Web Analytics Made Easy - Statcounter

متحدان چپگرای محافظه‌کار حاکم آنگلا مرکل با ارائه طرحی اعتراضی خواستار تخلیه تسلیحات هسته‌ای ایالات متحده از آلمان شدند.

به گزارش ایسنا، به نوشته دیلی صباح، دو چهره ارشد حزب سوسیال دموکراتیک آلمان (SPD)، شریک کوچکتر در ائتلاف دولت، اعتراض شدید خودشان را به استقرار این تسلیحات اعلام کردند.
رالف موتزنیش، رهبر پارلمانی حزب سوسیال دموکراتیک آلمان به روزنامه تاگس اشپیگل گفت: تسلیحات هسته‌ای در خاک آلمان منجر به تقویت امنیت ما نمی‌شود، بلکه بر عکس.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمان آن فرا رسیده است که آلمان دیگر اجازه استقرار آنها در آینده را ندهد.
دیدگاه او همچنین از سوی نوربرت والتر-بوریانس، از روسای این حزب تکرار شد. او به روزنامه روز یکشنبه فرانکفورتر آلگماینه گفت: موضع من علیه استقرار این ها در آلمان، در دسترس بودن آنها و البته استفاده از آنها روشن است و بارها آن را گفته‌ام.
حزب سوسیال دموکراتیک آلمان بعد از یک سری فاجعه‌های انتخاباتی، بیشتر به سمت چپ‌ها متمایل شد و رهبری جدیدش از جمله والتر-بوریانس همچنان کنترل آن را به دست دارند، اما این حزب همچنان در نظرسنجی‌ها با رضایت مردمی ۱۶ درصدی روبروست.
کمپین این متحدان چپگرا علیه تسلیحات هسته‌ای آمریکا در شرایطی انجام می‌شود که برلین به دنبال جایگزین کردن ناوگان فرسوده بمب‌افکن‌های تورنادو است که می‌تواند تسلیحات هسته‌ای آمریکا را به عنوان بخشی از نیروی بازدارنده ناتو حمل کند.
ایالات متحده حدود ۱۵۰ کلاهک هسته‌ای مستقر در بلژیک، هلند، ایتالیا و همچنین پایگاه هوایی بوشل در آلمان دارد.
والتر-بوریانس تاکید دارد که مخالف "خرید جنگنده‌های جایگزین برای انتقال بمب‌های هسته‌ای" است؛ اینها می‌توانند سیاست امنیتی پسا جنگ آلمان را که تحت چتر هسته‌ای آمریکا ایجاد شده است، از بین ببرند.
آنگریت کرامپ-کارن باوئر، وزیر دفاع آلمان ماه گذشته درباره جایگزین کردن تورنادوها، پیشنهاد داد تا ۹۰ یوروفایتر (Eurofighter) و ۴۵ بوئینگ اف-۱۸اس (F-۱۸s) خریداری شود. این بوئینگ‌ها قادر هستند تسلیحات هسته‌ای آمریکا را حمل کنند اما جنگنده‌های ساخت ایرباس این توانایی را ندارند.
اما حزب محافظه کار مرکل موسوم به "اتحاد دموکرات مسیحی" (CDU) به موضع سوسیال دموکرات‌ها انتقاد دارند.
پاتریک سنسبرگ، از اعضای حزب مرکل به روزنامه هندلزبلات گفت: سوسیال دموکرات‌ها درباره سیاست امنیتی در کمال مطلق هستند. باید به یاد داشت که تسلیحات هسته‌ای آمریکا در وهله اول برای حفاظت از ما عمل می‌کنند. شرکای بین‌المللی ما به توانایی آلمان در اجرای نقش آتی آن در چارچوب دستگاه امنیتی ترانس آتلانتیک تردید خواهند کرد.  
صدها هزار تن از آلمانی‌ها در اعتراض به استقرار موشک‌های بالستیک میان برد "پرشینگ" (Pershing) آمریکا در اروپا، در اوج جنگ سرد در دهه ۸۰ میلادی که مسکو اس اس۲۰ آی آر بی ام اس (یک موشک بالستیک میان برد شوروی) داشت، تظاهرات کردند.   

به نظر می رسد حزب سوسیال دموکراتیک آلمان آماده می شود تا بعد از انتخابات اواخر ۲۰۲۱ به جناح اپوزیسیون تبدیل شود و روی یک دستورکار صلح طلب و ضد هسته‌ای کار کند. به گفته یک دیپلمات، در نتیجه محافظه‌کاران هرگونه تصمیم گیری نهایی برای جایگزینی تورنادوها را به پارلمان جدید موکول می‌کنند زیرا می دانند که دیگر دستانشان با سوسیال دموکرات ها بسته نخواهد بود.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آلمان آمريكا تسلیحات هسته ای آمریکا تسلیحات هسته ای آمریکا سوسیال دموکرات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۱۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا محموله تسلیحات به رژیم صهیونیستی را نگه داشته است

یک نشریه آمریکایی گزارش داد که دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا محموله بمب‌های دقیق برای ارسال به اسرائیل را نگه داشته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، پس از گزارش‌ها مبنی بر اینکه دولت آمریکا اقدام به تعویق ارسال کمک‌های تسلیحاتی به ارتش رژیم صهیونستی کرده، حالا نشریه پولیتیکو به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن محموله‌های بمب‌های دقیق به اسرائیل را بمنظور ارسال یک پیام سیاسی، نگه داشته است.

یکی از دستیاران ارشد کنگره و دو نفر دیگر گفتند: مهمات برای ارسال به اسرائیل آماده بود که که خبر توقف آن به گوش رسید.

یک مقام صنعتی نیز گفت که دولت به بوئینگ گفته است که محموله را متوقف کند، زیرا تایید آن نه به دلیل فشار در زنجیره تامین، بلکه به دلایل سیاسی متوقف شده است.

رسانه‌ عبری: بایدن ارسال سلاح به اسرائیل را به تعویق انداخت

روز گذشته رسانه‌‌ها به نقل از مسئولان اسرائیلی خبر دادند که ایالات متحده هفته گذشته ارسال محموله کمک‌های تسلیحاتی شامل مهمات را به دلیل اختلاف نظر در رابطه با عملیات رفح را به تاخیر انداخته است.

به نوشته این رسانه‌ها این اولین باری است که بعد از 7 اکتبر دولت آمریکا اقدام به تعویق ارسال کمک‌های تسلیحاتی خود برای ارتش اسرائیل می‌کند.

محافل نظامی رژیم صهیونیستی از عدم دسترسی به این مهمات ابراز نگرانی کرده و مسئولین اسرائیلی نیز در تلاش هستند تا علت دقیق این تاخیر را جویا شوند.

انتهای پیام/



 

دیگر خبرها

  • آمریکا محموله تسلیحات به رژیم صهیونیستی را نگه داشته است
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • پوتین رزمایش هسته‌ای برگزار می‌کند
  • پوتین دستور تمرینات نظامی جهت استفاده از سلاح هسته‌ای را صادر کرد
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • سی‌ان‌ان: سرکوب اعتراضات و حمایت از صهیونیست‌ها آرای بایدن را می‌خورد
  • تظاهرات حامیان فلسطین در برلین