Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@17:21:34 GMT

هشت بیمارستان در تهران اخطاریه محیط زیستی دریافت کردند

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۳۱۲۱۳

هشت بیمارستان در تهران اخطاریه محیط زیستی دریافت کردند

به گزارش روز دوشنبه اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران، سعید محمودی با اشاره به پایش بیمارستان های تهران اظهار داشت: از ابتدای اردیبهشت ماه تاکنون در پایش های انجام شده عملکرد محیط زیستی تعداد ٣٠ واحد بیمارستانی مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به عملکرد غیر اصولی،  برای هشت واحد از آنها بمنظور رفع نواقص اخطاریه زیست محیطی صادر و ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به استقرار ۱۵۷ واحد بیمارستان در شهرستان تهران و همچنین حساسیت های لازم درخصوص ویروس و بیماری کرونا، محیط زیست تهران با برنامه ریزی و برقراری چند تیم کارشناسی پایش، ضمن رعایت اصول و موازین بهداشتی، بازدید و بررسی عملکرد محیط زیستی و نحوه مدیریت پسماند بیمارستانها و مجتمع های بزرگ درمانی را از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران، با بیان اینکه دفع غیر اصولی انواع پسماند های بیمارستانی و کارکرد نامناسب سیستم تصفیه فاضلاب آن ها می تواند منشاء مهمی در ایجاد و انتقال بیماری های خطرناک باشد گفت: پایش و بازدید از بیمارستانها امری ضروری و اولویت دار است.

 وی ادامه داد:  با پیگیری های بعمل آمده ١٥٠ واحد بیمارستانی و درمانی بزرگ مقیاس مجهز به سیستم تصفیه فاضلاب شده و دو واحد دیگر نیز در حال احداث سیستم تصفیه فاضلاب هستند.

به گفته محمودی، از سال گذشته تاکنون پنج واحد بیمارستانی به دلیل عدم توجه به اخطارها و عدم رعایت ضوابط محیط زیستی و بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران، یادآور شد: برابر قانون، مسئولان تمامی بیمارستان ها موظف هستند نسبت به انجام آزمایش های دوره ای اقدام و نتایج آن را در قالب خوداظهاری در پایش به اداره حفاظت محیط زیست ارسال کنند.

محمودی ضمن قدردانی از مسئولان بیمارستان هایی که موضوعات محیط زیستی را به عنوان یک دغدغه در نظر گرفته اند و با جدیت نسبت به رعایت آن اقدام می کنند، تصریح کرد: در صورت مشاهده عملکرد غیر اصولی، قطعا نسبت به برخورد قانونی با مجموعه اقدام می شود.

برچسب‌ها ویروس کرونا شهر تهران مدیریت پسماند اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا شهر تهران مدیریت پسماند اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران ویروس کرونا شهر تهران مدیریت پسماند اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران حفاظت محیط زیست استان تهران واحد بیمارستان محیط زیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۱۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان از مشاهدۀ پلنگ ایرانی در این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، علی سالاروند، امشب، با اشاره به ثبت فیلم یک قلاده پلنگ در منطقه حفاظت‌شدۀ سفیدکوه، گفت: مشاهدۀ این گونه ارزشمند در لرستان تأیید شده‌است.

او با بیان اینکه حضور پلنگ برای سایر گونه‌ها جنبۀ حمایتی دارد، اضافه کرد: مشاهدۀ پلنگ در یک زیست‌بوم نشان‌دهندۀ پویایی و تکمیل زنجیرۀ غذایی زیستگاه‌ است.

افزایش جمعیت حیات‌وحش لرستان ‌طبق سرشماری اخیر

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان با تقدیر از خدمات محیط‌بانان، بیان کرد: هوشمندسازی و استفاده از فناوری‌های نوین ارتقای امنیت، افزایش مشاهدۀ تعداد گونه‌های حیات‌وحش طی دو سال اخیر را به‌دنبال دارد.

او با اعلام اینکه تعداد گربه‌سانان ایران به هشت گونه کاهش یافته‌است، تأکید کرد: پنج گونه شامل پلنگ ایرانی، کاراکال، سیاه‌گوش، گربه جنگلی و گربه وحشی در لرستان شناسایی و ثبت شده‌است.

سالاروند خاطرنشان کرد: سه مورد پلنگ ایرانی سال گذشته در زیستگاه‌های لرستان مشاهده و ثبت شده‌است.

انتهای پیام/644/.

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی محیط زیست گیلان در روز ملی موزه‌ها
  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • جزییات برگزاری چهارمین جلسه شورای عالی محیط زیست
  • بازدید رایگان از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان برای یک هفته
  • توقف فعالیت ۲۸ واحد صنعتی متخلف در شهرک صنعتی اشتهارد
  • دستگیری ۸ نفر از متخلفان محیط زیستی در اقلید
  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی
  • همکاری با آفریقای مرکزی در تمامی زمینه های محیط زیستی
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان