Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@22:30:02 GMT

تجربه ندارید از راه‌های مستقیم وارد بورس نشوید

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۳۱۷۰۳

تجربه ندارید از راه‌های مستقیم وارد بورس نشوید

خبرگزاری تسنیم: یک کارشناس بازار سرمایه از مردم خواست از ورود مستقیم به بورس خودداری کنند و سرمایه‌گذاری مستقیم در این بازار انجام ندهند.
سیدحمید میرمعینی بر این باور است که برای ورود مستقیم به بازار سرمایه و خرید سهام، ۳ سال تجربه بورسی لازم است و کسانی که دارای این تجربه نیستند بهتر است مستقیماً وارد بازار سهام نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


میرمعینی در این‌باره اضافه می‌کند هر شخص حقیقی متقاضی ورود به بورس در این ۳ سال می‌تواند دوره‌های مختلف آموزشی را بگذراند، سابقه معاملات را ببیند و اثر فاکتور‌ها را در دوره‌های مختلف بر بازار سرمایه تجربه کند.


او ادامه می‌دهد هیچکس نمی‌تواند در کوتاه‌مدت نوسانات بورس را ارزیابی کرده و تجربه کسب کند چراکه مسائل مختلف داخلی و بین‌المللی در زمان‌های مختلف بر این بازار اثر می‌گذارند و باعث رونق و رکود آن می‌شوند بنابراین تا کسی این اثرات را نبیند نمی‌تواند تحلیل درستی داشته باشد و میزان زیان و سود روی قیمت‌های سهامی که می‌خرد، ارزیابی کند.


این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که باتوجه به سیل تازه‌واردان به بازار سرمایه، آن‌ها بهتر است از چه مسیری سرمایه خود را وارد این بازار کنند؟، می‌گوید: در این شرایط صندوق‌های سرمایه‌گذاری، شرکت‌های سبدگردان و شرکت‌های مشاوره سرمایه‌گذاری، سه گزینه مناسب برای ورود و سرمایه‌گذاری در بورس هستند چراکه می‌توانند با مشاوره و راهنمایی‌های حرفه‌ای به مردم کمک کنند.


او از شهروندان می‌خواهد در این راه از شرکت‌هایی که دارای بنیاد قوی هستند، استفاده کنند.
میرمعینی تصریح می‌کند اگر قیمت‌ها منصفانه و توجیه‌پذیر بود و اگر شاخص‌ها از قیمت‌های بورس پشتیبانی می‌کرد، می‌توانست بازار بورس برای سرمایه‌گذاری و اقتصاد کشور جذاب باشد، اما اینگونه نیست چرا که نسبت آسیب‌پذیری افراد را بالا برده و هم‌اکنون سهامدار نمی‌تواند هر سهم را با هر قیمتی بخرد و یا با هر قیمتی که بخواهد، بفروشد.
او با اشاره به رفتار‌های توده‌وار در بازار سرمایه که موجب افزایش قیمت سهام و تداوم این رشد قیمت‌ها شده، خاطر نشان می‌کند که در حال حاضر حجم و دامنه نوسان بسیار وسیع است به‌طوریکه قدرت هرگونه تحلیلی را از بین برده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: بورس بازار سرمایه بازار سرمایه سرمایه گذاری قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۱۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس آینده آمیخته‌ای از تجربه و نگاه‌ نو است

«محمد دهقان» معاون حقوقی رییس‌جمهور در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم اظهار کرد: امیدوارم مردم در دور دوم انتخابات با احساس مسوولیت شرکت کنند و انتخابات خوبی در این مرحله داشته باشیم و شاهد شروع با افتخار مجلس دوازدهم در هفتم خرداد ۱۴۰۳ باشیم.

وی افزود: خوشبختانه چهره‌های جدید به مجلس راه پیدا کرده‌اند که می‌توانند ایده‌های تازه‌ای به نمایش و اجرا بگذارند؛ این خاصیت انتخابات است که به صورت مداوم از کف جامعه، جوانان و متخصصین رویش کرده و بالا می‌آیند؛ آنان نظرات جدیدی برای حل مشکلات کشور ارایه می‌کنند و به تجربیاتی که در گذشته داشتیم، اضافه می‌کنند.

لزوم مسابقه بین شهرهای کشور برای «جذب سرمایه‌گذاری»

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما در دوره جدید مجلس، حدود ۱۰۰ نفر افراد و چهره‌های کاملاً جدید داریم؛ تعدادی از نمایندگان ادوار هم به مجلس دوازدهم راه یافته‌اند؛ همچنین نزدیک به ۱۱۰ نفر نمایندگان از مجلس یازدهم به دوره دوازدهم راه پیدا کرده‌اند؛ این آمارها نشان می‌دهد که آمیخته‌ای از تجربه و نگاه‌های نو به مجلس دوازدهم راه پیدا کرده‌اند.

دهقان با اشاره به شعار سال گفت: امیدواریم با توجه به اولویت کشور که مسایل اقتصادی است و به خصوص با توجه به شعار سال که «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده، نمایندگان مجلس آینده بتوانند نقشی ویژه در این زمینه ایفا کنند.

وی افزود: اگر بخواهیم مردم وارد صحنه شوند، طبیعتاً نمایندگان که به صورت روزانه با اقشار مختلف سر و کار دارند باید در جذب سرمایه‌گذاران مؤثر باشند؛ بین شهرهای کشور باید مسابقه برای جذب سرمایه‌گذاری ایجاد شود.

سرمایه بزرگ «۸ هزار هزار میلیارد تومان نقدینگی» برای کشور

عضو هیأت‌رییسه مجلس نهم با اشاره به فرصت نقدینگی بالا در کشور اظهار کرد: ما نزدیک ۸ هزار هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور داریم که سرمایه بزرگی است؛ بخشی از ایرانیان خارج از کشور هم سرمایه دارند و قطعاً حاضر هستند، در زادگاه خود آن را هزینه کنند و نامی نیک از خود به جا بگذارند.

معاون حقوقی رییس‌جمهور افزود: بنابراین اگر فرمانداران و نمایندگان مجلس از هر شهرستان، این افراد را شناسایی و از آن‌ها با احترام دعوت به کار و سرمایه‌گذاری کنند، دولت هم قطعاً از آن‌ها حمایت خواهد کرد.

دهقان با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری در کشور اظهار کرد: با توجه به نیاز کشور، توقع مردم و فرمایشات رهبر معظم انقلاب، وظیفه دولت حمایت از سرمایه‌گذاران است. بنابراین بهترین کسانی که می‌توانند در جذب سرمایه‌گذاران استانی و شهرستانی، نقش ایفا کنند، نمایندگان مجلس دوازدهم خواهند بود.

معاون حقوقی رییس‌جمهور گفت: من از نمایندگان مجلس دوازدهم دعوت می‌کنم تا کمک کنند و تقاضا دارم وارد میدان شوند؛ دولت این آمادگی را دارد که سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را برای کار در کشور جذب کند.

کد خبر 6090344

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • کدام خودروی سایپا 700 میلیون تومان شد؟
  • اقدام بانک ملی ایران در واگذاری پتروشیمی شازند بسیار ارزشمند است
  • مجلس آینده آمیخته‌ای از تجربه و نگاه‌ نو است
  • کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد
  • چشم انداز سرمایه گذاری در بورس مثبت است
  • جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی
  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت