Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-04@14:32:03 GMT

انتقال خون آبادان نفس تازه می خواهد

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۳۱۷۳۰

انتقال خون آبادان نفس تازه می خواهد

یادداشت: سارا باجی زاده

تصمیم گرفته بودم در این ایام کرونایی که همه چیز وابسته و سنجاق شده به پروتکل های جهانی بهداشت و هر حرکتی که می خواستی انجام دهی باید آن را با قوانین جاریه ی کرونا مقایسه می کردی، برای اهدای خون به مرکز انتقال خون آبادان بروم تا شاید با شرکت در این امر حسنه بتوانم کمکی کرده باشم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرکزی که بیش از ۲۰ سال است با آن خو گرفته ام و به اصطلاح از یک خون هستیم.

وارد مرکز انتقال خون آبادان می شوم، پرسنل مثل همیشه با گرمی استقبال می کنند. مدارک را برای ثبت نام اولیه تحویل می دهم که متصدی پذیرش اعلام می‌کند این روزها شرایط خونگیری از بانوان را نداریم. علت را که پیگیری می کنم متوجه می شوم کولرهای اتاق خونگیری از سال گذشته تا کنون خراب است و ظاهرا بودجه ایی برای تعمیر آنها وجود ندارد. پایگاه انتقال خونی که در منطقه آزاد اروند قرار دارد و چندین شهر و بیمارستان را پشتیبانی می کند برای چند دستگاه کولر، نمی‌تواند از بانوان اهدا کننده، خونگیری کند. حس کنجکاوی ام اجازه نمی دهد بدون نتیجه به منزل باز گردم. علت را که بیشتر جویا می شوم، کمبود شدید پرسنل و فرسودگی ساختمان به مشکلات این مرکز اضافه می شود.

ظاهرا مرکز انتقال خون آبادان این روزها با مشکلات عدیده ای مواجه است، به خانه بر می گردم بدون اینکه توانسته باشم خون اهدا کنم، آن هم در این شرایط که نیاز بیشتری به خون است.

قطعا در شهری که نام منطقه آزاد اروند را با خود یدک می کشد، شایسته نیست اروند نشینان چنین پایگاه انتقال خونی داشته باشند. پایگاهی که علاوه بر پوشش چندین بیمارستان در سه شهرستان(آبادان، خرمشهر و شادگان)، قرار است با افتتاح چند بیمارستان دیگر در سال جاری و آتی تخت های بیشتر را پشتیبانی کند. به هر حال آنچه که متوجه می شوم این است که این مرکز هم چوب موجودیتش در منطقه آزاد اروند را می خورد که نه از سوی مرکز انتقال خون خوزستان مورد توجه است و نه از سوی سازمان منطقه آزاد اروند و این دو گانگی اگر رفع نشود رفته رفته به سلامت شهروندان جنوب غرب خوزستان ضربه می زند.

شاید اگر تمهیداتی در این بین اعمال شود و این مرکز به صورت مستقل تحت نظارت سازمان منطقه آزاد فعالیت کند، برخی از مشکلات ریز و درشت آن که بر عملکرد کیفی و کمی این مرکز تاثیر گذاشته است، حل شود. مرکز انتقال خون آبادان نیاز به نفس تازه دارد تا بتواند خون را در رگ های شهروندانش جاری سازد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزارت بهداشت منطقه آزاد اروند کرونا ویروس انتقال خون آبادان مرکز انتقال خون آبادان منطقه آزاد اروند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۱۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بشرویه، میزبان شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس

مردم بشرویه در سالروز شهادت امام صادق (ع)، پیکر شهید فانی که به تازگی تفحص شده است را تشییع کردند.

پیکر مطهر این شهید در جریان تفحص از منطقه عملیاتی فکه پیدا شد و پس از گذشت ۴۰ سال انتظار، هویت این شهید گرانقدر از طریق آزمایش DNA شناسایی شد. 

بیشتر بخوانید

گمنام در زمین و خوشنام در آسمان

شهید محمد مهدی فانی متولد دی ۱۳۴۱ است که در فروردین ۶۲ در منطقه عملیاتی شمال فکه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • نوزاد عجول در آمبولانس اورژانس پیرانشهرمتولد شد
  • بشرویه، میزبان شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس
  • تشکیل کمپین آموزشی و مراقبتی‌های بهداشتی سالمندان در آبادان
  • تداوم سامانه بارشی در اروند + فیلم
  • امدادرسانی ١٠ خانوار عشایر گرفتار در بارندگی‌های اخیر شهرستان دنا
  • تعیین تکلیف پساب یزد
  • خانواده مارادونا به دنبال انتقال جسد او به بوئنوس آیرس
  • بیکاری جوانان از مهم‌ترین معضلات آبادان است
  • جوی ناپایدار در اروند
  • عمران منطقه آزاد اروند عنوان برتر را به خود اختصاص داد