کرده و سازمان بازرسی منتظر دریافت توضیحات مقامات ذیربط در این زمینه است.

رییس قوه قضاییه در ادامه سخنانش با بیان این که برای حمایت از فضای کسب و کار هم قانون ویژه‌ای تصویب شده، بر لزوم اجرای کامل قوانین و پیگیری حسن اجرای آن‌ها از سوی دستگاه‌های قضاوتی و نظارتی تأکید کرد.

رییسی در عین حال از همکاران خود در دستگاه قضا در سراسر کشور که سال گذشته با حمایت از تولید و تولیدکنندگان برای رفع مشکلات و احیای هزار کارخانه، کارگاه و واحد تولیدی تلاش کردند تقدیر کرد و ارتباط آن‌ها با کارآفرینان و کارگران را ضامن تحقق جهش تولید دانست.

رییس قوه قضاییه همچنین با تقدیر از اقدام جهادی همکاران دستگاه قضا در سراسر کشور برای رسیدگی و تعیین تکلیف پرونده‎های معوقه در سال گذشته، اظهار داشت: کاری که دادگستری تهران و دادگستری‎های استان‎ها برای تعیین تکلیف سریع پرونده‎های کثیرالشاکی انجام دادند، بسیار با ارزش بوده و حجم مکاتبات مردمی با دستگاه قضایی را کاهش داده است.

رییسی با تأکید بر لزوم تداوم این روند در سال ۹۹ برای به سامان رسیدن هرچه سریع‎تر پرونده‎های معوقه، خاطرنشان کرد: به روزرسانی و اتمام کار این پرونده‎ها در همین روزهای ابتدای سال امکانپذیر است، اما همکاران قضا دقت داشته باشند که رسیدگی به این پرونده‎ها، نباید موجب معوقه‎شدن پرونده‎های جاری شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدام خصمانه آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران اظهار داشت: اقدام آمریکایی‌ها برای مردم آزاده جهان و فرهیختگان شگفتی آور است که از یک سو می‌گویند از برجام خارج شده ایم و از سوی دیگر بعد از دو سال می‌گویند در این قرارداد شریک هستیم.

رییس قوه قضاییه این رفتار را نشانگر تعارض آمریکایی‌ها در تصیم گیری دانست و افزود: رفتار برخی کشورهای اروپایی هم برای جهانیان سوال برانگیز است که چرا در اوج مسأله کرونا که آلمان گرفتار آن شده و میزان مرگ و میر در آن بالاست و مردم این کشور دنبال نجات جان خود هستند، آن‌ها دنبال نشان دادن عنادشان با حزب الله و جریان مقاومت مردمی هستند.

رییسی با بیان این که امروز جبهه مقاومت از مرزهای لبنان فراتر رفته و جبهه بین المللی مقاومت شکل گرفته است، برپایی راهپیمایی میلیونی اربعین و شکل گیری حرکت‌های مردمی علیه آمریکا و تروریست‌ها و حامیانشان در عراق و سوریه و دیگر کشورهای منطقه را از دستاوردهای این جبهه دانست.

رییس قوه قضاییه خاطر نشان کرد: امروز اخراج آمریکا از منطقه خواست همه مردم منطقه است و شاید زدوبندهای سیاسی باعث تأخیر در تحقق این مطالبه شود، اما به برکت خون مطهر شهدای مقاومت به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی تحقق می‌یابد و اخراج آن‌ها از منطقه قطعی است.

در این نشست، با توجه به اهمیت تحولات بورس و استقبال گسترده مردم برای سرمایه‎گذاری در این حوزه، مقرر شد مسائل مربوط به بورس در جلسه‎ آتی شورای عالی قوه قضاییه با حضور کارشناسان این حوزه و صاحب‎نظران اقتصادی مورد بررسی قرار گیرد./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: صندوق ذخیره فرهنگیان رییس قوه قضاییه دستگاه قضا پرونده ها بخش دیگر بر لزوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۱۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای دکترای افتخاری رئیسی از دانشگاه کراچی پاکستان + عکس

به گزارش جماران؛ ایرنا نوشت: در جریان سفر مهم رئیس جمهور کشورمان به پاکستان یک موج و فضاسازی رسانه‌ای پیرامون اعطای مدرک دکتری افتخاری به رئیسی از بزرگترین دانشگاه پاکستان از سوی منتقدین دولت به راه افتاد، ادعاهایی بی اساس که به گفته کارشناسان در جهت به حاشیه بردن دستاوردهای این سفر استراتژیک تعبیر می‌شود، اما واقعیت ماجرا چیست؟

سید ابراهیم رئیسی در پایان سفر دو روزه به پاکستان که روز دوم آن به شهرهای لاهور و کراچی قلب فرهنگی و اقتصادی این کشور اختصاص داشت، دکترای افتخاری از ریاست دانشگاه کراچی دریافت کرد. اقدامی که در دنیا رایج است و بسیاری مقامات ارشد دولت ها در سفر به دیگر کشورها در دانشگاه های مطرح این کشورها حاضر می‌شوند و مدرک دکترای افتخاری دریافت می کنند.

