Web Analytics Made Easy - Statcounter

سامانه سیاست گذاری هوشمند بحران های اپیدمیک (ساهوپ) با حضور روسای دانشگاه علم و صنعت و بسیج اساتید کشور رونمایی شد. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به همت استادان بسیجی دانشگاه علم و صنعت ایران و همکاری هیئت رییسه این دانشگاه، سامانه سیاست گذاری هوشمند بحران‌های اپیدمیک (ساهوپ) دانشگاه علم و صنعت ایران به منظور مدیریت پیش دستانه بحرا‌های زیستی، اجتماعی و اقتصادی رونمایی و مورد بهره برداری قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر پایه این گزارش طراحی سامانه ساهوپ حاصل همکاری‌های علمی، پژوهشی اندیشکده حکمرانی باز بسیج اساتید، دانشکده‌های مهندسی پیشرفت و مهندسی دانشگاه علم و صنعت ایران صورت پذیرفت.

میر سامان پیشوایی رییس کانون استادی بسیج دانشگاه علم و صنعت و مدیر این پروژه تحقیقاتی در آیین رونمایی ساهوپ با اذعان به ضرورت مشارکت نخبگان و استادان در معماری مرحله دولت سازی مورد نظر رهبر معظم انقلاب برای دستیابی به حکمرانی متعالی در کشور گفت: بدون سیاست گذاری‌های هوشمندانه و مبتنی بر شواهد علمی هزینه‌های زیادی در بحران‌های اپیدمیک بر کشور تحمیل می‌شود که اجرای طرح ساهوپ و اصلاح و ارتقای سبک حکمرانی بصورت هوشمند در ایران، پیامد‌های زیانبار در بحران‌های همه گیر را به شدت کاهش خواهد داد.

وی افزود: رصد پیامد سیاست ها، افزایش سرعت و دقت سیاست گذاری، تبدیل تصمیم‌های سیاسی به امری کارشناسی، امکان شبیه سازی بحران‌هایی مانند کرونا، تست انواع سیاست‌های کنترلی تحت دوز‌های مختلف با زمان‌های اعمال متفاوت را از جمله مزایای سامانه ساهوپ دانست و این سامانه توسط گروه ده نفره بین رشته‌ای با تخصص‌های مهندسی سیستم، سیاست گذاری و اپیدمولوژِی مبتنی بر متدولوژی پویایی شناسی سیستم‌ها و مدل اپیدمی اصلاح شده SEIR طی مدت دو ماه کار فشرده طراحی و پیاده سازی شده است.

وی درادامه ضمن تشریح معماری و نحوه عملکرد این سامانه و تشریح محیط کاربری آن گفت: افراد عادی بدون بهره مندی از دانش تخصصی می‌توانند از سامانه یادشده بهره بگیرند و اندیشکده‌ی حکمرانی باز بسیج اساتید و سرمایه قرار گرفتن دانش علوم فنی و علوم انسانی در این دانشگاه در صورت حمایت کافی دولت قادریم در آینده ماژول بهینه سازی را برای پیشنهاد سیاست‌های اعمالی بهنیه به آن اضافه کنیم. افزایش دقت پارامتر‌های فنی با استفاده از تکنیک‌های یادگیری و تجربیات خبرگان اپیدمولوژی نیز ممکن است.

پیشوایی همچنین از وجود توانایی معماری مرکز‌ی هوشمند برای نیاز‌های دستگاه‌های حاکمیتی و دولتی در کانون استادی این دانشگاه خبر داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه علم و صنعت رئیس سازمان بسیج اساتید اساتید بسیجی دانشگاه علم و صنعت بحران های اپیدمیک سیاست گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۱۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورسیه دانشجویان اخراج شده از دانشگاه‌های آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان امور دانشجویان، دکتر هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان امور دانشجویان تاکید کرد: دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا که خشم و انزجار خود را از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه به نمایش گذاشته و از دانشگاه اخراج شده‌اند، می‌توانند بورس دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ایران شده و به تحصیل خود ادامه دهند.

داداش پور با اعلام حمایت از دانشجویان معترض به جنایات اسرائیل، تصریح کرد: دانشگاه‌های ایران در رتبه‌بندی جهانی از جایگاه رو به رشد و خوبی برخوردار هستند و دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکایی در هر رشته ای که تمایل به ادامه تحصیل داشته باشند می‌توانند از ظرفیت موسسات آموزش عالی ایران بهره مند شوند.