در ایران نیز به مقامات ارشد دولت هایی که به کشورمان سفر کرده اند و با کشورمان روابط عمیق و استراتژیک دارند، برخی دانشگاه های مطرح کشور خصوصا دانشگاه تهران که رهبر معظم انقلاب از آن با عنوان دانشگاه مادر دانشگاه های ایران یاد کرده اند، به این مقامات دکترای افتخاری داده اند.

پاکستان به عنوان یکی از کشورهایی که در جنوب آسیا توانسته رتبه خوبی در دانشگاه‌های منطقه و حتی دنیا خصوصا در حوزه‌های «های تِک» و فناوری‌های نوین کسب کند، شناخته می‌شود و فارغ‌التحصیلان رشته‌های تکنولوژی ارتباطات این کشور دوشادوش هندی‌ها در شرکت‌های بزرگ تکنولوژیکی دنیا از جمله شرکت های مستقر در «سیلیکون‌ولی» آمریکا که محل استقرار آمازون و دیگر برندهای حوزه آی‌تی مطرح دنیا مشغول به کار شده اند.

بی‌دلیل نیست که ایرانیان علاقه‌مند به تحصیل در دانشگاه‌های دیگر کشورها، برخی دانشگاه‌های شبه جزیره هند از جمله دانشگاه کراچی پاکستان را به خاطر داشتن مزایایی چون سطح علمی متناسب و نیز مدارج علمی مورد تأیید وزارتین علوم و بهداشت کشورمان، در مقایسه با برخی دانشگاه هایِ با درجه اعتبار نازل تر در کشورهای اروپای شرقی یا جنوب شرق آسیا برمی گزینند.

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس یازدهم نسبت به اعطای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی پاکستان به رئیس جمهوری اسلامی ایران انتقاد داشته و گفته این دانشگاه، فرعی است و ثانیا از دست معاون دانشگاه به رییس‌جمهور اعطا شده است. این در حالی است که دانشگاه کراچی بزرگ ترین دانشگاه دولتی ایالت سند و کل پاکستان محسوب می‌شود؛ در سایت دانشگاه هم به این موضوع اشاره شده است. ۷۳ سال قدمت و ۴۱ هزار دانشجو دارد.

همچنین اینکه گفته شده دانشگاه اعطاکننده مدرک دکترای افتخاری به رییس‌جمهوری اسلامی ایران، غیرانتفاعی است، کاملا بی اساس است و این دانشگاه دولتی و در وزارت علوم ایران مورد تایید است؛ وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران هم رشته داروسازی این دانشگاه را تایید کرده است.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کراچی نیز اعلام کرد: در مراسم اعطای این مدرک دکترای افتخاری به آیت الله رئیسی، «حکمران» یا استاندار ایالت سند پاکستان که همزمان ریاست هیأت امنای دانشگاه های کراچی را هم در اختیار دارد، حضور داشت؛ دکتر خالد عراقی که رئیس دانشگاه کراچی است، طبق قوانین پاکستان، همزمان معاون رئیس هیات امنای دانشگاه هم محسوب می‌شود و شخصِ دکتر عراقی مدرک دکترای افتخاری را به رئیس جمهوری اسلامی ایران اعطا کرد در حالی که لباس مخصوص این مراسم را بر تن کرده بود. بنابراین اینکه گفته شده معاون دانشگاه کراچی مدرک دکترا را به آیت الله رئیسی اعطا کرد، صحت ندارد و از روی ناآگاهی است.

به عبارت دیگر، در سیستم حکومتی پاکستان، حکمران یا استاندار ایالت به تعبیر ایرانی آن، رئیس هیأت امنای دانشگاه های آن ایالت است و رئیس دانشگاه ها را تعیین می کند؛ فرد تعیین شده به عنوان رئیس دانشگاه از سوی استاندار هر ایالت، همزمان معاون رئیس هیات امنا هم هست.

دانشگاه کراچی به عنوان یک دانشگاه دولتی در سال ۱۹۵۱ تاسیس شده است. این دانشگاه در حال حاضر ۸ دانشکده هنر، علوم فنی، مطالعات اسلامی، داروسازی، مدیریت، حقوق، داروسازی و علوم آموزشی و همچنین ۲۰ مرکز تحقیقاتی معتبر دارد.

این دانشگاه با داشتن ۴۱ هزار دانشجو و ۷۰۰ استاد در همه مقاطع تحصیلی، ۱۴۵ دانشکده و مرکز آموزش مستقل با ۱۵۰ هزار دانشجو زیرمجموعه خود دارد.

دانشکده علوم فنی و مهندسی دانشگاه کراچی به عنوان مهم ترین قطب آموزش علوم و فناوری در پاکستان شناخته می شود و تعداد فارغ التحصیلان آن از کل فارغ التحصیلان رشته‌های فنی از سایر دانشگاه‌های این کشور بیشتر است.

رییسی در سفری هم که شهریور ۱۴۰۰ به دوشنبه پایتخت تاجیکستان داشت، در مراسم اعطای دکترای افتخاری به وی از سوی دانشگاه ملی تاجیکستان حاضر شد و نه تنها این مدرک را دریافت کرد، بلکه عضویت هیأت علمی دانشگاه تاجیکستان هم به رییس‌جمهوری اسلامی ایران و بدون حضور مقامات سیاسی دوشنبه و صرفا از طرف رییس دانشگاه اعطا شد.روندی که در عرف دیپلماتیک دنیا رایج است.

این در حالی است که حسن روحانی رییس پیشین جمهوری اسلامی ایران در سفری که فروردین ۱۳۹۶ به مسکو داشت، از دست ریاست یک دانشگاه دولتی این شهر با نام «ام گ او» مدرک دکترای افتخاری دریافت کرد؛ مراسمی که بدون حضور مقامات ارشد دولتی روسیه برگزار شد.

اتفاقی که در این مراسم مورد انتقاد قرار گرفت این بود که رییس این دانشگاه هنگام اعطای مدرک دکترای افتخاری به حسن روحانی اعلام کرد: اینکه مدرکی که به روحانی داده شد، مورد تأیید شورای علمی دانشگاه قرار گرفته است؛ به عبارت دیگر یک دانشگاه نه چندان مطرح روسی که قصد داشته تا به رییس‌جمهور یک کشور دیگر دکترای افتخاری بدهد، نیاز به بررسی سوابق علمی روحانی داشته است!

مرحوم هاشمی رفسنجانی در طول ریاست جمهوری خود از هیچ یک از دانشگاه های غیر ایرانی مدرک دکترای افتخاری دریافت نکرد و صرفا به دریافت دکترای افتخاری دانشگاه تهران اکتفا کرد. در کتاب خاطرات وی، آمده که مدرک دکترای افتخاری‌اش را در حضور مقامات سیاسی و لشکری و بعضا علمی و دانشگاهی آن زمان کشورمان دریافت کرده است.

یک فرد نزدیک به رییس دولت‌های نهم و دهم نیز در توییت دیگری، دریافت مدرک دکترای افتخاری از سوی رییس‌جمهور در دانشگاه کراچی را یک دانشگاه بدنام و بی‌اعتبار و محصول لابی سیاستمداران دریافت‌کننده این مدرک با مقامات این دانشگاه عنوان کرد.

این در حالی است که رییس دولت های نهم و دهم در زمان ریاست‌جمهوری خود یک مدرک دکترای افتخاری «مدیریت تحول (!)» از دانشگاه دارالحکمه که گفته می شد رییسی شعبه ایران این دانشگاه تحت زعامت آیت الله سیستانی است دریافت کرد؛ موضوعی که بعدها از سوی این مرجع تقلید رد و اعلام شد این دانشگاه ارتباطی با ایشان ندارد. اما هیچگاه اعلام نشد این مدرک واقعا از کجا آمده و چرا در حاشیه جلسه هیات دولت و نه در دانشگاه مورد ادعا اعطا شده است.

دیگر خبرها

  • آمریکا هزینه سنگینی برای انحراف ذهن و فکر دختران ما داده است
  • بررسی پرونده صندوق پس انداز کارکنان راه آهن با ۷ هزار شاکی
  • رییس قوه قضاییه: برخی مسائل نیازمند کار فرهنگی و اقناعی است؛ نمی‌توان صرفاً با رویکرد سلبی و امنیتی، در قبال آن‌ها عمل کرد
  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان
  • بررسی آخرین وضعیت سیب ذخیره شده در سرد خانه های آذربایجان غربی
  • ماجرای دکترای افتخاری رئیسی از دانشگاه کراچی پاکستان + عکس
  • چین سفیر آلمان را احضار کرد
  • چهار راهبرد سند تحول برای کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه
  • مزایده اموال متهم پرونده صندوق سرمایه گذاری بهمئی