وی ایران به عنوان کشوری که به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا مستقل بوده و یار مظلومان جهان است معرفی نمود و افزود: سیاست‌های ایران اسلامی بر اساس آنچه حضرت امام خمینی"ره" ترسیم فرموده بود و راهبردهای رهبر حکیم انقلاب اسلامی، استکبار ستیزی و استعمار زدایی و فرهنگ سازی این سیاست بوده و است و باهمین رویکرد بود که توانستیم هیبت آمریکا و رژیم صهیونیستی را در دنیا به چالش بکشیم و امروز چشم تمامی آزادیخواهان جهان به ایران دوخته شده است که در حمله موشکی به اسراییل با خوشحالی جهانیان این نگاه به عیان مشخص گردید و امروز با همین نگاه و سیاست است که وزارت علوم با افتخار اعلام آمادگی جذب هر دانشجوی معترض و اخراج شده را مطرح می‌کند.

رییس سازمان امور دانشجویان همچنین با اشاره به تخریب مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها در غزه و به تعطیلی کشاندن آن‌ها یادآور شد: دانشگاه‌های ایران با توجه به ظرفیت‌های خوبی که از آن بهره‌مند هستند این آمادگی را دارند تا ما بتوانیم به بورسیه دانشجویان غزه نیز بپردازیم.

رییس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: بی تردید ایران ملجا و خانه امن تمامی ظلم ستیزان و مظلومانی است که به خاطر مبارزه با استکبار و صهیونیسم جهانی از تحصیل و زندگی باز مانده‌اند.

وی برخورد بی منطق و خشن پلیس آمریکا با دانشجویان را رسوایی این کشور در برابر شعار آزادی بیان در غرب عنوان کرد و اظهار داشت: این حرکت پلیس و نوع برخورد حاکمیت با این جریان و حرکت دانشجویی نشان داد شعار آزادی بیان و ارج نهادن به قشر تحصیلکرده سرابی بیش نبوده و تشت رسوایی غرب با این رفتار به صدا در آمده و به تمامی کسانی که به هر نوعی دل در گرو مهد توسعه و آزادی آمریکا داشتند، فهماند هر کجا که سیاست این کشور اقتضا نماید، تمام شعارها را در برابر منافع خود ذبح می کند و ذره ای به شعارها ارزش قائل نخواهد شد.

وی در پایان سیاست راهبردی ایران را مبارزه با مستکبران و دفاع از مظلومان نام برد و خاطر نشان ساخت: دیروز با موشک و پهپاد هیمنه پوشالی و گنبد آهنین رژیم صهیونیستی و آمریکا را به چالش کشیدیم و اقتدار ایران اسلامی را در عمل به اثبات رساندیم و نقاب از چهره واقعی استکبار که تهدید به گزینه‌های روی میز داشت کنار زدیم و امروز با اعلام آمادگی جذب دانشجویان معترض و اخراجی علیه جنایات رژیم صهیونسیتی، ظرفیت و نگاه ایران را در همه عرصه‌ها به ویژه دانش گستری و جذب دانشجویان مظلوم با هر نژاد و زبانی به دنیا نشان می دهیم و ایران اسلامی همواره پشتیبان حق خواهان و پشیمان کننده زورگویان عالم بوده و بر همین سیاست و روش باقی خواهد ماند.

کد خبر 6098202

دیگر خبرها

  • بورسیه دانشجویان اخراج شده از دانشگاه‌های آمریکا
  • جدیدترین نسل موبایل رونمایی شد؛ بازگشت به «ماربازی» بدون اینترنت! (+عکس)
  • رونمایی از برنامه کاربردی خودمراقبتی مبتنی بر تلفن هوشمند برای کنترل آسم در کاشان
  • خودتخریبی در نظام های سیاسی
  • هشدار مدیریت بحران برای تهرانی‌ها
  • سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران رونمایی شد
  • رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران | معاون شهردار: نظارت گریز نیستیم
  • تمدید ثبت کد اعتبار سنجی کارت هوشمند اتباع
  • سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد رونمایی شد
  • روند ثبت قرارداد‌های اجاره مسکن از طریق سامانه خودنویس کوتاه می‌شود